korte cyclus!

Discussion in 'Zwanger worden' started by LiittleOne, Sep 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    Hallo meiden, ik heb een ontzettende last van een korte cyclus, ze zit tussen de 17 en 21 dagen..nu ben ik vandaag weer ongesteld geworden, na 18 dagen, iemand hier die er ook last van heeft (gehad)? Wilde vandaag beginnen met teunisbloem, om mijn humeur wat beter te houden en minder buik kramp te hebben.

2. Evangelie

Evangelie Lid

Sep 23, 2011
    45
    0
    0
    Duitsland
    Hallo,

Als je zwanger wil worden is het beter om een korte cyclus te hebben dan een lange. Je hebt per jaar wel meer bloedingen dan een gemiddelde vrouw, maar hierdoor ook meer kansen om zwanger te raken dan iemand met een lange cyclus.

Er is wel een limiet in de lengte, maar die is onmogelijk te bepalen zonder ovulatietesten. Je eitje moet namelijk de tijd hebben om te rijpen. Is die tijd er, dan kun je dus perfect zwanger worden met een korte cyclus.

Komt je eisprong zeer vroeg in de cyclus, dan moet je wel vrijen in het midden of op het einde van je menstruatie. Anders hebben de zaadcellen de tijd niet meer op bij het eitje te raken.

3. Lies29

Lies29 Bekend lid

Sep 5, 2008
    700
    0
    0
    hoi, ik zit nu ook op 21 dagen. Heb al veel gegoogled omdat ik dit absoluut niet gewend ben, zat eerst namenlijk op 45 dagen.
    Daar kom ik steeds tegen dat 21 dagen toch echt wel minimaal was. Is je cylcus minder dagen moet je echt contact opnemen met je huisarts. Er kan dan bijvoorbeeld een kyste, vleesboom of wat dan ook zitten. Deze zijn met een relatief kleine ingreep snel te verhelpen. Het kan ook komen door externe factoren zoals een dieet, stress de pill, ed Ook kun je je schildklier een keer na laten kijken.
    Een eicel heeft na bevruchting rond de 14 dagen nodig, als je cylcus maar 17 dagen is kun je al snappen dat het niet helemaal klopt.
    Ik adviseer dus om echt met je huisarts hierover in gesprek te gaan, dat zou ik eigelijk ook moeten doen, maar dat durf ik niet, ben bang voor de inwendige onderzoeken.
    Heel veel succes!

Groetjes Lies

4. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    Dankje meid voor je reactie!
    ik ben al in behandeling bij een gyn, heb namelijk een stofwisselingsziekte waardoor het zwanger worden bij mij nog wat lastiger ligt als bij 'gezonde' mensen..
    heb zuwiezo elk half jaar een inwendige echo, maar je hoeft er niet bang voor te zijn! stelt echt niet veel voor!!
    x

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je luteale fase moet idealiter genomen een dag of 10 zijn, voor een goede innesteling. 14 dagen is enkel het gemiddelde: zolang duurt de luteale fase(fase tussen ei en eerste menstruatiedag) bij de meeste vrouwen.
    Er zijn echter ook vrouwen die ondanks een korte LF toch gewoon zwanger worden.
    Je LF kun je soms verlengen met visolie of tarwekiemolie. Teunisbloemolie schijnt daar ook goed voor te zijn.

Om te weten of je LF dus echt te kort is, is het allereerst handig om ovutesten te doen of te tempen. Dan krijg je ook al zicht op wanneer in je cyclus je eisprong (doorgaans) is en kun je gericht rond die dagen aan de slag... :)

Share This Page