Sporten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sonjaw, 27 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hallo allemaal

Wat ik mij afvroeg sporten jullie nog allemaal en wat doen jullie?
    Ik rij paard en wil dit zo lang mogelijk vol houden.

Groeten Sonja

2. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik deed aan buikspieroefeningen (al 2 jaar trouw elke dag), maar ben hier dus mee moeten ophouden. Blijkt niet goed te zijn als je zwanger bent.

Ook loop ik al 3,5 jaar elke week 1 keer hard. We joggen dan ong. 4 km en lopen daarna nog gewoon 3 km. Ik wil dit wel proberen vol te houden, maar die 4 km. haal ik al niet meer, ben zo moe!
    Ik loop samen met een vriendin en ik moet het dus nog wel even volhouden anders moet ik haar nu al vertellen dat ik zwanger ben en dat wil ik niet.

3. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik heb tot mijn 3 maand zwangerschap niet gereden omdat wij jonge paarden hebben met veel karakter en ik toch te misselijk was :)
    Mijn gynaecoloog had mij ook afgeraden om te rijden(maar dat is ieder zijn persoonlijke mening)

Dan heb ik nog een paar keer gereden maar ben nu helemaal gestopt omdat ik niet meer zeker genoeg was.
    (Er moest maar eens ene wegspringen of zo...)
    Voelde mij gewoon niet meer op mijn gemak.

Maar dat is hoe je het zelf aanvoelt,als je een betrouwbaar,rustig paardje hebt...waarom niet... ;)

4. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hoi

ja in jou geval kan ik het begrijpen dat je getopt ben maar ik heb nergens last van en heb een super fijn paard waar ik lekker mee buiten rij.
    In de bak heb ik een beetje last van m'n buikspieren dus dat mijd ik maar buiten gaat het super.
    Dus ik blijf rijden tot het niet meer gaat mijn vriendin heeft bij allebij de kinderen tot 38 wk gereden.

Groetjes

5. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik heb tot 24 weken paard gereden (eigen paard) maar omdat ik te voorzichtig werd en een beetje bang ben ik gestopt (bang om t evallen) maar van mn buik had ik geen last

6. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Mijn man wil ook dat ik voorzichtig doe maar hij vertrouwd me wel heb gezegt dat als ik het zelf niet meer aan durf ook zal stoppen.
    Ik rij 4 keer in de week een prive paard maar het is zo'n fijn dier dat ik nog niet bang ben.
    Zie het wel hoe alles loopt.

Groetjes

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik loop 2x per week hard (8-10km) en ik fitness 1x per week.

8. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Je kan rijden tot je lichamelijk niet meer kunt of tot je onzeker word :)

als jij je er goed bij voelt,is er volgens mij geen probleem.

Heb wel gehoord dat de schokken niet goed zijn onder de 3 maand zwanger dus niet springen en niet te veel galopperen hebben ze mij gezegd.Weet niet of het waar is :D

9. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    ik loop net als loeki 2x per week 10km hard, en 1x per week bodyfit (soort aerobics). ik geef soms ook zelf de bodyfit lessen (zoals vorige week 4 keer)

liefs elfje

10. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    ik turn, maar dat durf ik niet meer, vooral de brug ongelijk. Ik geef ook als hobby training in turnen dat blijf ik zo lang mogelijk doen.

Deel Deze Pagina