Morgen wordt ons ventje geholpen aan zn amandelen :-(

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Liefschaapje, 2 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Ons boefje van 2.5 wordt morgen geholpen aan zn neus en keelamandelen. Ik zie er vreselijk tegen op :( vooral lastig omdat hij slecht voor te bereiden is. Bang dat het hem heel erg zal overvallen.

Meer jonge kinderen hier die geholpen zijn? ging de week na de operatie bij jullie? Nog bruikbare tips?
    Hij eet normaal niet graag ijs.. wat gaven jullie de kids te eten en drinken?

2. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Weet niet of je het nog leest, maar gewoon elke keer vertellen wat er gaat gebeuren: nu krijg je een gek shirt aan, nu gaan we naar een andere kamer rijden, nu gaan we naar een kamer met allemaal machines, nu krijg je een kapje over je mond en neus en gaat de dokter je in slaap maken. Dat soort dingen. Dat begrijpen ze echt wel namelijk.
    Operatie vond ik redelijk heftig, maar dochter was hier jonger dan jouw zoontje toen. De eerste week nog heftig met veel huilen en enkel vloeibaar/gepureerde voeding, maar daarna knapte het heel erg op. Blij dat we het gedaan hebben.
    IJs: kende ze eigenlijk nog niet zo, maar ze merkte wel dat het prettig was, dat koude, en sindsdien moet ik de vriezer heeeeeel goed in de gaten houden, als ik daar ijsjes heb liggen.

3. misa

misa Niet meer actief

Hier 4,5 jaar en vorige week maandag geholpen. Als we de medicatie optijd gaven en veel tv en ipod aanboden (en slaap), dan ging het aardig. De eerste dag redelijk veel overgegeven, na de tweede dag al een heel stuk beter. Maar daarna wel langzaam aan het verbeteren. Snel moe en geprikkeld en pas sinds gisteren gestopt met paracetamol. We gaven alles wat hij wou. Normaal niet maar nu wel: ranja, pakjes drinken, waterijsjes, knijpfruit.
    Eerste dag at hij niks, tweede dag simpele crackers en hapjes banaan. Ontbijtkoekje vond hij ook wel lekker en derde dag at hij weer brood en wat avond eten. Op een gegeven moment twijfelden we over de echtheid. Want snoepjes koekjes en pizza wilde hij wel, maar fruit en groente amper. Vanaf vrijdag hebben we afgesproken dat hij weer in de gewone kleren zou lopen en gewoon zou mee eten. Hij haf even een zetje nodig. ;)

Kapje was hier drama terwijl we veel voorbereid hebben... eerste uur erna was het ergst.

Leuk is het niet, maar het gaat redelijk snel voorbij. Succes! Al zul je het al hebben gehad nu.

4. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Spannend he! Hoe is het gegaan? Mijn zoontje van 2,5 is 3 september aan de beurt en ik vind het doodeng!

5. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Bedankt dames!!

Inmiddels is het achter de rug. Milan ging heel relax de nacose in. In de speelkamer had hij eerst even gespeeld met met kapje en op de OK vond hij dat denk ik daardoor niet meer eng.
    Het ging allemaal zo snel! Maar voor mijn gevoel duurde de ingreep echt zo lang!
    Toen ik hem op mocht halen hoorde ik hem al van ver huilen... oef... mn moederhart brak!! :(
    Gelukkig kalmeerde hij snel hoewel hij de eerste 1.5 uur veel bleef huilen. Drinken moest onder dwang. Zo sneu!
    12 uur mochten we al naar huis (8.30 geholpen).
    Hij rende zelf het ziekenhuis al weer door, ik wist niet wat ik zag!
    We kregen diclofinac en zetpillen 360 mee en die doen heel goed zn werk! Met het uur zagen we hem opknappen.. thuis eerst lekker op de bank voor de tv. Eind van de middag speelde hij alweer en had weer praatjes voor 10.
    Drinken gaat steeds beter. Hij was nu net even wakker en heeft een halve beker gedronken zonder te "piepen"!!
    Eten heeft hij nog niet gedaan, wilde hij absoluut niet.
    Al met al valt het me tot nu toe 100% mee!! Hopelijk blijft het zo goed gaan!

6. misa

misa Niet meer actief

Top, fijn dat het zo goed is gegaan. Maar het is zeker niet leuk nee. Die moederharten hebben soms wat te ondergaan he.... :)

7. susy26

susy26 Niet meer actief

Fijn om te lezen!

Deel Deze Pagina