Wanneer kan peuter zelf in indoorspeelparadijs?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Melrose, 31 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Dochters van 3 en 2 gaan beiden zelf spelen en ik zit heerlijk met een theetje aan tafel ;)
    Wat ze niet zelf lukt gaan/kunnen ze gewoon niet in, maar de meeste dingen lukken wel, vooral bij de oudste.

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Dochter van vrijwel 3 durft niet alleen en vindt het alleen leuk als je meegaat. Maar als ze wel alleen zou durven mag ze van mij gerust. Ze is eerder te voorzichtig dan te risiconemend. In het hoge toestel misschien niet, ligt eraan hoe handig je kind is? Op zich zijn die dingen wel super veilig, overal netten enzo. En als je kindje boven bang is en niet meer naar beneden kan komt er vast een ander kindje maar je toe rennen dat je kind niet meer durft :).

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ons zoontje gaat er nu sinds kort alleen doorheen. Vaak genoeg mee geweest en hij red zich prima. Ook is hij wel bestand tegen de wat grotere kinderen en staat zijn mannetje wel. Ik kijk regelmatig waar hij is maar vorige week heeft hij echt de hele tijd zelf gespeeld. Een meisje wat een jaar of 3 ouder was heeft hem ook een tijdje op sleeptouw genomen. Klikte leuk samen en hebben leuk gespeeld.

4. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje van bijna 3,5 ziet helaas geen diepte en ik ga dus mee het ballenparadijs is.

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn oudste van nu bijna 5 is heel voorzichtig en plettend en kon rustig vanaf 2 jaar zelf de binnenspeeltuin in. De dingen die hij niet durft slaat hij gewoon over.
    Mijn jongste zoontje van 1,5 ziet geen enkel gevaar; klimt overal op en springt overal af... heel ander kindje dus en ik verwacht dat ik hem nog wel een poosje moet begeleiden ;)

6. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ze mag dan overal komen (3,5) dus klimt ook in de hoge dingen. Maar nogmaals ik ga doordeweeks in de ochtend, dan loopt er enkel klein grut.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Hier overal vanaf 2 jaar, maar die is ook echt niet tegen te houden hoor, echt een klimgeitje. hij is nu net 3 en ik kan rustig daar zitten en om de zoveel tijd komt hij even wat drinken halen.

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dit was bij ons ook van belang. Hij kon er al heel snel zelf in, maar als het te druk werd, werd hij omver gelopen. Als het wat rustiger is, was het geen probleem. Hij vindt het wel veel leuker als we meegaan. Maar in jouw geval lijkt het me dat ze het prima kan snappen.

Er is in het grotere stuk trouwens niet zo heel veel risico extra op blessures, ze vallen aardig zacht. Grootste issue is dat ze ergens "klem" komen te zitten omdat ze er niet overheen komen. Als je kindje een beetje sociaal is, worden ze eigenlijk altijd wel geholpen. Ik vond het altijd wonderbaarlijk hoeveel ze samen doen zonder elkaar te kennen.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Die dingen zitten ook niet echt zo in elkaar dat ze ergens kunnen vallen (misschien 20 cm oid). Vaak zitten de problemen bij jonge kinderen dat ze ergens niet alleen omhoog kunnen komen, maar dat moet met 3, 5 echt wel lukken volgens mij.

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Vorige week ging de jongste heerlijk zelf in het grote deel (2,5). Sommige dingen iets helpen, omdat het iets te hoog is, maar vrijwel alles gaat prima zelf. Vind het met (veel) groters erin wel fijn als ik er zelf bij ben of dat ze dan in het kleine deel speelt: ze komt aardig voor zichzelf op, maar rennende 10/12-jarigen die 3x zo zwaar zijn: liever niet.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hangt van het kind af. Als je kind niet snel bang is en niet meteen gaat piepen als het een keer op zijn billen valt of zijn hoofd stoot tegen een zachte balk, en niet bang wordt als er ineens 10 veel grotere kinderen voorbij komen rennen... en uiteraard als het motorisch gezien ver genoeg is.

Verder geldt meestal de regel: Als ze er nog niet zelf op/in kunnen klimmen, zijn ze er nog te klein voor.

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Ik werd niet meer precies wanneer, maar met 3,5 iig al lang. Ik ging wel alleen op rustige doordeweekse ochtenden, dus dan waren er weinig veel grotere kinderen. Eigenlijk zodra ik merkte dat hij zelf prima alles kon klimmen en geen hulp meer nodig had. Het scheelt wel dat mijn oudste voorzichtig is aangelegd, die doet het pas als hij zelf er van overtuigd is dat hij het kan.

13. bluestar

bluestar Lid

29 jun 2012
    45
    0
    0
    Mijn zoontje kon dat vanaf 2, 5 jaar, maar dan stond ik wel beneden op de uitkijk.

14. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Vanaf 3 jaar. Hij weet waar ik zit en komt vaak na 10 min even een slokje drinken en gaat weer door.

15. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Een jaar of vijf was ze, denk ik. Maar wij gingen altijd in het weekend. Dan was het druk met grote kinderen. Ze was niet weerbaar genoeg. Dat is inmiddels veranderd. Ze is veel weerbaarder geworden.

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja dat ze er niet op kan klimmen heeft als voordeel dat ze er ook niet afvalt :)

Hier in de speeltuin hebben ze van de moeilijkere/engere/hogere klimrekken steeds de eerste tree zo hoog gemaakt sat je er als mini gewoon niet op kunt.
    Erg goed voor de gemoedsrust van deze mama :)

17. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Dochter was 3,5 toen ze voor het eerst alleen erin ging, maar vaak ga ik dan alsnog wel mee, omdat ik het gewoon leuk vind. Als er een vriendje mee is, kan ze zich zo wel een uur zonder me vermaken.

Maar ik denk dat het nogal per kind verschilt. Vanaf 3,5/4 is wel een prima leeftijd lijkt me.

18. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    3.5 maar wel alleen op rustige ochtenden dus niet op een regenachtige zaterdag dat ze aan alle kanten om ver word gelopen door grotere kindjes.

19. susy26

susy26 Niet meer actief

De jongste is 3, en kan best veel zelf. Al moeten we soms natuurlijk wel effe helpen. Maar denk dat dat wel kan hoor.

20. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Het ligt er aan in welk indoor speelparadijs we zijn want in de ene kan het wel en in een ander filiaal niet maar in bepaalde filialen laat ik mijn zoontje al 'los' vanaf z'n 2e verjaardag. En dan niet in het dreumes deel maar in het gewone deel. Gaat prima. Is motorisch ook erg sterk en nergens echt bang voor.

Deel Deze Pagina