Zindelijkheid 's nachts

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lemontree, 3 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lemontree

lemontree Niet meer actief

Ik vraag me af hoe en wanneer jullie kinderen 's nachts zindelijk waren. Mijn dochter (3 jaar en een maand) is nu een paar maanden overdag helemaal zindelijk. Gaat ook zelfstandig naar de wc (na het poepen check ik wel altijd even haar billen) Alleen in de nacht heeft ze nog een luier om, en die is ook altijd nog vol als ze s'ochtends uit bed komt. We laten haar voor ze gaat slapen altijd plassen, en ook direct als ze uit bed komt. Maar toch houdt ze de volle pampers.

Moeten we haar gewoon maar eens zonder luier laten slapen? Zodat ze in het begin wel eens een nat bed heeft, en dat haar misschien motiveert om ook s'nachts als ze moet naar de wc te gaan of ons te roepen? Of is ze er s'nachts misschien nog niet aan toe?

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit gaat vanzelf, op een gegeven moment zijn de luiers droog of geven ze zelf aan geen luier meer te willen. Je kan 's nachts zindelijk worden niet trainen.

Onze oudste was met bijna 3 jaar overdag zindelijk, een paar maanden later 's nachts ook, wilde zelf geen luier meer, wel een paar ongelukjes gehad toen.

Onze jongste was met 2,5 jaar overdag zindelijk en 's nachts ook droog, maar zonder luier plaste ze in bed, heel apart ;). Met luier werd ze dus wakker om te plassen, zonder luier niet. Dus we gebruikten de luier een aantal nachten achter elkaar. Ik geloof dat ze na een half jaar eindelijk droog bleef zonder luier, om de maand was het even proberen of het lukte.

3. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Mijn zoon was met 2,5 overdag zindelijk.
    Met 3,5 vond hij dat hij 's nachts ook geen luier meer om hoefde.
    Maar dat ging 4 of 5 keer per week mis.
    We lieten hem plassen voor het slapen gaan.
    Toen zijn we begonnen met hem ook te laten plassen als wij naar bed gingen, dus gewoon half slapen op het potje en dan zeggen: plas maar.
    Dat ging iets beter, maar ik denk 2 a 3 keer in de week alsnog een nat bed.

Toen kwam er een vriendje van 5 logeren, die 's nachts een "stoere jongens luier" aan had.
    Sindsdien heeft mij zoon weer een luier aan 's snachts en die is regelmatig vol 's morgens.

Gewoon nog even wachten.
    Als hij over een tijdje een aantal nachten achter elkaar een droge luier heeft, dan gaan we wel weer proberen.

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Mijn dochter had ook elke ochtend een natte luier. Ik besloot gewoon dat ze zonder luier moest slapen. En dat ging direct goed ze was ontzettend trots. Ze is nu 4 maanden droog in de nacht en ze heeft 4x geplast in bed.

Je kan het altijd aankijken zorg dat je een goede waterdichte molton hebt. Niet teveel laten drinken na het avond eten. En misschien voor jullie zelf naar bed gaan even laten plassen

5. misa

misa Niet meer actief

Bij onze oudste ging het bijna direct na het overdag zindelijk zijn. Hij was nog geen 2,5. Onze dochter was na wat meer moeite iets voorbij 2,5 zindelijk. En sinds ze 3 is hebben we haar een luierbroekje aan gedaan snachts en afgesproken dat ze moest proberen bij ons te komen als ze moest plassen. Dat was een aantal nachten en toen was ze droog.

Dus zoiets kun je proberen, maar het kan ook zon nog 2 jaar duren. :)

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn dochter was met 2,5 overdag zindelijk en nu met 4,5 's nachts nogsteeds niet. Tot kortgeleden was ze echt om 22u al nat, nu merkte ik laatst een paar keer dat ze nog droog was dus heb ik ze eens laten plassen 's avonds om 22u, maar dan nog was 's ochtends dr luier nat. Zei ze wel trots "Er zat niet zoveel plas in mijn luier vandaag!"

Maar hier is ze er hormonaal dus nog niet aan toe om 's nachts droog te blijven.

7. lemontree

lemontree Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties! Soms heb ik geen flauw idee hoe iets werkt of hoort. Dus erg fijn om jullie ervaringen te lezen. Ik denk dat we nog even wachten op wat drogere luiers en het dan gewoon eens proberen. Wie weet gaag het goed en zo niet dan is er ook niks aan de hand. Bedankt :)

Deel Deze Pagina