Leidster gaat naar een andere groep, dochter mee?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door juenco, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai meiden,

Pfff....ik lees net dat DÉ favoriete leidster van mijn dochter naar een andere groep gaat op het KDV. Mijn dochter heeft het met name door deze leidster ontzettend naar haar zin. Ze voelt zich daarbij veilig.

Een andere leidster, waarbij ze in het verleden veel heeft moeten huilen en waar ze gewoon niet zo'n klick mee heeft (helaas :() heeft haar uren uigetbreid gekregen.

Het komt misschien door mijn hormonen nu, maar ik moet er gewoon om huilen...ik vind het zo naar voor mijn dochter dat ze die leidster moet gaan missen....als die leidster er is, dan is ze zo blij en ga ik ook met een goed gevoel werken/naar huis.

Wat vinden jullie, kan ik vragen of ze naar een andere groep kan, met de leidster mee of naar nog een andere groep waar ook een leidster werkt waar mijn dochter heel gek mee is.

Pffff...snik...sorry...:(

2. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Tsjah die dingen gebeuren. Je dochter moet toch leren met "alle" mensen om te kunnen gaan. Mocht de situatie nu ect heel uit de hand lopen zou ik vragen of het op een andere groep misschien beter gaat, maar ik zou niet perse om die leidster vragen.

3. Ik zou het afwachten hoor.. Denk dat het best goed gaat komen en ze moet het toch leren.. Persoonlijk vind ik je dochtertje overplaatsen wat overdreven, het leven is nou eenmaal zo soms, helaas!

4. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Het is ongelofelijk jammer. Maar ik zou het niet doen. Het maakt je dochter alleen maar sterker. Straks op de basisschool kunnen ze ook niet kiezen welke meester of juf ze krijgen. Wie weet valt het allemaal wel heel erg mee!

5. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ja, ik reageer misschien ook wel overdreven hoor, die andere leidsters zijn ook hartsikke lief! En daar kan ze best wel goed mee opschieten hoor. Alleen die ene vindt ze zooo geweldig, ze heeft het altijd alleen maar over P.

Ik vind het op dit moment gewoon zo rot voor haar...ze zal haar echt gaan missen :(

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    je kunt het toch gewoon vragen... niks mis mee hoor!

7. Ja maar miss valt het ook wel mee hoor.. Zo zal het altijd gaan in het leven, mensen komen en gaan, ook waar ze gek op zijn!
    En mijn nichtje had hetzelfde, die juf ging weg, en mn zus helemaal in de stress. En eigenlijk valt het hartstikke mee, mn nichtje heeft het nog steeds naar dr zin met de kindjes die ze kent..

8. tulip

tulip Niet meer actief

ik snap je heel goed, maar dat soort dingen gebeuren op kdv's regelmatig, het zou wel lastig zijn om je dochter elke keer over te plaatsen.

9. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou niet op voorhand vragen of je dochter naar een andere groep overgeplaatst kan worden, omdat deze leidster ook van groep verandert.
    Dat ze in het verleden veel heeft gehuild bij deze andere leidster. Wil nog niet zeggen dat dat nu weer gebeurt.
    Ze heeft toch ook een band met de andere kinderen op haar groep. Die zal ze dan ook allemaal kwijt raken. Denk dat dat meer impact heeft dat het wisselen van 1 van de leidsters op de groep.
    Ik zou het zo veel mogelijk bij het oude laten. Ze krijgt er ook al snel een broertje of zusje bij. Wat veranderingen met zich mee brengt.
    En als jij er nu al zo'n moeite mee hebt. Heb je kans dat je dochter jouw gevoel feilloos overneemt en het alleen daarom al een probleem wordt voor haar. Probeer voor jezelf een neutrale houding hierin te vinden. Ook al zal dat niet makkelijk zijn.

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'oppas en kinderopvang'

11. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ja, is ook zo. Maar op die andere groep voelt ze zich ook heel goed, dus ik dacht dan aan een overplaatsing naar die groep, dus niet met de favo leidster mee, maar naar een neutrale groep zeg maar.

Gelukkig ging het de laatste keer met de leidster waar ze niet zo'n klick mee heeft wel goed, maar in het verleden was het altijd intens verdriet...

12. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Wat anderen al zeiden, ik zou het ook niet doen. De groep is ook haar veilige omgeving. Dat ligt niet alleen aan de leidsters die er werken maar ook de kindjes, de ouders die kindjes op halen die ze ziet en natuurlijk speelgoed en opstelling e.d.

Het komt echt wel goed :)

13. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Dank voor alle lieve reacties....pfff...ik stond er inderdaad niet bij stil dat ze natuurlijk een band heeft met de andere kinderen. Dat heeft ze zeker...ze kan heel goed met heel veel kindjes van haar groep spelen en ze kent alle ouders ;)

Het komt ook vast goed en daar zal ik ook achter moeten staan...

Punt is dat we in het verleden een afschuwelijke KDV ervaring hebben gehad bij een ander KDV....en nu zo blij zijn dat ze het zo naar haar zin heeft. Daarom ben ik nu ff zo verdrietig denk ik...

14. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    En je hormonen ook ;)

Ik werk zelf op een kdv en uit ervaring weet ik dat die kindjes ons sneller vergeten dan wij hen haha.

15. Meid ik weet zeker dat de kleine er niet zo een probleem van maakt als jou als het zo ver is ;)

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zou het ook niet bij voorbaat al doen.
    Ze zal idd al een band hebben met de andere kindjes en met de locatie waar ze is.
    En bovendien is het ook niet slecht voor haar ontwikkeling om te leren omgaan met het weggaan van mensen waar ze gek op is.
    Heel extreem voorbeeld, als bijvoorbeeld een opa of oma sterft. Dan kun je daar als moeder zijnde ook niet tegen doen of aan veranderen. Denk dat je dit beter kunt proberen te zien als een methode om haar weer wat wijzer en weerbaarder te maken.
    Het zal niet makkelijk worden...Of misschien juist ook wel.
    Succes.

17. Sorry, dat gezichtje moest een knipoog zijn...

18. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    haha, ok. Was me nog niet opgevallen trouwens ;)

Tsja, ik zal me er overheen moeten zetten. MAar dat is wel moeilijk. Met die andere leidster praat ik eigenlijk nooit...ze komt nooit naar me toe, terwijl de favo leidster altijd uitgebreid vertelt hoe het is gegaan die dag. En ze kust en knuffelt mijn dochter altijd zo lief.

zucht...echt jammer.

19. adi

adi Niet meer actief

Misschien dat JIJ juist niet zo'n goede klik hebt met die leidster? En dat gaat nu waarschijnlijk veranderen, want je moet nu wel met haar praten. Ik ken de situatie niet, maar kan me voorstellen dat zoiets ook zo gegroeid kan zijn. Er was altijd dezelfde leidster die de overdracht doet met jou, het zou raar zijn als twee leidsters met 1 ouder overdracht staan te doen. Dus bleef die andere dan aan de kant, of ging ze door met haar werk.
    Nu moet het wel anders gaan, en misschien krijg je een heel ander beeld van de betreffende leidster.

Ik moet toegeven dat ik dat zelf ook elke keer had als er personele wisselingen waren op de groep van mijn kindjes. Ik vond het zelf heel moeilijk als een vaste leidster weg moest, en helemaal iemand waarvan ik wist dat mijn kinderen er gek op zijn.
    Maar mijn ervaring is dat die leidsters meestal gewoon op de locatie aanwezig blijven, dus daar gewoon nog rondlopen. Ze komen vaak bij andere groepen kijken, en zien de kinderen ook als ze buiten spelen. Wij hadden na de overstap naar de peutergroep (ook zo'n moeilijk ding), dat we elke keer langs de babygroep liepen en de 'ex'leidster naar buiten kwam om even te knuffelen met mijn kindjes. Vond ik altijd heel bijzonder.

En daarnaast weet je nooit wat er kan gebeuren. Ik kwam vanochtend bij ons op de groep, en stond een invaller... een meid die de allereerste leidster was toen mijn kinderen als babys op de kdv kwamen. Ze was toen echt mijn rots in de branding, en ze wist nog zoveel van mijn kindjes. Echt leuk vind ik dat dan.

20. tulip

tulip Niet meer actief

met dit gegeven zou ik dat denk ik even eerlijk aangeven bij de leidsters. Dat je hartstikke tevreden bent over hen, maar dat door deze ervaring zoiets gewoon even heel moeilijk voor je is. Waarschijnlijk houden ze er dan ook even wat extra rekening mee.

Deel Deze Pagina