Gloeiende gezicht, huilen, suf maar geen koorts?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door piccolina, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Herkent iemand dan?
    Gister middag was niets goeds: huilen, alleen liggen, suf. Koorts was 39.6.
    Snotneus en keelpijn.
    Vandaag en vannacht ook veel huilen, suf. Erg warme hoofd/gezicht maar 37.6 hele dag huilen, hangen.
    Pcm helft wel ze loopt weer en lacht lijkt alsof ze veel pijn hebt.pcm helpt echter voor max 2 uurtjes. We kunnen maar 3x240 geven.

Denk gewoon ziek? maar wat ik raar vind is dat gloeiende gezicht en voorhoofd: niet alleen wangen maar dus ook nek etc. Geen uitslag. Ze eet niet al 2 dagen maar drinkt veel en plast

2. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Sufheid is een reden om een arts te raadplegen. Zou dat ook zeker noemen. Wel aparte symptomen, ik zou echt even bellen met de HAP voor advies.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja suf ik weet zelf niet zo goed of dat suf is ze is niet bewusteloos of zo maar bijv wil ze alleen op borst liggen, lacht niet, kreunt, ademt hard, erg warm, ineens huilen, ze wil niet lopen of op eetstoel zitten of iets doen, alleen liggen en tv kijken.
    Haar gezicht is gewoon wel continu gloeiend rood en heet wel.

Als pcm gegeven dat speelt ze, loopt ze etc. Alsof niets aan de hand is.
    Snachts wordt ze gewoon continu wakker met ons huilend zitten.
    Herken het totaal wel gewoon als ziek zijn alleen dat warme hoofd is wel rare

4. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Als je pcm moet je het blijven doen he, om de zes uur. Maar ik zou toch echt even bellen, als je dit uitlegt vraag je om advies. Dan beslissen zij wel of je moet komen.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ze is nu super warm hele lichaam en 40.3...

Denk morgen ochtend kijken dan als ze steeds zo zich gedraagt dan huisarts bellen toch? 40.3 is toch niet TE?

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Picolina: 40,3 kan prima bij kleine kinderen.
    Die hebben snel hoge koorts.. En daar hoort ook een warm lichaam bij op zich.

Maar verder klinkt het wel apart... Google eens op "Roodvonk masker"?
    Dat is een nogal stereotype verkleuring van het gezicht die eh zelf ook wel kunt zien als je weet waar je naar kijken moet.
    Klinkt beetje zoals toen onze dochter roodvonk had... En daar krijg je antibiotica voor en dan knapt ze relatief snel weer op.

En als je je zorgen maakt kun je natuurlijk altijd de HAP bellen om te vragen wat zij adviseren.. Langskomen of aankijken tot maandag.
    .

7. Saskia78

Ik zie nu pas je banner trouwens.. Gefeliciteerd :)

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    @saskia
    Dankje;)

Heb gezocht naar rondvonk maar ik lees veel over puntjes op tong, opgezwollen. Huiduitslag. Dat heeft ze niet.
    Wel erge keelpijn vermoed ik : ruikt vreselijk uit mond, slijm, probeert keel schrappen. Roodvonkmasker (dat driehoek wit ) heeft ze niet..

Ik wacht indd tot morgen en dan aankijken.

9. Saskia78

Misschien dan gewoon fikse keelontsteking?
    Kun je ook stevige koorts van krijgen en heel veel keelpijn.
    (als je mazzel hebt kun je dat zien als ze dr mond open doet en je lijkt in dr keel en dan wittige puntjes... Maar niet altijd)

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik gok ook op keelontsteking dat geur uit mondje is echt erg vies..
    Kon mond niet inkijken ze verzet zich

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb 3 kinderen en al van kleins af aan hebben zij bij ziekte knalrode wangen die erg warm aanvoelen.
    Ik lees niets verontrustends.
    Zal griepje of keelinfectie zijn.
    Bij sufheid en slecht reageren altijd contact huisarts maar suf worden ze ook van de koorts.
    Je kent je eigen kind het beste en als je het niet vertrouwd even belletje naar huisarts.
    Beterschap!

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #12 piccolina, 8 feb 2015
    Laatst bewerkt: 8 feb 2015
    Ja knal rode wangen weet ik ook hier ook vaak!
    dat is niet rood is gewoon gloeiend heet..
    Na pcm 2 uurtjes ging goed heeft zelfs getekent etc maar nu alweer erg ziekjes en als kacheltje.
    40.1 :(

13. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Ik heb het idee dat je je wel zorgen maakt. Ik zou dan gewoon even bellen.

14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Idd gewoon even bellen bij twijfel. Is ze suf, dan zeker bellen.

15. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik zou morgen naar de arts gaan. Klinkt als een pittige keelontsteking en dat doet echt pijn.

Mijn dochter was twee weken geleden ook ziek, en steeds best hoge koorts. Ik heb afgewacht en bleek toch een dubbele oorontsteking en een flinke keelontsteking te zijn. Ze zat met 41 graden 's ochtends bij de dokter.

16. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Een beetje suf zijn als je ziek bent is normaal.

Ze moeten wel aanspreekbaar blijven, oogcontact kunnen maken en reageren op hun naam. Zo lang dat allemaal lukt, kun je wachten tot morgen en paracetamol blijven geven.

Heb je ijs in huis? Dat is misschien wel lekker nu.

17. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #17 piccolina, 8 feb 2015
    Laatst bewerkt: 8 feb 2015
    Had aan ijs niet gedacht:( stom
    Dankje voor tip ze slaapt nu morgen ga indd geven ..

We kunnen max 3x 240gr pcm geven toch? Ze is 12.5kg.
    Hebben vandaag al 2x gegeven dan maar net bij 40.1 120gr en snachts keertje nog 120gr.
    Ze werd net wakker helemaal bezweet en gloeiend heet huilen. Temp is 39.6 iets gezakt.

Inderdaad morgen ochtend direct ha bellen en gaan.
    Vind het lastig want in november had ze 4 dagen koorts maar was verder niet zo huilerig en niets willen: gewoon net iets ziek maar niet erg zelfs met 39.8 rende ze rond. Toen huisarts stuurde ons naar ziekenhuis ze vonden uiteraard niets net als huisarts en met neusdruppels naar huis gestuurd. Dag later koorts was weg en alles was prima.
    Opzicht nu ze ziek lijkt dat ook op alleen enige wat ik wel anders vind is dat ze maar al 2 dagen en nachten blijft huilen en wil alleen op handen zitten. En koorts 40.3 heeft ze ook nooit gehad.
    Natuurlijk maak ik mij zorgen het kan zo wat iets anders zijn en stel 42 krijgt ze koorts dan is helemaal niet goed. Lijkt alsof ze naast koorts gewoon ook ergens pijn heeft (keel vermoed ik)... Maar wil ook niet naar ziekenhuis weer daar 5 uur zitten met zieke kind natuurlijk is geen pretje. Ik dacht toen eerst we daar waren dat ze tenminste urine en bloed nakijken maar nee ze doen gewoon oren,keel,neus kijken net als huisarts en verder niets

Vind zelf vooral angstig haar in kamer laten slapen alleen. Weet niet waroom heb verschillende scenario's in hoofd stel dat ze adem niet meer haalt of meningitis krijgt. Weet niet ben vrij relaxte moeder maar dat als ze ziek ik altijd maak ik ergere scenario's van.
    Mijn man denk is gewoon ziek, schoonmoeder zei dat 40.3 koorts vind ze echt niet kunnen en we direct naar hap moeten. Vriendinnen van mij in mijn land zouden al lang ambulance bellen (maar goed dan is ook wat artsen verwachten en ze doen ook alle onderzoeken dan..).
    Hier zit natuurlijk niemand te wachten op haar met keelontsteking in ziekenhuis
    Zo van dat diverse meningen word ik alleen banger hihi

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Meid ik zou gewoon even bellen. Een kind dat kreunt en huilt van de pijn is al een teken dat je moet bellen vooral in combi met koorts. Kreunen is teken dat er iets niet goed is.. ik ben geen flauwe moeder maar zou in jou situatie minstens even overleggen met hap.

19. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Gewoon bellen en overleggen met de assistente. Dan zegt ze zelf wel of je langs kan komen en hoe laat. Volg je gevoel...

20. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Jeetje, sorry maar sufheid en kreunen, wat is er tegen om in elk geval voor advies te bellen? Je maakt je ongerust aan je verhaal te lezen. Zou ik ook zijn, maar dat is persoonlijk. Eerlijk gezegd begrijp ik echt niet dat je er over doorgaat, maar niet belt. Ik lees maar niet verder, want ik kan hier gewoon niet zo goed tegen. Word er dan ongerust van. Sorry.

Deel Deze Pagina