Gadver ik baal hier zo van, mijn salaris is weer te laat, normaal zou ik het de 25/26ste horen te krijgen maar omdat het niet zo goed gaat op mijn werk is het regelmatig later bij mij en mijn collega's. Nu heeft de helft het wel en ik en een andere collega niet. Vandaag is de hypotheek er af gehaald en een aantal andere rekeningen, ik moet nog wat Sint dingetjes hebben en boodschappen doen. Het lukt allemaal wel, maar ik baal er gewoon van!!! Net baas gebeld, is in bespreking en heeft nog niet terug gebeld. Gadver wat baal ik zeg!!!
Oh bah, wat naar en zeker in deze week van Sint! Red je het wel nu de kosten er al af zijn maar je je salaris nog niet hebt?
terecht dat je baalt. de 25e/26e horen ze zich aan te houden en niet 5 dagen of later uitbetalen. je werkt toch hard voor je geld, mag je ook verwachten dat het geld er op tijd is. schandalig!
pas maar op met dit soort geintjes.... bij mijn werk kwam het ook maanden achter elkaar te laat, of zelfs in delen. tot op een gegeven moment de betaling uitbleven en we nog maar een paar honderd euro kregen (de ene persoon wel, de andere persoon niet, ook zo vervelend) Uiteindelijk was de achterstand zo groot (3 maanden) dat we (na alle mogelijkheden uitgevoerd te hebben) met zijn allen faillissement hebben moeten aanvragen.
dat heb ik ook wel eens gehad...maar in mn contract staat salaris komt rond de 24ste maar ze hebben de tijd tot eind van de maand...
bij ons wordt het rond 26/27ste gedaan altijd.. maar staat ook aangegeven dat ze het later mogen doen mits voor einde van de maand.. gelukkig hier wel altijd optijd.. behalve als het in het weekend valt :S
dat is balen idd. hier ook altijd rond de 25e, maar ze hebben dan nog uitloop moglijkheid tot einde van de maand... maar je rekent er dan toch op, en helemaal zo vlak voor het sintweekend!
m'n collega heeft me ook al dagen achter elkaar gevraagd of ik het al heb gekregen. maar helaas pindakaas, ik keek net nog op mijn bankrekening en er staat toch echt nog niks op
Ja ik ben gewoon pissig!!! En we redden het wel hoor, we hebben altijd wel spaargeld achter de hand. Maar dat maakt niet uit, ik werk er hard voor en dit gebeurd steeds vaker, het gaat niet zo goed bij ons helaas. Wat ik heel vervelend vind is dat mijn baas niet even het fatsoen heeft mij te bellen. Ik heb 1 uur gebeld en ze heeft nog niet terug gebeld omdat ze ws weet waar het over gaat.
Vind dit geen teken van een gezonde finaciele situatie van het bedrijf. Inderdaad even heel goed opletten en bij te lang uitblijven van de betalingen is het faillisement aanvragen de enige optie want hoe langer je dan wacht hoe meer geld je mis loopt.
De man van een vriendin krijgt zijn loon al een paar jaren, elke maand te laat. Dit jaar kreeg hij zijn vakantiegeld pas in september!!! Hij heeft de baas gevraagt of hij hem wil ontslaan, want als hij zelf ontslag neemt dan heeft hij geen recht op ww. Best wel een kromme situatie... Baas betaald niet, maar als je zelf ontslag neemt hierdoor dan krijg je geen ww. Als je hier wel recht op wil hebben dan moet je echt heel, heel veel gerechterlijke stappen ondernemen. Je moet dan je baas falliet laten verklaren. Als ik jou was zou ik rond gaan kijken voor een andere baan.
Toen ze bij ons met de salarissen begonnen te rommelen was het bedrijf binnen 4 maanden failliet. Ik zou goed rondkijken naar iets anders (vooral omdat je al aangeeft dat het niet zo goed gaat).
Ja ik weet het meiden, het is lastig. Rond kijken naar een andere baan in het zelfde vakgebied zal lastig zijn, ik word al als oud beschouwd (29) Maar ik werk als kapster en er zijn zoveel jongere meiden die eerder worden aangenomen. Ik ben zelf op de hoogte van de meeste financiën (bedrijfleidster) en mijn baas verteld me een hoop. Er komen wel betere tijden aan als het goed is, maar rondkijken zal ik zeker doen. Tot nu toe is het af en toe een paar dagen te laat maar evengoed te laat natuurlijk. Ik heb ook mijn vaste lasten en de Sint en Kerst staan voor de deur.
Heel veel gerechtelijke stappen, dat valt ook wel mee. Wij hadden binnen 3 weken de datum voor de faillissementsaanvraag in huis! Is je man lid van een vakbond? Zijn er collega´s lid van een vakbond. Die kun je inschakelen. Bij ons hebben ze 2x een meeting georganiseerd en een belangenbehartiger aangewezen en de vakbond heeft het juridische deel voor ons overgenomen. Het enige is dat er meer personen (minimaal 2-3) de aanvraag moeten doen. In je eentje kan het niet. Wij deden het met 90% van het bedrijf.
Volgens mij hebben ze bij mij zelfs tot de 10e van de volgende maand om het salaris uit te betalen. Dat doen ze niet, maar zouden het dus wel mogen. Heel vervelend, maar je doet er weinig tegen als het eens een paar dagen later is.
Heb niet alles door gelezen dus weet niet of het al geopperd is Dit soort geintjes kan inderdaad verkeert aflopen. Een werkgever MOET op de 1e dag van een nieuwe maand het salaris uitgekeerd hebben. Indien dit niet het geval is moet je een brief schrijven. Stuur hem op of geef hem af maar laat hem er wel voor tekenen voor het ontvangst. Als je de confrontatie niet aan wilt gaan gewoon aangetekend versturen. Zet er in over welke maand het gaat en stel een termijn vast dat het betaald moet worden. Indien het nog niet tijdig betaald is je rechtsbijstand inschakelen en eventueel raad vragen bij het UWV. Hou er wel rekening mee dat wanneer dit 'grapje' lang gaat duren je zelf geen ontslag kan nemen en gewoon moet blijven werken. Het UWV neemt salarissen over van het bedrijf maar betaald alleen van de afgelopen 3 maanden uit. Dus wacht niet te lang met alles! Want de maanden zijn zo om... Ik weet ook niet of er de afgelopen tijd wel meer 'vergaderingen' geweest zijn en dat de auto's van de bezoekers ook steeds groter werden maar vaak duid dit op bezoekjes van bank/curator etc. Mocht je nog vragen hebben kan je me ook pb' en