baby opvang + belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door Gurlie, 2 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gurlie

Gurlie Lid

2 dec 2009
    19
    0
    0
    als je in aanmerking komt voor kinderopvang toeslag, hoe gaat dit dan.
    ze gaan uit van je gez.inkomen?
    Je moet bv. 800 euro p.mnd betalen voor de opvang, maar je krijgt bv.600 terug van de bel.dienst, moet je dan wel eerst zelf die 800 betalen, of wordt dit direct verrekend, en betaal je elke maand gewoon 200 euro??

Hoe vraag je dit soort dingen aan?:(:(:( om hoofdpijn van te krijgen.

2. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ze gaan uit van je gezamenlijk inkomen,je inkomen dat je moet opgeven als je je belasting ieder jaar invult va je man en jou samen.
    Op de site van de belastingdienst kun je zelf uitrekenen hoeveel je per maand ontvangt.
    Ook kun je via een speciaal programma je toeslag aanvragen.
    Zelf laat ik het bedrag iedere maand aan het MIK uitbetalen,dus het komt niet op mijn rekening te staan,het wordt meteen overgemaakt op hun rekening.
    Ik krijg een acceptgiro voor het bedrag wat ik zelf nog moet bijbetalen.

3. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    ik werk op een kdv en daar is het zo dat het geld van je rekening wordt afgeschreven en jij ontvangt het zelf van de belasting. kan dus eventueel eerder of later zijn. dat hangt af van de startdatum en de belastingdienst

4. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij betalen voor ons dochtertje het kdv rechtstreeks aan hun. Betalen maandelijks € 870,- en van de Belastingdienst krijgen wij ongeveer € 550,- maandelijks terug (kdv-toeslag). Wij moeten kdv begin van de maand betalen en de toeslag krijgen wij rond de 20e van de maand.

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Gurlie, je kunt dit op de site van de belastingdienst aanvragen.
    En het valt eigenlijk best mee. Desnoods vraag je iemand om hulp die er kennis van heeft.

En als je ziet wat je eigenlijk nog terug krijgt dan zal je hoofdpijn spontaan zakken, want ik dacht altijd dat het heel erg duur zal zijn, maar we krijgen nog behoorlijk wat terug voor die drie dagen in de week (613 euro terug en we betalen 880).

6. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Let er wel op dat je uitgaat van het verzamelinkomen. Dit kan lager liggen dat het bruto jaar inkomen ivm aftrekposten (eigen huis en dergelijke).

Niet iedere kinderopvangorganisatie heeft de optie dat je het geld door de Belastingdienst rechtstreeks aan hen kan laten storten. Je krijgt dan gewoon de 20e van de maand de kinderopvangtoeslag voor de maand erop. Je hoeft het dus niet voor te schieten.

7. Gurlie

Gurlie Lid

2 dec 2009
    19
    0
    0
    thnx,
    heb het geprobeerd op belastingdienst.nl
    maar krijg er nog meer hoofdpijn bij.
    wat wordt verstaan onder verzamelinkomen?
    wat je partner en jij verdienen netto of bruto per maand?
    ik snap d''r niks van.

HELLUP

8. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Heb je geen jaaropgaaf van jou en je man? Daar staat je jaarinkomen op.

9. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Het verzanelinkomen is het bruto jaarinkomen van jullie beiden, verminderd met eventuele aftrekposten in verband met eigen huis en dergelijke.

Krijg je een voorlopige teruggaaf? Zo ja, kijk daar dan even in, daar staat het verzamelinkomen vermeld.

Deel Deze Pagina