wanneer kerstkadootjes geven?

Discussie in 'De lounge' gestart door bo2008, 24 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo2008

    bo2008 Niet meer actief

    ik lees hier over de kerst kadootjes ect ect

    maar wanneer laten jullie je kids naar die boom toe scheuren? om de kadootjes te laten uitpakken?

    hier dacht en doen we het altijd 1ste kerstdag smorgens vroeg als we wakker worden ,
    maar was is de traditie?
    vroeg het me gewoon even af
     
  2. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    hier heb ik de kadootjes gisteravond onder de boom gelegd,
    normaal doe ik het kerstavond, zodat ze het 1e kerstdag vinden.
    maar vandaag hebben ze de hele dag de tijd om er mee te spelen en morgen vieren we bij mijn schoonouders kerst.
    vanmorgen vonden ze hier dus kadootjes onder de boom,
    was een echte verrassing!
     
  3. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hier liggen ze 2de kerstdag bij oma onder de boom haha.
     
  4. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij pakken de cadeautjes uit op 2e kerstdag als we bij mijn broer zijn. We hebben daarvoor lootjes getrokken. Geen idee eigenlijk wat de traditie is. Wij doen dus meer een kleinigheidje want ze hebben alweer cadeaus genoeg gehad met Sinterklaas.
     
  5. Biccy

    Biccy Fanatiek lid

    28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Hier (in Ierland) is de traditie dat de kerstman op kerstavond, als alle kindjes slapen, de cadeautjes onder boom legt en de kleine cadeautjes in de kerstsokken stopt.

    Dus vanavond als mijn kleintje slaap, halen we de cadeautjes tevoor en morgen ochtend na zijn ontbijtje mag hij los haha Heb er nu al zin in! Dit gaat nog veeeeel leuker worden als hij wat ouder is en we bij de kerstman op bezoek kunnen :)
     
  6. Tesske

    Tesske VIP lid

    24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Wij doen het kerstavond.
     
  7. Marije007

    Marije007 Niet meer actief

    Wij hebben net al ons cadeautje voor elkaar uitgepakt. Morgen hier met mijn familie en dan tweede kerstdag nog bij mijn schoonmoeder. Tweede kerstdag is hier traditie en de rest komt doordat we geen Sinterklaas hebben gevierd.
     
  8. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hier met Kerstavond, na het eten.
    Ze is dan toch al helemaal druk omdat ze mag opblijven en haar grootouders hier zijn. ;)
     
  9. Miracle1984

    Miracle1984 Bekend lid

    5 jan 2009
    727
    0
    0
    Wij doen met ons eigen gezinnetje altijd kerstavond de kadootjes. Dus vanavond :) Denk na het eten en douchen van de kleine. Gezellig met wat lekkers erbij. En ik denk dat er nog wel een pakje overblijft voor morgenochtend na het kerstontbijt, kleine snapt er toch nog niet zo veel van. 1e kerstdag smiddags nog meer kadootjes bij opa en oma!
     
  10. Solana

    Solana Bekend lid

    11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat het volgens de traditie op kerstavond is, vanavond dus. Maar wij doen het 1e kerstdag 's ochtends na het kerstontbijt.
     
  11. justjes

    justjes Bekend lid

    3 okt 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat de traditie is weet ik niet zeker. In Amerikaanse boeken/films zie je vaak 's morgens (eerste kerstdag) onder de boom of in een sok.
    Wij doen het eerste kerstdag na t ontbijt, de pakjes liggen onder de boom, staat erg gezellig.
     
  12. AnnaB

    AnnaB Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Vanavond leg ik alles onder de boom (nadat ik het heb ingepakt:p) hihi...
     
  13. Marijke1982

    Marijke1982 Niet meer actief

    Wij gaan ze vanavond of morgenochtend uitpakken. Ik denk morgenochtend.
     
  14. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Nederland kent eigenlijk geen traditie van Kerstkadoos dus je mag het lekker zelf bedenken. Wil je weten hoe de Amerikanen het doen? 's ochtends in alle vroegte.. Santa is tenslotte 's nachts langs geweest voor milk & cookies (of een glaasje port).
    Volgens mij is dit in de UK en Ireland ook gebruikelijk.

    Wij zijn trouwens naar mijn beste weten het enige land met een 2e kerstdag (de Engelsen kennen wel Boxing day maar dat is wel wat anders) en is het over de hele wereld ook veel gebruikelijk om aandacht te besteden aan de avond voor Kerstmis.

    In Frankrijk worden kadoos vaak 's avonds gegeven en dat kan Kerstavond zijn of 1e Kerstdag.

    Wij vieren Kerst bij mijn moeder en daar nemen we dus de kadootjes mee naar toe. Mijn zus en neef sluiten aan en mijn eigen oma (93). Lekker veel dus onder die boom.. Die kadootjes liggen er ook al een tijdje (gewoon voor het effect!)
    Oftewel... kerstmiddag en avond (we zijn wel even bezig)
     
  15. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    wij ook alleen amy-lynn dacht daar anders over.....
    de draak!!!
    ach ze is wel heel lief aan het spelen met de pynipon camper
     
  16. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Morgenmiddag, bij mijn ouders. We nemen gewoon alle cadeaus mee, en gaan daar uitpakken.
     
  17. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    heerlijk toch!!

    wij hebben vanavond kadootjes
    ik heb voor mijn man een kadootje dat krijgt ie vanavond laat bij een wijntje;)(neeee niet dat)
    en morgen ochtend heb ik een kleinigheidje voor Amy-lynn
    en 2e kerstdag savonds hebben we ook wat voor alleen de kids

    eigenlijk is het 1 groot verwenweekend!!!!

    ik haal ook altijd lekker maskertjes badolie cremes enz
    heeeeerlijk ook ff een uurtje tijd voor jezelf
     
  18. bo2008

    bo2008 Niet meer actief

    ben gezwicht vanavond na het avond eten mochten ze toeslaan , en het was super!
    haha dus ONZE traditie is nu kerstavond geworden vrees ik

    mirell mijn dochter heeft ook 1 zon poppetje maar ik wist niet dat ze er veel van hadden, hoe heet het? ziet er leuk uit
     

Deel Deze Pagina