Ik weet dat er al vaak vragen zijn gesteld over rode vlekken bij kindjes, maar hier dan toch ook die van ons. Herkent iemand dit? Onze zoon is al ruim een week niet fit. Koortsig, hangerig, jengelen, snotverkouden. Sinds vanavond heeft hij ineens fikse rode vlekken op zijn lijfje. Zie foto. Er zit in elke grote vlek één of een paar bultjes. Geen blaasjes voor zover ik kan zien. Volgens mijn man zat het na het badderen ook op zijn benen en armen. Oja, er komt ook nog een hoektand door én hij heeft een oorontsteking. Daar komen die vlekken niet van, maar uiteraard wel een deel van de andere symptomen... Kan iemand mij helpen?
@ lala: hij heeft geen medicijnen voor zijn oorontsteking gekregen. We gebruiken nu alleen paracetamol, neusspray en luuf (symptoombestrijding dus) en die drie is hij goed bekend mee...
Het lijkt mij erg op wrijvingsplekken. Ik zou de luuf even laten staan als je die op zijn rug smeerde.
Lees nu dat hij het ook op armen en benen heeft. Dan zou ik het niet weten. Warme uitslag ziet er vaak anders uit.
Ja, Noor had netelroos (galbulten) die zag er uit of ze met d'r hele lijf (inclusief gezicht) door de brandnetels had liggen rollen.
Bedankt voor jullie reacties dames! We zijn vanochtend naar de huisarts geweest omdat de klachten aanbleven en hij heeft de vlekken ook bekeken. Volgens hem hoort het bij de bovenste luchtweginfectie die hij nu heeft. Het zal wel weer over gaan zullen we maar zeggen Nu nog hopen dat de oorontstekingen en verkoudheid snel over zijn!
Hoort bij de luchtweginfectie? Dat had ik nog nooit gehoord. Dat verwacht je ook niet als je vlekken ziet.
Ja idd, ik vond het ook wel bijzonder, maar ja ... Ik denk dat ie bedoelt dat het virus zowel de bovenste luchtweginfectie veroorzaakt als de rode vlekken. Overigens... Vanmiddag was het ineens in alle hevigheid weer terug en zaten er idd allemaal kleine bultjes in (net als brandnetelbultjes!). Heb toen maar weer gebeld naar de HA en het hoorde er nog steeds bij volgens de assistente. Toen maar koelzalf gehaald en dat leek te helpen tegen de jeuk