Veel babykleding krijgen?!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door koala28, 4 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koala28

    koala28 Niet meer actief

    #1 koala28, 4 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 aug 2009
    Sinds mijn omgeving weet dat ik zwanger ben worden we overspoeld met babykleding.
    Ik heb echt al 3 dozen en 3 trolleys vol staan.

    Ik koop zelf haast niets :(. Ik heb gewoon het gevoel dat ik niets zelf mag/kan kopen. Van de week eens een keer een broekje gekocht wat ik onwijs leuk vind (als kleintje 3/4 maanden oud is). Kreeg ik te horen in m'n omgeving dat ik niets zelf moet kopen omdat we nog zoveel krijgen :(.
    Mag ik alsjeblieft zelf ook wat kopen! Ik word er een beetje moe van.

    Ik weet het, het is een luxe probleem en we moeten er blij mee zijn dat we het krijgen maar ik heb echt het gevoel of ik zelf niets mag kopen voor m'n kleintje.

    Herkent iemand dit?
     
  2. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Wij hebben ook vrij veel gekregen, maar ik heb zelf ook nog heel veel gekocht hoor. Of iig zelf uitgezocht. Ik vind het erg lief van iedereen dat we heel veel kregen (en krijgen), maar ik vind gewoon niet alles mooi. En als ik dan in de winkel ben en iets zie wat ik wél leuk vind, koop ik 't gewoon.
    De meesten mensen kennen mijn smaak gelukkig wel (veel overhemden, polo's, beetje kak ;)), dus we hebben ook heel veel leuke dingen gekregen. Alleen schoonmoeder kwam nog wel eens aanzetten met iets wat ik niet leuk vond (bijv. met disneyfiguren ofzo). Inmiddels weet ze wel dat ik daar niet van houd, en nu neemt ze me gewoon mee uit winkelen, kan ik zelf uitkiezen wat ik leuk vind ;).

    Misschien anders niet zeggen dat je zelf ook nog kleren koopt? Als je zoveel krijgt kunnen ze toch niet bijhouden wat wel en niet nieuw is. En verder, het is jouw kind, dus jij bepaalt wat je voor hem/haar koopt en wat hij/zij draagt!
     
  3. fightforlove

    fightforlove Niet meer actief

    heej

    ik heb zelf ook totaal 5 tassen vol kleding en dekentjes enzo gekregen..maar wat ik niet mooi vond heb ik weggedaan..heb nu nog steeds veel over..maar koop zelf ook kleertjes omdat ik het leuk vind om te doen..ik vind dat niet ondankbaar tegenover de mensen waarvan ik de kleertjes heb gehad en vind het ook niet zonde van het geld..ik bedoel mensen moeten toch ook begrijpen dat het leuk is om zelf kleertjes uit te zoeken voor de kleine!!
    dus ik zou zeggen geniet van het babykleding shoppen :)
     
  4. Dretjuh

    Dretjuh VIP lid

    12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Wij hadden ook zooooveeel gekregen, Layla had in totaal 8 jasjes in de maat 68.... Het nadeel is dat niet alles even mooi is, maar wat je zelf hebt gekocht en je dus prachtig vind je bijna niet aan kan.

    Behoorlijk balen :(

    Maar goed, ik denk daar nu gemakkelijker over, als ik iets krijg wat ik niet mooi vind, trek ik het niet aan.
     
  5. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Mij werd/wordt ook steeds afgeraden zelf dingen te kopen omdat we zoveel zouden krijgen, maar heb tot nu toe 1 pakje gekregen en 3 rompertjes, dus denk dat ik toch zelf maar wat dingen ga halen... Vind het wel leuk om zelf dingen te kopen, maar ook zonde als ik zoveel zou hebben dat niet alles gedragen wordt...
     
  6. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ook na je bevalling zal je nog kleding krijgen ben ik bang.

    Ik zou gewoon aangeven bij de mensen die zeggen dat je niets mag kopen dat je niet alles wil hebben en zelf kleding ook wil kopen voor je mannetje.
    Waar bemoeien ze zich mee dat je dat niet mag doen.

    Gewoon de kleding die je nu heb uitzoeken en weg gooien wat je niet wil houden
     
  7. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik ken t (luxe probleem) als mensen op een eggeven moment vroegen of ik nog wat wilode hebben heb ik kadobonnen gevraagd als kraamkado... nu kan ik lekker voor de winter alles zelf uitkiezen alleen me schoonmoeder heeft de hint nog niet begrepen
     
  8. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Haha, mijn moeder koopt zich helemaal suf aan babykleding.
    Vorige week kwam ze met sokken aan die Yasemin waarschijnlijk pas aankan als ze 10 jaar oud is, zo groot waren ze!

    Verder krijg ik nu ook heel veel kleding. Wel allemaal in hele grote maten, minimaal maat 80!

    Wel jammer....had liever iets voor nu of de komende 2/3 maanden. Want ik merk juist dat ik te weinig maat 50 heb ingeslagen... Dat word je altijd afgeraden, maar mijn meisje is klein en ze kan nog wel een poos in maat 50, vrees ik. Dus ik heb juist spijt dat ik niet voldoende in maat 50 heb gehaald en baal dus van alle grote kleding die ik cadeau krijg :p
     
  9. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Ik heb heel weinig gekregen, op 1 grote zak na. Die heb ik uitgeplozen en bewaard wat ik mooi vond en de rest ligt nog steeds in die zak. Ik ga hem geen kleren aantrekken, puur omdat we het gekregen hebben!
     
  10. Koetje

    Koetje Fanatiek lid

    22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik heb ook superveel gekregen, tijdens en na de zwangerschap. Ook ik vond niet alles even mooi, de dingen die ik niet leuk vond heb ik als pyama'tje aan gedaan en sommige dingen rechtstreeks naar zolder :) (misschien dat ik het voor een tweede wel leuk vind). Voor de rest heb ik zelf heel veel gekocht, zo leuk!!! Dus gewoon doen hoor!
     
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Dat hadden wij ook, vooral bij mijn dochtertje. Ik kon haar in principe drie weken lang elke dag een ander setje aantrekken, zoveel had ik gekregen. Een hoop was niet eens mijn smaak. Zelf had ik misschien 3 pakjes gekocht. Daarna bleven ze ook maar kopen en hebben we gezegd dat we zelf ook wel dingen willen kopen.
    Op een gegeven moment hebben we ook dingen terug gegeven die we echt te lelijk vonden (aan familie waar we al meerdere malen hadden aangekaart dat we bepaalde dingen niet mooi vinden en om komen in de kleding).
    Ondertussen krijgen we nog steeds ontzettend veel kleding, terwijl ze nu al 2 is. Voor mijn zoontje heb ik minder gehad, maar ook al dingen die hij pas aan kan als hij 1 is.
    Het is een luxeprobleem, dat besef ik, maar ik wil zelf ook wel wat kopen.
     
  12. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hier het zelfde probleem gehad.de meest afschuwelijke dingen ook nog.die dingen liggen netje in een doos opzolder om er niet meer vanaf te komen.

    ik heb aan het begin van de zwangerschap gelijk aan gegeven dat ik geen kleding wilde hebben vanwege onze (vrij dure) smaak.wij houden niet van die zoetsappige kleding.de enige kleding die wij hebben gekregen is van mijn moeder en dan nog heb ik alles zelf uitgezocht.

    wel hebben bij een poosje terug een verhuisdoos of 4 in de maten 74 80 gekregen van vrienden nou ja prima.ik heb het uit gezocht en er zaten toch ook nog dingen bij die wij echt leuk vonden.maar ik heb 1 door zo weg gegooit (altans naar een crisis opvang gestuurd)en 1 door naar een kennisje van mij
    ik heb nu denk ik z'n ander halve doos met speel kleding over. en dan nog een kast met nette kleding.

    ik de kraamtijd werd hebben wij ook gezegt liever geen kleding.en dat is toch aardig gelukt
     
  13. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Dus eigenlijk is het heel makkelijk.

    Nee zeggen en blijven zeggen.
     
  14. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    wij hebben ook superveel gekregen, en het meeste ook in onze smaak gelukkig. alleen mijn schoonmoeder heeft heel vroeg in de zwangerschap wat gestuurd dat ik echt heel truttig vind (sorry schoonma!!) maar gister was mijn vriend bij ze langsgeweest en had ze iets meegeven dat ik weer echt heel leuk vind!

    met 20 weken ben ik zelf de winkels ingedoken om wat te kopen voor het echt niet meer nodig was ;)

    nu krijgen we vooral veel knuffels, denk dat we er al 30 hebben gekregen en de kraamtijd moet nog beginnen!!!

    heb ook veel praktisch gehad, bed overtrekjes, hydrofielluiers, spuugdoeken, enz. daar ben ik heel blij mee. en mijn moeder heeft gouden schoentjes gekocht, juist omdat ze op en top fout zijn haha! :D
     
  15. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    TS: je moet natuurlijk gewoon zelf kleding kopen! Dat anderen zich niet kunnen inhouden is hun probleem, maar je wil toch ook een beetje je eigen "stempel" op je eigen kindje drukken? En wat je krijgt wat je niet mooi vindt, gewoon niet aantrekken. Jij bent de mama en je mag je eigen kind net zo kleden zoals jij zelf wil! Dus mijn tip: ga jezelf lekker te buiten en wat je wel leuk vindt, scheelt in de portemonnee!

    Ik heb van een vriendin heel veel gekregen en ook heel veel wat ik leuk vind dus dat is helemaal top. Ik vond het zelf wel heel prettig omdat ik steeds in paniek raakte (eh... nog steeds wel als ik eerlijk ben) als ik babykleding uit ging zoeken, hahaha! Ik wist gewoon niet wat zo'n kleintje wanneer kan dragen en dan werd het me gewoon te veel en liep ik maar weer de winkel uit... :D En het scheelt ook een boel geld natuurlijk. Niet dat ik het niet kan betalen, maar dan kunnen we meer geld uitgeven aan andere leuke dingen, ja toch?

    Maar als ik iets krijg wat me niet aanstaat, dan is het jammer voor de gever hoor!
     
  16. nicole1976

    nicole1976 Actief lid

    23 jul 2008
    113
    0
    0
    Bij mij wist iedereen dat ik alles nieuw wilde hebben en niemand wist wat het ging worden dus ik heb alleen maar sporadisch wat tweedehands spulletjes gekregen (5 stuks in totaal) en na de bevalling heb ik wel veel kleertjes gekregen. De meeste mensen vinden het toch leuk om kleertjes te kopen en omdat dochter onverwacht zo klein was (2,2 kg) heb ik toen veel in maat 44-50 gevraagd = heeft ze toen maanden aangehad dus veel plezier van gehad!
    Ik zou trouwens wel wat dingetjes al uitzoeken en kleren die niet je smaak zijn al teruggeven - kunnen ze er iemand anders een plezier mee doen! Of wordt dat niet zo gewaardeerd denk je...?
     
  17. Mamajuf

    Mamajuf Fanatiek lid

    22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    zo herkenbaar was ik hier allemaal lees. Mijn schoonmoeder is helemaal koopverslaafd aan de babykleertjes en inderdaad niet alles is mijn smaak.
    Ons kindje wordt een winterbaby en ik krijg dus nu veel zomerkleding en het voor of nadeel hiervan is dat het dus niet past in de winter.
    Zelf ben ik twee weken geleden pas begonnen met het kopen van kleding want ook ik wil natuurlijk dat onze baby ook onze kleding draagt.
    Ik ga dus gewoon shoppen en in de kledingkast komen alleen kleertjes die wij leuk vinden en die we gaan dragen en de rest gaat netjes in een doos.
     
  18. Vanilia

    Vanilia Fanatiek lid

    13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Haha, ik ken dit luxe probleem dus niet ;). Ik heb tot nu toe niks gekregen (behalve de kinderkamer cadeau van mijn ouders), vindt ik niet erg overigens want dan kun je inderdaad kopen wat je zelf mooi vind.
    Wat wel handig was is dat ik van mijn zusje een heel royaal geldbedrag heb gekregen als cadeautje zodat ikzelf kon kopen wat ik wilde. Vond ik wel een hele goeie van haar!

    En als ik inderdaad overspoeld zou worden met babykleertjes zou ik ook aangeven dat het echt niet nodig is. En misschien zou ik juist zeggen wat ik nog nodig had zodat ze die spullen kunnen kopen. Anders is het alleen maar zonde van hun geld toch?

    Grt Vanilia
     
  19. koala28

    koala28 Niet meer actief

    Bedankt voor jullie reacties.

    Ik ga inderdaad maar een indeling maken van de kleertjes.
    Dat het zonde is van hun geld heb ik ook al gezegd. Ze blijven maar kopen. En dan van één een antwoord krijgen: dit is het laatste wat ik koop hoor want ik blijf aan de gang.
    Heb gelijk gezegd dat ik er toch niet om gevraagd heb dat ze kleertjes blijft kopen. Doet ze zelf.

    Ik moet eigenlijk eens wat meer mijn eigen mening laten horen.
     
  20. Ladymoi2

    Ladymoi2 Actief lid

    17 jun 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    idd een LUX probleem waar ik helaas geen last van heb!!!! Heb tot nu toe niets nada zero gehad! Mss als de kleine er is dat ik per gezin (familie) een pakje krijg maar daar blijft het bij hoor. Opzich vindt ik dat niet erg hoor, zijn we wel gewend zo. Dit heeft te maken met het feit dat we al op weg zijn naar de 14 kleinkind in familie. Weet nog bij de eerste kleinkind van mijn broer werd er idd ook zoveel gekocht van heel duur tot goedkoop, echt alles en nog wat werd voor hem gekocht maar jaren later na de zoveelste kleinkind wordt er alleen maar gegeven bij de geboortefeest!

    Als ik jullie verhalen zo lees denk ik echt dat jullie enorm verwend zijn!
     

Deel Deze Pagina