Onze dochter heeft zelden zichtbaar oorsmeer. Ik hoef haar oortjes eigenlijk nooit schoon te maken. Ze heeft ooit 1 keer oorontsteking gehad en dat is het. Ze is wel een pietsje verkouden nu. Ook is ze wat moe. Maar nu heeft ze, voor haar doen, best wel oorsmeer. Het zit af en toe ook in de oorschelp. Oorsmeer op zich is natuurlijk heel normaal, maar het valt mij wel op! Wat denken jullie, moet ik hier iets mee?
Sorry, flauwe reactie. Maar hier goed je niets mee nee. De oren NIET schoonmaken met een wattenstaafje. Helemaal nooit. Met een tissue om de vinger de schelp schoonhouden. Dat was het.
Oorschelp idd schoonmaken, en meer niet. De KNO-arts hier zegt altijd dat er niks kleiners dan een elleboog in je oor mag Het is ook heel normaal dat het er uit komt trouwens; de ene keer is het droger en kruimelt het zo weg, zodat je het niet eens ziet. En een andere keer is het echt wax-achtig en plakkerig.
Hahahaha ik was inderdaad NIET van plan om er met wattenstaafjes en dergelijke in te gaan duwen Oorschelp maak ik nu schoon met een hydrofielen washandje.