Wanneer kijken naar basisschool

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Pinkblossom, 6 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Nemen jullie je zoon/dochter mee tijdens zo’n rondleiding?

2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Nee, de eerste keer niet. Toen ik de tweede keer terug ging (eigenlijk al om de inschrijfformulieren in te leveren) heb ik hem wel meegenomen. Hij was laaiend enthousiast dus die formulieren heb ik maar ingeleverd. Het was toevallig op de stakingsdag (had ik niet in de gaten) dus we konden ook echt de klassen even rustig bekijken en zoon mocht even spelen. Het voegde wel iets toe.
    Toen we het gesprek met de directeur hadden hebben we hem niet meegenomen omdat we rustig wilden kunnen praten. Onze zoon kan heel goed stil zijn maar dat is niet echt te voorspellen. We hebben het risico maar niet genomen dat we niks onthouden hadden van het hele gesprek omdat hij er de hele tijd doorheen zat te kletsen.

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik wel. onze keus was niet zo moeilijk, we hebben maar 1 basisschool in het dorp dus die keus was snel gemaakt. We zijn in maart naar de open dag geweest. De inschrijfformulieren moet ik nog even inleveren en na de herfstvakantie kan ze naar school.

Pinkblossom vindt dit leuk.
  4. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Een maand voordat mijn zoon 3 werd heb ik een rondleiding aangevraagd op meerdere scholen. We zijn er bij 3 geweest en alle 3 de keren is hij meegeweest. Ik vond het erg belangrijk om te zien hoe de school op hem reageert of er aandacht voor hem is, (wat bij de eerste school dus vrijwel niet was) en hoe hij zelf de school vind.

De 2e school is het uiteindelijk geworden en heb ik hem al vrij snel na zijn 3e verjaardag ingeschreven. Daar kreeg hij tijdens het gesprek speelgoed aangeboden en was hij heerlijk aan het spelen.

5. Neilia

Neilia Niet meer actief

Mijn dochter is een maand ouder als jou dochter.
    Wij wilde vorige maand een aanspraak maken bij de scholen in de omgeving.
    Onverwachts kregen wij een ander huis in een stad ernaast.
    Ik ga denk binnenkort een afspraak maken bij de 2 scholen in de buurt.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Wij zijn iets na zijn derde verjaardag gaan kijken, geen wachtlijsten.

Je gevoel is belangrijk en ik zou vantevoren bekijkt wat belangrijk is voor het gezin /kind
    Bijvoorbeeld geloof, wat voor school wil je, juist met geloof als leidraad of juist niet.

Onze uk loopt voor in zijn ontwikkeling en we zijn zoeken naar een school wat al vroeg daar wat mee doet.

Zoek je een traditionele school of juist bijzonder onderwijs, Montessori etc.

Eerst wat dingetjes op een rij zetten en dan kijken naar praktische dingen. Afstand moeten ze zodra ze groter zijn zelfstandig een drukke weg over.

Wij zijn niet gegaan voor een school wat het dichtste bij was maar bij een school waar het gevoel goed was en onze gedachten hadden.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Wij hadden hem ook meegenomen, wij vonden het belangrijk hoe hij reageert als de school.

Ze boden hem een puzzel aan en al snel moeilijkere haha daarnaast potloden en papier. Ze had het standaard in de kast en dat gaf een goed gevoel.

8. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Net voor mijn zoon 2,5 was, moest hij ivm een verhuizing naar een nieuw KDV en toen heb de zoektocht naar een basisschool hier direct in meegenomen. Ze werken hier met IKC's waarbij het kdv, de psz, bso en de basisschool dezelfde integrale zorglijn hebben.
    Je hoeft niet binnen hetzelfde IKC te blijven, maar zowel het kdv als de basisschool waar hij heen gaat, zijn echt fantastisch en hem op het lijf geschreven!
    Tijdens het gesprek heb ik hem meegenomen ( was wat lastig), maar hij kreeg een robot van de kleuters en begon er gelijk mee te spelen.

Ze werken ook nog eens met een continuerooster en flexibele vakantieweken, waardoor ik als alleenstaande hem straks bijna elke dag van school kan halen en hopelijk de vakanties wat beter kan inregelen.
    Mede dankzij een heel flexibele werkgever. :thumup:

Pinkblossom vindt dit leuk.
  9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hadden dl niet mee, op de meeste scholen werd ook aangegeven dat dit niet de bedoeling was. (De enige school die aangaf dat kinderen meekonden, gaf meteen de slechtste presentatie, en allerlei kinderen zaten er steeds doorheen te praten/huilen/etc.) Bovendien zegt het mij niet zoveel of de directeur of oudercontactpersoon wel/niet leuk doet met mijn kind, het gaat hoogstens om de juf (en daar konden we niet vooraf kennis mee maken, dus geen invloed op).

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh hier zijn dat soort rondleidingen/kennismakingen niet in een groep maar met 1 gezin.

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Daar hebben ze hier geen tijd voor :cool: Eerst bezoek je algemene presentatie-uurtjes, om te weten welke scholen je op je keuzelijst voor de loting moet zetten. Als je bent bent ingeloot, en je hoort in welke klas je kind komt, dan mag je kennismaken met de klas/juf.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Nee, voor de kleuterschool niet gedaan, ik wil me graag op het gesprek concentreren en niet met mijn kind bezig te hoeven zijn.
    Ze zijn later nog eens overgestapt van school. Toen zijn we eerst zonder kinderen gegaan en de school die ons het meeste aansprak hebben we met kinderen bezocht.

Deel Deze Pagina