Wanneer kijkt de verloskundige of je ontsluiting hebt?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ly1, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Bij mij ging de verloskundige voor het eerst kijken of ik ontsluiting had toen ik haar had gebeld dat ik weeën had. Nooit tijdens de controles, dat vond ik nergens voor nodig en zij ook niet.
    Ben beide keren in de 41e week bevallen.

2. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hier pas nadat m'n vliezen gebroken waren en ik heftige weeën had.

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hier deden ze dat pas toen de bevalling serieus begonnen was.
    Bij de eerste bij 5 en bij 10 cm.
    Bij de tweede kwam ze pas binnen toen ik al 10 cm. had :p

4. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Bij mij heeft ze gisteren gekeken. Ik was toen 39+2. Het rommelt al een hele tijd hierbinnen. Ze zei ik kan altijd even kijken. Alleen stond mijn bm nog te ver naar achteren waardoor zij niet kon kijken of ik al ontsluiting heb. Volgende week gaat ze weer kijken. Dan ben ik 40+2 en gaat ze me proberen te strippen.

5. beccie86

beccie86 Actief lid

12 sep 2012
    299
    0
    0
    Bij mij toen de dag voordat me jongste werd geboren. Zou de volgende dag namelijk ingeleid worden. Maar bleek toen al 4 cm te hebben zonder klachten alleen wat harde buiken. Ben zo tot 6 cm gekomen en inleiden was niet toch niet nodig
    Maar bij me oudste pas tijdens de echte weeën

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier toen ik regelmatige ween had, nooit tijdens controles ofzo. In totaal ook maar 3 of 4 keer getoucheerd.

7. patriciaenbaby

22 mrt 2012
    73
    0
    6
    epe
    Bij mij hebben ze met 35+ 2 al gekeken omdat ik al flinke voorweeen had ook opgenomen geweest in het ziekenhuis had toen ook al 1 cm ontsluiting en toen wel 4 a 5 keer nog in het ziekenhuis geweest omdat ze bang waren dat me meisje eerder zou komen als dat ze mocht zeg maar.
    Ze is geboren met 40+1 dus is toch mooi lekker warm, blijven zitten.

8. patriciaenbaby

22 mrt 2012
    73
    0
    6
    epe
    Nou dat hebben ze bij mij ook gedaan en helaas ik was iemand die eerder zou bevallen:( en daarom bij elk iets wat ik voelde moest bellen nou met 35+2 dacht ik ohh shit pijn in de buik en druk van onder gingen toucheren en had 1 cm onsluiting en me cervix was al helemaal ingekort.

de bevalling heeft plaatsgevonden op 40+1.:D

dus met zoiets kunnen ze ook niet veel zeggen

9. Suzanneke

Suzanneke Bekend lid

14 dec 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bij mij met 38 weken omdat de verloskundige en ik zeker wilde zijn dat kindje was ingedaald. Met 39 weken om te kijken of ontsluiting al vorderde, met 40 weken gestript en met 41 weken gestript. Best vaak dus.

10. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Net voor week 41, om te kijken of ze kon strippen.

Deel Deze Pagina