Wanneer kind naar vader?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door MamaMaris, 8 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMaris

MamaMaris Lid

31 okt 2009
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje is nu bijna 3 weken oud. Haar vader en ik zijn niet meer bij elkaar. Gelukkig is hij wel heel blij met haar en echt een geweldig lieve vader.
    Nou vroeg ik me af, op welke leeftijd is het verantwoord haar naar haar vader te brengen? Hij wil haar natuurlijk ook heel graag thuis hebben en ik zou het heel fijn vinden om af en toe even een boodschapje te doen. Maar kan dat wel zo jong? Op welke leeftijd deden jullie dat? En eerst een middagje? En wanneer een hele nacht? Vind het wel heel moeilijk om mijn kleine meisje weg te brengen, maar aan de andere kant, ze heeft recht op een vader en dan is het beter dat ze er misschien nu alvast aan went?

2. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

heb ook zo gedacht in het begin. met zo'n 3 maanden is mijn zoontje meegegaan naar vader voor weekend. eerst dagje later nacht.
    ik heb het hier heel moeilijk mee gehad en uiteindelijk ook door slechte communicatie gestopt
    kind kan namelijk zelf nog niets aangeven

persoonlijk zou ik eerst je ex bij jou uitnodigen of iig je kind in jouw bijzijn laten zien om et kijken hoe het gaat. je kan hem dan de dingen leren die hij nog niet beheerst evt.
    later kun je dan bijv. 2 a 3 uur per week gaan doen in een weekenddag en dat evt. uitbreiden.
    slapen zou ik eigenlijk pas doen als er een ritme is. Zolang een kind 's nachts nog wakker wordt is veiligheid en vertrouwen en 1 ruimte vaak nog erg belangrijk

als ik het over had mogen doen had ik echt niet laten slapen nog

succes ermee

3. MamaMaris

MamaMaris Lid

31 okt 2009
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij komt nu al regelmatig bij mij thuis en heeft ook veel geleerd van de kraamzorg. Hij is er bijna elke dag en doet dan ook dingen zoals het flesje warm maken, verschonen, voeden enz. Dus dat zit allemaal wel goed.
    Maar inderdaad, als ze 's nachts wakker wordt en ik ben er niet, weet ik niet hoe ze reageerd. Een paar uurtjes moeten wel kunnen vind ik, zeker omdat hij het heel goed doet met dr. Maar een hele nacht weg zal nog wel ff duren.

4. Hoi de kleine van mij is afgelopen weekend voor de 2e x bij papa blijven logeren. Ik heb ermee gewacht totdat ik zeker wist dat ze kon aangeven dat het leuk was of niet en of dingen haar stoorden. Ook op een moment dat ik wist dat haar vader alles wist,wat hij moest doen enz.

Ben blij dat ik toch zolang heb gewacht want als ze nu terugkomt praat ze constant wat ze heeft gedaan en weet ik ook wat goed gaat en waar de verbeterpunten zijn.
    De eerste periode heeft d'r vader haar thuis bij mij bezocht en met de kleine op korte afstanden meegenomen.

Succ6 met de beslissing nemen!

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zit zelf niet in zo'n situatie, mar mijn beste vriendinnetje wel, wat ik bij hen zie is dat het heeeeeel moeilijk is voor haar om alles los te laten. Nou gaan hun totaal niet goed met elkaar en heeft hij haar bedrogen met een ander tijdens de zwangerschap. Dus vertrouwen is er sowieso niet.

Als jij je ex wel vertrouwt zou ik zeggen, ga ervoor! Hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt! Dat zie ik bij mn vriendin nu ook!
    Als je nog niet wil dat ze daar slaapt...dan doe je dat niet!
    Als je wil weten hoe je kleintje reageert op papa 's nachts...vraag hem desnoods eerst een nachtje bij jou thuis "proef te draaien" Of ga jij een nachtje daar op een logeerbed!

Je geeft al aan dat hij het harstikke goed doet allemaal! En de dingen hij nog niet weet zijn denk ik dan echt allemaal dingen die hij kan leren door alleen te zijn met je kleintje!

Probeer het gewoon en bouw het op!

Deel Deze Pagina