Zoveel vragen komen op me af HELP!!!

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Anoniemp, 8 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniemp

Anoniemp Nieuw lid

8 nov 2009
    1
    0
    1
    NULL
    NULL
    Al jaren loopt het niet lekker in mijn relatie..mijn ex verpest dusdanig alles voor zich zelf waardoor ik ook de dupe word, (geen werk door eigen schuld,weinig vrienden meer mede eigen schuld, ruzie met zn vader ook mede eigen schuld etc)dit is echt iets van de laatste tijd.

Samen hebben wij 2 prachtige kinderen, heb door al die jaren heen hebben we het zovaak geprobeerd, soms ging het even goed en soms weer niet ( goede en slechte tijden)

De laatste weken is dit echter omgeslagen mede doordat mijn ex geen werk heeft tot zeer slecht.
    Het is zelfs een keer zo geweest dat hij mij een vuisslag gaf en een paar weken daarna pakte hij mij strak bij mijn kin vast omdat ik een sok was vergeten:$

Dit alles heeft er tot geleid (geleidelijk) dat ik niet meer van hem houd, ik walg gewoon van hem kan er niks aan doen.

maar ook voor mijn kinderen is dit het beste, hij kan opzich goed met mijn dochter maar mijn zoontje weer minder en die woorden die hij altijd zegt, bijv sterf als zijn zoontje niet wil slapen zijn gewoon not done, niet dat het altijd elende hoor hij is ook een goede vader daarnaast.

Nu wil ik er heel graag een punt achter zetten, zal wel moeilijk wordenmaar ik heb het gevoel dat het alleen maar beter gaat straks.

nu heb ik een aantal vragen.

-Mijn ex wil niet uit huis (we hebben een huurhuis) maar ik wil hier graag blijven wonen want ik kan nergens tercht, mijn ex ook niet maar ik zag voor hem een huurhuis op marktplaats in een grote stad (daar wou hij altijd al heen dusdat is niet het punt)
    Bovendien wil ik in deze woonplaats blijven wonen want heb het hier prima naar mijn zin, mijn ouders kan ik niet terecht omdat het veel te druk is voor hen.
    ook wil ik graag dat mijn kinderen in hun eigen omgeving blijven.
    en mijn zoontje is hier geboren dus het heeft ook emotionele kant

-Hoe doe ik het financieel, ik heb geen baan op dit moment, en ik las iets over WIJ nieuwe bijstand regel voor onder de 27 dat je moet gaan werken en leren
    heel mooi, maar hoe moet ik kinderopvang regelen

- en een iets persoonlijke vraag, met hoeveel doen jullie het per maand inculusief boodschappen?

alvast bedankt voor jullie antwoorden
    krijg ik dan helemaal niks? hoe doen jullie dit?

2. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Wat een vervelende situatie. Hoe het zit met het huis weet ik niet, mijn ex-vriend had een koophuis en dat stond op mijn naam dus bij ons was het duidelijk dat hij daar bleef wonen.
    Hoe oud zijn je kinderen? Dat maakt volgens mij wel verschil in het al dan niet krijgen van een uitkering, maar je zou eens bij de gemeente kunnen informeren hoe dat is geregeld. Daarnaast zou ik als ik jou was eens naar het juridisch loket gaat. Daar weten ze precies hoe die dingen zitten en hoe je dingen moet regelen.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoeveel ik kwijt ben aan boodschappen is erg wisselend. En ik ben niet zo van de kasboekjes enzo.
    Maar wat ik wel weet is dat je als je een opleiding gaat volgen naast de kinderopvangtoeslag van de belastingdienst ook nog een gemeentelijke bijdrage kan krijgen. Succes ermee!

3. Och meisje, wat naar allemaal!

Als je wordt geslagen, kun je dan niet tijdelijk naar zo'n blijf-van-m'n-lijf huis?
    Ik snap dat het geen geweldige optie is, maar alles lijkt me beter dan met 2 kindjes bij zo'n man te blijven!

Over die opleidingen; dat klopt! Ik heb toevallig vanmiddag een gesprek bij de gemeente om te bespreken hoe en wat ik uiteindelijk voor werk wil gaan doen en welke opleiding(en) ik daar voor nodig heb.
    Nu wil ik sowieso proberen een thuisstudie te doen (als ze dat goedkeuren), want ik moet er niet aan denken om een hele week naar school te gaan en m'n mannetje te missen.
    Als dat niet mag, ben ik er zeker van dat ze bij de gemeente ook wel zullen helpen met kinderopvang, en dat zij dit ook (deels) zullen betalen.

Ik weet zeker dat er voor jou ook wel iets te regelen valt!
    Het duurt misschien een hele tijd, maar uiteindelijk kom je er wel!

Succes!

Deel Deze Pagina