Wanneer kind opgeven voor school?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eve, 18 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik woon in de Randstad (Den Haag) en heb wel es gelezen dat het voor sommige scholen nodig is om je kind nu al op te geven. Vind dit zelf nogal erg vroeg. Heb eigenlijk nog geen zin om me daar mee bezig te houden.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

2. BlueGirl

BlueGirl Actief lid

21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Hier is het een jaar van te voren... heb je al een school in gedachte? Anders bel je als je kindje geboren is eens een keer en vraag je het gewoon, of misschien kan je het een van de ouders die al kinderen daar op school heeft het vragen... en ik denk dat het CB je ook wel een antwoord kan geven straks! Je kan ook googlen en kijken of de school een website heeft... vaak staan daar ook dat soort dingen op...

Liefs Wendy

3. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Bij ons gaat het zo dat er in de krant komt te staan dat de ouders van 3 jarigen zich op moeten geven op een school.

Het is hier ook een dorp dus wij herinneren ouders er ook aan als we weten dat ze een kleintje van 3 hebben.

Vaak wordt het vanuit de peuterspeelzaal ook aangeven dat het opgeven van een school op ene bepaalde datum is.

Met zulke vragen kan je de gemeente van je stad altijd bellen, die weten vaak ook wanneer je op moet geven.

4. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Vanuit het Ministerie van Onderwijs krijg je voor de 3e verjaardag een herinnering dat je je kind moet inschrijven voor school (vriendinnen van mij en ik zelf heb het iig gehad, met een infopakket), de school bij ons in de buurt vond 3,5 jaar vroeg genoeg, maar er zijn idd scholen in de Randstad waarbij er enorme wachtlijsten zijn. Ik zou dus voor de zekerheid alvast gaan uitzoeken welke school je wat lijkt en dan navragen wanneer je bij hun je kind moet inschrijven. Het verschilt dus per gemeente en ook nog eens per school.

Deel Deze Pagina