aankomen tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Laari26, 17 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    ik ben momenteel zwanger van mijn 1e kindje.
    maar ik weet totaal niet hoe het zit met aankomen tijdens een zwangerschap.
    ik eet gewoon normaal zoals altijd, soms zelfs iets meer omdat ik honger heb.

ik woog van mezelf altijd standaard 50 kilo.
    nu woog ik mezelf gister ochtend en woog ik 50,8 kilo
    2 weken eerder woog ik 51,5 kilo.
    ik snap er niks van.

wanneer hoor je ongeveer hoeveel aan te komen? mijn gewicht schommelt duidelijk.
    ik ben nu 18 weken en 6 dagen zwanger en nog steeds bijna niks aangekomen.

2. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben nu 28 weken zwanger en pas 5-6 kilo aangekomen. Ik heb echt alleen een buik en dat is het!

Terwijl ik collega's heb die toch wel minstens 20 kilo aankwamen en sommigen zelfs 30!

Het ligt denk ook gewoon aan je eigen lijf..

3. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Ik ben tot ongeveer 26 weken maar 2 kilo aangekomen. Nu bijna 35 weken bijna 7 kilo. Je baby krijgt sws wel genoeg binnen dus daar hoef je je niet druk over te maken.

Hoeveel je aankomt in gewicht is niet te voorspellen en bij iedereen weer verschillend. Gemiddelde is zo 10/14 kilo in zijn geheel.

Maar ik had bij mijn 1e een gewichtstoename van 20 kilo dus
    .

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ben je niet eerst afgevallen?

Ik ben tot nu toe eerst 5 kilo afgevallen en 6 kilo aangekomen tot nu toe. Bij mijn dochter woog ik met 38,6 weken 20 kilo meer. Ik geloof niet dat ik dat dit keer ga halen.
    Kindje doet het overigens prima en ligt boven het gemiddelde kwa groei.

5. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Nee ik ben niet eerst veel afgevallen.
    Dit is wat ik heb staan van het wegen:
    25 oktober 50,8
    3 november 49,9
    10 november 50,5
    25 november 51,4
    1 december 51,1
    16 december 50,8
    Dus ja ik weet niet wat het dan is. Heb 31 oktober weer echo. Hopelijk groeit het wel goed allemaal

6. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

25 sep 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    29 weken zwanger en 2 kilo aangekomen. Volgens de Vk normaal. ik draag ook geen positie kleding. Zolang de groei goed is niet druk maken.

7. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Bij mijn dochter ben ik zo'n 13kg aangekomen, laatste weegmoment ruim 2 weken geleden was ik 3kg afgevallen. Het is dus niet te voorspellen of en hoeveel je aan gaat komen.
    Ik heb dit keer een flinke buik, veel groter dan de vorige keer maar dus toch nog niks aangekomen.

8. violetta

violetta Niet meer actief

In begin 4 kg afgevallen. Nu denk zon 3 kg aangekomen en ven morgen 37weken. Heb duidelijk aanwezige buik met groter dan gemiddeld baby en best wat vruchtwater. Dus kleine maakt het goed daarbinnen en dat vind ik belangrijkste.. Lekker (gezond) blijven eten en dan komt vanzelf wel goed.

9. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Het is niet te voorspellen hoeveel je aankomt.
    De ene zwangerschap is de andere niet. Ook niet of je veel eet of weinig eet. (alleen maar ongezonde dingen dan natuurlijk wel)

Mijn eerste zwangerschap 8 kilo aangekomen in totaal.

Tweede zwangerschap 19 kilo aangekomen.

Nu derde zwangerschap en 35 weken zwanger en 7 Kilo
    Aangekomen. Gewoon gegeten wat ik normaal ook doe. Met afentoe extra fruit ertussen.

Eerste bijna geen buik, tweede grote buik, en nu derde keer kleine buik.

Het is wel fijn als je een laag gewicht hebt of ondergewicht dat je goed eet, je hebt reserves nodig voor na de bevalling. (energie)

10. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    hier bijna 28 weken en 15 kilo aangekomen nu..
    ben van me eigen altijd slank geweest en 1.78
    en iedereen vraagt zich af waar die 15 kilo dan zit hahahaha

11. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier ruim 17 weken en 4 kg aangekomen in totaal, dit is volgens gyn en vk heel netjes. Bij dl woog ik voordat ik zwanger was 59 kg en was ik dus 80kg toen ik beviel. Nu woog ik 73 kg toen ik zwanger raakte en nu dus 77 kg. Hoop niet dat het weer 21kg totaal wordt! :D

12. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zaterdag 19 weken en vandaag precies 5 kg aangekomen.
    Startgewicht was 65 kg (ben 1.80 m) en nu dus 70 kg.
    Volgens vk is dit prima.
    Ik vind het wel een grote toename, maar maak me niet veel zorgen, omdat alleen m'n buik dikker wordt en niet de rest van mn lichaam.
    Ik heb wel last van vraatzucht af en toe.

13. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Ik ben begonnen met ong 80 kg .. (Weten we niet zeker) en ben nu 24 weken en 5 dagen en nog maar 5 kg aangekomen .. Eerst ging het erg langzaam tot na de 20 weken ..

14. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Nou laat ik maar hopen dat dan na de 20 weken wat verandering komt op die weegschaal.
    Krijg dan toch een fijner gevoel dat m'n meisje ook goed groeit :)

15. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    In het begin kwam ik ook nauwelijks aan. Ik begon met mijn eigen gewicht van 60 kilo en pas na 6 maanden begon ik aan te komen, is de laatste tijd wel echt harder gegaan want weeg nu 72, dus al 12 kilo in totaal aangekomen! De vk zei ook dat ik 12 kilo mocht aankomen maar moest proberen daar niet te ver overheen te gaan dus hopelijk wordt t nu niet nog meer :) Denk wel dat het goed zit hoor met de groei, je hoort het vanzelf wel en bij iedereen is het anders

16. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    In het begin kwam ik ook nauwelijks aan. Ik begon met mijn eigen gewicht van 60 kilo en pas na 6 maanden begon ik aan te komen, is de laatste tijd wel echt harder gegaan want weeg nu 72, dus al 12 kilo in totaal aangekomen! De vk zei ook dat ik 12 kilo mocht aankomen maar moest proberen daar niet te ver overheen te gaan dus hopelijk wordt t nu niet nog meer :) Denk wel dat het goed zit hoor met de groei, je hoort het vanzelf wel en bij iedereen is het anders

17. Melisa21

Melisa21 Lid

16 jul 2014
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu in totaal 8 kilo aangekomen. Eerst stond mijn gewicht stil, toen ineens 4 kilo erbij in 3 weken tijd, toen gelijdelijk en nu staat mijn gewicht weer ff stil. Ben blij dat het alleen me buik is en niet overal.

18. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

10 dec 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier bijna 38 weken zwanger en nu 17 kilo aangekomen...tja....je doet er niets aan. Baby is gezond en dat is het allerbelangrijkste! Die kilo's komen straks wel weer onder de aandacht als de beeb eruit is. In het begin had ik er wel moeite mee maar heb dat gelukkig meer kunnen loslaten nu en dat is toch ook meer genieten.

19. samaa

samaa Niet meer actief

De een komt veel aan en de ander weinig.

Hoe het bij mij ging:
    Ik ben tot 20 weken maar 2,4kg aangekomen. Tussen 20 en 30 weken ging het bij mij ineens heel hard, in die weken zo'n 10 kg erbij. En nu lijkt het weer wat minder snel te gaan.
    Ik woog voor de zwangerschap 74,4 kg,vorige week bij de vk 87,2kg

20. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik ben nu ruim 26 weken en tot nu toe zo'n 9 kilo aangekomen. Dat is wel inclusief de ivf-behandeling. Daar kun je ook 1 of 2 kilo van aankomen werd me toen verteld. In het begin ging het superhard, had ook met 10 weken al positiekleding nodig. Nu staat het een beetje stil. Tussen de laatste twee vk-bezoekjes niks aangekomen. Ik probeer wat op te letten maar volgens veel mensen ben ik mooi zwanger en zolang de baby gezond is vind ik de rest niet zo spannend.

Deel Deze Pagina