wanneer kind voor het eerst even alleen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door meinouw, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onze dochter is bijna 6 en speelt nooit op straat.
    Er wonen hier gewoon weinig kleine kinderen, en alleen buiten vind ik niet echt veilig.
    Ze gaat overigens wel vaak genoeg bij andere kindjes spelen, en andere kindjes hier, maar niet op straat.
    Maar ze blijft al heel lang alleen thuis.
    Als ik ff gauw heen en weer naar de winkel ga, of even iets bij de buurvrouw halen of brengen.
    Nooit langer dan 10 minuutjes.
    Ik denk dat ze de eerste keer een jaar of 3 was.
    Misschien nog niet eens, maar ze is een heel rustig meisje.
    Ze zat dan voor de tv, en zat als ik dan terug kwam nog steeds precies hetzelfde.

Dus bij haar kon dat wel.

Maar bij de jongste zou ik dit NOOIT doen.
    Die breekt het hele huis af als ik weg zou gaan.
    Dat is echt een ondernemend typje ;)
    Ze is nu nog veel te jong, dus dan doe je dit helemaal niet, of alleen als ze slaapt.
    Maar straks als ze wat ouder wordt, laat ik dr echt niet alleen thuis ;)

2. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    mijn oudste speelt al buiten vanaf 5 jr of zo.
    hier is het een kind vriendelijk buurt met weinig verkeer.
    gelukkig wonen hier wat klasgenootjes.
    mijn middelste is in dec 4 jr en hij gaat vaak met zijn broer mee buiten spelen die is inmiddels al 7jr.
    dat gaat super,maar hem alleen buiten te laten gaan vind ik nogal eng omdat hij nogal makkelijk is.

en alleen thuis laten geberut heel soms als ik ff gauw naar de winkel moet maar dan ben ik binnen 10 minuten thuis.
    mijn middelste van bijna 4 alleen thuis laten dat doe ik absoluut niet

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Mijn dochter is 4 jaar, maar ik laat haar NOOIT alleen! Moet er niet aan denken dat er wat zou gebeuren en het kind weet niet wat ze moet doen. BAH!

Ook mag ze van mij niet alleen buiten spelen.

Bij kennissen van ons is er achter hun huis een pleintje met zeg maar een paar huizen naar links een speeltuintje. Pas waren we daar met een kinderverjaardag en iedereen liet hun kindjes daar zo heengaan zonder ook maar 1 volwassene die meeging. Ook de kindjes van 2 en 3 jaar! Toen vroeg mijn dochter natuurlijk of ze ook meemocht en ik zei nee. Nou echt al die volwassenen keken me aan! Toen ben ik ff later maar meegegaan met haar erheen en dat was maar goed ook, want eenjongen van 2,5 jaar werd er zowat aangereden! (ja er rijden auto's en fietsen keihard langs!) Toen heb ik alle kindjes bij me geroepen en gezegd dat ze naar binnen moesten. Weer vuile blik van die andere ouders, maar ik vond het niet veilig en ik had geen zin om daar heel de middag te gaan staan opletten omdat die andere ouders zo laks waren!

4. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ik denk dat een kind van 4 nog niet de gevolgen van zijn eigen daden kan overzien en dat je áltijd een behoorlijk risico neemt als je hem/haar dan achter laat. En voor bijv een boodschap: laat dat kind lekker meegaan, veel leerzamer, uitdagender. Ik vraag m altijd af waarom mensen dit soort dingen zo vroeg wíllen?

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Omdat tegenwoordig àlles vroeg moet. Vroeg doorslapen, vroeg omdraaien, vroeg kruipen, vroeg staan, vroeg lopen en noem maar op. Je kan de topics niet tellen van mensen die zich bij de 9 maanden al zorgen gaan maken als hun kind dan nog niet staat...Dus die trend zet zich gewoon in alles voort, zelfs in het zelfstandigmaken van een kind van 4 jaar....

Deel Deze Pagina