Wanneer kind voor het eerst naar de kapper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Imona, 30 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Even kijken hoor de tondeuze bij 6 mnd en daarna pas weer bij 10 mnd.

2. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Oudste met 2jr en 9 maanden. De jongste is 1,5 en nog niet geweest. Zal ook wel rond zijn 3e worden.
    Beide jongens

3. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Toen die 10,5 maand was. Hij is al 4 keer geweest sinds april 2017.

Check zijn bos haar laatst geknipt eind oktober. Ik moet elke 6-8 weken gaan.

Bijgevoegde bestanden:

4. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Met 11 maanden, net voor zijn eerste verjaardag. Het was toen echt lang en hij had een beetje een rare golf/krul in zijn haar. Na een bezoekje aan de kapper bleek hij een hele bos krullen te hebben. Heel mooi! Vanwege zijn prachtige haar ga ik altijd met hem naar een gewone kapper. Ik ga er zelf niet aan zitten. Ben zo bang dat ik het verpest. Als ik op donderdagmiddag ga kost het voor kinderen altijd maar een tientje. Daar ga ik geen risico voor lopen.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.018
    15.053
    113
    Met wat geworstel dr pony geknipt. Heeft precies zo'n slag in dr haar zitten die lekker eigenwijs in dr ogen krult. Niet in bedwang te krijgen.

Achter begint ze steeds meer krullen te krijgen, dat laten we lekker gaan.

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
    Hier (gelukkig) 2 meiden, beide geboren met een bos haar.

De oudste (4jr) de eerste 8/9 maanden zelf wat bijgeknipt. Vlak voor haar eerste verjaardag naar de kapper, dat was een drama!
    Mijn schoonzus mocht erna wel aan haar haar zitten en sindsdien knipt zij het. Er mag ook altijd maar een heel klein stukje af. Inmiddels heeft ze haar tot halverwege haar rug en is ze er supertrots op. Ze vind bezig zijn met haar haren heerlijk.

De jongste(8mnd) heeft ook veel haar. Nog niet bijgeknipt, moet een dezer dagen wel. Helaas heeft ze helemaal niets met gefrunnik aan haar haren. Kammen vind ze al verschrikkelijk. Knipjes trekt ze er direct boos uit.
    Ik hoop dat ze bijdraait maar ik ben er bang voor. :(

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.018
    15.053
    113
    Oeh kdv had hier een staartje gemaakt bij dr...nouuuuuuuu...en toen mama t er in de avond weer uit halen, pwoeaaaaaaaah! Boos, boos! Ik heb dr nog nooit zo pisnijdig gezien. :( wordt nog wat

8. Neilia

Neilia Niet meer actief

Beide zijn nog nooit geweest

9. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Na een paar weken deed ik steeds even de uitstekende piekjes eraf en het matje kort houden.
    Na tien maanden ofzo helemaal en met elf maanden deed ik de zijkanten opscheren en boven lang naar de zijkant. Ik kan het zelf, dat scheelt.
    Hoe eerder je gaat, hoe minder bang ze zijn.

10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.660
    8.404
    113
    Vrouw
    Met twee jaar zat mijn oudste stil genoeg om zijn haar te knippen en ben ik ermee begonnen. Zijn krul was toen ook sterk genoeg om het aan te durven. Ik knip hem ongeveer elke 3 maanden.

Met 1,5 heb ik bij de jongste even de tondeuse eroverheen gehaald, hij zat niet stil genoeg om goed te kunnen knippen. Nu is hij bijna twee en twijfel ik een beetje of ik ga knippen of weer de tondeuse erbij pak. Zijn haar is nog erg dun en eigenwijs.

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Als het nodig is. Het wisselt nogal per kind wanneer dat is. Als je de kapper verteld dat je er niet te veel af wilt en het alleen maar zo geknipt wilt hebben, dat er geen piekjes meer over zijn oren vallen, kan ze daarvoor zorgen.

Ik kan me voorstellen dat mensen het zonde geld vinden, maar mijn dochter was zo beweeglijk, dat ik het zelf niet durfde.

12. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ons mannetje gaat dus morgen ochtend. Ben benieuwd. Haha

13. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Spannend hoor! Vond ik tenminste wel.
    De jongste ging hier met 9 maanden. Toen dachten sommige ook dat het een meisje was, dus was echt wel nodig. Ik durfde eerst niet, maar het viel heel erg mee.

14. Ballon

Ballon Niet meer actief

Aaaah! Dat snuutje ook erbij! Ze lijkt op je!

Hier met 8 maanden :)

Liekje81 vindt dit leuk.
  15. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.250
    3.897
    113
    Nog niet geweest, maar volgens de oma's is dat inmiddels wel dringend nodig ;)

16. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Dit klopt niet helemaal hoor. Onze zoon vanaf 11 maanden altijd zelf gedaan met de tondeuse, vond hij op die leeftijd geen probleem. Sinds vorig jaar werd het steeds lastiger, inmiddels doen we het ook niet zelf meer, maar laten we een kennis (die kapster is) komen en zij knipt het nu i.p.v. de tondeuse, maar het is 1 krijspartij van begin tot eind en als ze dan eindelijk zegt dat ze klaar is wil hij linea recta onder de douche.
    Hoop dat het vanzelf weer over gaat, maar nu ben ik in elk geval niet zelf de boeman, maar een ander, vind ik zelf wat prettiger.

17. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    In de meeste gevallen werkt dat toch echt zo. Bij jullie dan toevallig niet maar bij 99% van de kindjes die ik knip en geknipt heb werkt dat wel zo.

18. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ging hartstikke goed.
    Hij moest wel even kijken wat er allema al gebeurde. Maar ik had hem lekker op schoot. Was binnen een kwartiertje gepiept. Een speeltje in zijn handen en knippen maar.

Nu weer een lekker kort koppie

Olifantje1991 en Riverdale87 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina