Nieuwe hobby?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Kimmiet, 25 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmiet

    Kimmiet Lid

    5 mrt 2020
    91
    4
    8
    Vrouw
    Hebben jullie door deze coronatijd ook een nieuwe hobby ontdekt? Zo ja, wat dan?

    Ik vind diamand painting leuk en zit eraan te denken om weer aan de scoubidou te gaan. Die touwtjes van vroeger, haha.
     
  2. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.600
    1.315
    113
    Westland
    Ik heb mijn oude hobby haken weer opgepakt. Heb een leuk boekje besteld (platte boerderijdieren van Christel Krukkert) die ik nu alvast aan het maken ben als traktatie voor het kinderdagverblijf als de jongste jarig is. Hopelijk mag ze die tegen die tijd "trakteren" (december).
     
    flipflop en NdNk vinden dit leuk.
  3. Kimmiet

    Kimmiet Lid

    5 mrt 2020
    91
    4
    8
    Vrouw
    Leuk!! Daar is mijn schoonmoeder ook mee bezig en tijdens mijn zwangerschap heb ik de kippen gemaakt
     
    Petra82 vindt dit leuk.
  4. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.684
    1.879
    113
    Geen nieuwe hobby. Maar ben wel aan een studie begonnen
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Brood bakken.

    Verder mijn oude hobby naaien aan het oppakken
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Hier nog niet veel tijd gehad, maar ik wil weer gaan vrijborduren, wil pioenrozen borduren voor mn moeder. Moest eerst even een tekening maken, dat inmiddels gedaan, kennelijk kan ik nog redelijk tekenen, stond zelf verbaasd. Dat wil ik wel wat meer gaan doen, pak je op en leg je zo weer weg dat lukt nog net zeg maar.

    Heb nog een mega kast met boeken die knipoogt, maar dat doet die al jaren. Gewoon geen rust voor. Studie intussen aan t oppakken, specifiek voor mn werk, werk met nieuwe programma's en klussen moeten klaar dus dat gaat er gelijk in mee. (die studieuren zijn wel voor eigen rekening)

    En beetje bakken met mn dochter maar dat is meer bezigheidstherapie voor haar, waar ik gezien haar leeftijd dan ook wel zoet mee ben. Koekjes decoreren kan ik dr wel dr gang mee laten gaan al komt dat strooispul werkelijk overal. Mja, stofzuigen was ook een hobby (kuch).

    Intussen tussen alle bedrijven door de eettafel aan t ombouwen dat we die als game/puzzel tafel kunnen gebruiken. Was bezig met een puzzel maar mn dochter helpt heel lief, niet echt ideaal met 1000 stukjes, past t niet dan ramt ze m er wel in. Dus zo nu en dan schuif ik de tafel open en leg ik weer even wat stukjes.

    Nog wat frames aan t maken voor een 5 luik die ik besteld heb maaaaaanden geleden. Maar dat gaat in slomo standje, de keren dat ik tijd én fut heb om te staan meten en zagen is vrij gering.

    Houtbewerking vind ik echt super leuk om te doen maar om t goed te doen heb je echt een helder koppie en wat energie nodig. Ik werk met handgereedschap, met elektrisch is er geen lol aan.
     
    owly vindt dit leuk.
  7. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Niet echt een nieuwe hobby, maar mijn dochter zit op tekenles en de afgelopen weken ging dat via videobellen en toen vond ik het wel erg leuk om mee te doen met haar.

    Verder juist minder tijd nu voor hobby's, ik ben al 2 weken bezig in hetzelfde boek (normaal lees ik er zeker 2 per week) en er ligt ook al een eeuwigheid een jurkje voor mezelf geknipt klaar die ik nog in elkaar moet naaien.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  8. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Gamen... animal crossing op de Nintendo switch is echt m’n nieuwe tijdverdrijf geworden.
     
    mum2be2, owly en Prikje vinden dit leuk.
  9. DaphneB

    DaphneB Bekend lid

    25 jul 2011
    583
    68
    28
    Jan van haasteren puzzels maken van 1000 stukjes :D
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    De ravensburger escape puzzels zijn ook geinig. Die van t observatorium hebben we al gehad en opgelost.
     
    DaphneB vindt dit leuk.
  11. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113
    Ik ben weer meer fanatiek gaan sporten. 2 kilo kwijt dat is wel lekker. Ook merk ik dat ik ouder wordt dus iets rustiger aan moet doen, ha ha

    Met mijn dochter doe ik ook nu Zumba met sunny funny fitness

    Wij hadden een nieuwe sportkamer gemaakt in oktober en daar hadden we dus echt heel veel aan.

    Verder leef ik altijd al met mijn hobby antiek en kunst. Dat loopt altijd door. Ik had nog erg veel spullen liggen die ik nog moest restaureren en/of opzoeken. Verder ging ik na ongeveer een maand ook weer af en toe naar een kringloopwinkel toe.
     
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.404
    23.915
    113
    Geen nieuwe hobby, wel uitbreiding van mijn oude: koken en bakken. Ik kook nu vaak nog uitgebreider, of er wordt meer zoetigheid gebakken in huis, e.d. En meer tijd gestoken in mijn ‘receptenjacht’ en alles te ordenen.
     
    owly vindt dit leuk.
  13. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ik ben begonnen met sporten. Cardio en kracht. Alles gewoon thuis.
     
  14. DaphneB

    DaphneB Bekend lid

    25 jul 2011
    583
    68
    28
    Ik zit nu even te kijken, wat leuk zeg! Aanrader dus?!
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    ja ben je wel eventjes zoet mee, en puzzelen zelf is altijd wel relaxed. Heel goed kijken naar de aanwijzingen in de puzzel om de code te ontcijferen (observatorium) toch twee avonden lol gehad hier en schoonouders zijn er nu mee begonnen.
     
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Jaaa die was ik zo vergeten om er bij te zetten!
    Super leuk.
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  17. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    En appeltaart en boterkoek en brownie en .... M’n nieuwe KitchenAid is eigenlijk gewoon m’n nieuwe hobby.

    Vind brood bakken wel echt leuk trouwens! Een uitdaging om zo’n mooi ‘opengebarsten’ vloerbrood te creëren. Gebruik je ook de website van Levine?
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  18. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    We hebben een verdeling gedaan, ik bak de zoete dingen en meer de patisserie en mijn man het andere brood .

    Haha mijn man geeft dat ingepikt:roflmao:

    Wij hebben voornamelijk boeken, levine heeft leuke recepten maar de manier van schrijven vinden wij niet fijn.

    Onze boeken:

    - heel holland bakt brood
    - meesterlijk brood robert van beckhoven
    - meer meestelijk brood

    En de favoriet van mijn man is (nu):
    - flour, water, salt, yeast

    Vanmorgen is hij alwrer bezig geweest dus met de lunch hebben we een vers brood.

    Weet nog niet of hij het in de dutch oven doet, op de pizzasteen of zo er in.
     
    Mythique vindt dit leuk.
  19. zwangerevrouw

    zwangerevrouw Fanatiek lid

    22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ja, work outs en hardlopen. Om de dag. Al 3 maanden
     

Deel Deze Pagina