Dochter 21 mei 1 geworden en snapt geen snars van welke beker dan ook. Het enige wat ze lust is fv of koemelk . Nu heb ik een nuby rietjesbeker met 2 van die handvatten gekocht ze pakt m wel doet m in de mond maar bijt er alleen een beetje op. Tips?
Blijven aanbieden, ze leren het niet in 1 dag Mijn zoontje snapte het na ongeveer 2 weken echt goed. Hier ook de nuby beker, het kan helpen om eerst zelf eraan te zuigen, dan zit er wat drinken in het rietje, misschien dat dat stimuleert? Of eerst een gewoon pakje proberen en dan in het pakje knijpen?
Hier had ze het ineens door toen ze een pakje sojamelk kreeg. Zo eentje waar ook bv appelsap of roosvicee in zit. Ze kreeg er niets uit, dus toen kneep ik er zachtjes in en ineens had ze het door. Daarna waren rietjesbekers en rietjes geen enkel probleem meer.
Mijn zoontje had heel snel door hoe knijpfruit werkte. Dat is ook een soort rietje waar je aan moet zuigen. Hierna had een rietjesbeker geen geheimen meer voor hem
Heb je een antilek of gewone rietjesbeker? Mijn zoontje snapte niks van de difrax antilek beker dus had ik een gewone van kruidvat. En nu snapt hij wel hoe een antilek werkt dus drinkt hij daar uit.
Onze dochter dronk met 5 maanden uit de Nuby rietjesbeker. Ze stopte eerst het rietje in haar mond maar wist niet zo goed wat ze er mee moest. Ze heeft het geleerd door een speentje in haar mond en als ze daarop begon te zuigen snel speen gewisseld met het rietje. En als ze weer wat begon te zoeken weer gewisseld naar speentje en al heeel snel had ze het door.
Ik ben begonnen met de hema rietjesbeker. Ze begreep alleen niet dat er wat uitkwam, dus ik heb de deksel eraf gedaan, zelf even wat water opgezogen met het rietje, m'n vinger aan de andere kant gehouden zodat het er niet uit liep. Daarna rietje in haar mond en de andere kant omhoog gehouden, zodat het water in haar mond liep. Ineens had ze het door! Gewoon even oefenen dus, zodra ze het door hebben gaat het prima. Pas daarna ben ik met andere rietjesbekers begonnen, zoals de nuby met handvatten. Die zijn echter wat ingewikkelder, dus geen goede start optie.
Ik begon met de goedkope van kruidvat. Ik gaf hem aan haar en kneep er een beetje in. Zo kwam er bij toeval een beetje drinken in haar mond. Vanaf 7 maanden drinkt ze er al uit. Inmiddels alle rietjesbekers en ook de tuitbeker begint nu te komen. Wij gaan nu beginnen met een open beker. Gewoon tussen de middag bij haar brood. Elke dag even oefenen.
Ik zou blijven oefenen. Rietje in de mond geven en dan laten voelen dat er drinken in de mond komt. Mijn dochter leek er de eerste maand geen hout van de snappen en toen ineens van de ene op de andere dag begon ze te drinken en dronk ze em in een keer leeg.