Onze dochter ging altijd gelijk slapen als we haar op bed legde. De afgelopen dagen is het huilen geblazen. Ik denk dat ze verlatingsangst heeft want zodra ik haar bij me neem is het over. Vertel me asjeblieft dat het een fase is Wat doen, laten huilen of bij me nemen ?
Wij zitten nu ook in hopelijk die fase. Voorheen ging hij altijd lief slapen maar de laatste week is het alleen maar huilen. Ik kan niet wachten totdat deze fase weer voorbij is want ik ga er wel vanuit dat het een fase is. Succes! Ik laat hem wel ff huilen. Hij moet niet denken dat hij heel gemakkelijk uit zijn bedje word gehaald maar als het te gek word neem ik hem lekker bij me hoor.
Pff nou hier hetzelfde probleem.. ongeveer een half uur tot een uur nadat ik Louise op bed heb gelegd begint ze te huilen en blijft huilen tot ik haar eruit haal. Maar ja, dat wil ik niet steeds doen want dadelijk wil ze helemaal niet meer slapen... Ik kan moeilijk iedere avond tot half 12 met haar op de bank zitten. Ze huilt nu ook, maar ik laat haar even gaan hoor... pfff moelijk
wij zitten ook in die fase, al is 5 maanden wel errrrrrg vroeg. Hoop niet dat dit doorgaat tot ze 10 maanden is, want dan kan je me afvoeren.
Gelukkig zijn er meer kindjes. Dat moet het een fase zijn. Heb gisteren ontdekt dat haar eruit halen en bij me nemen beter werkt dan haar laten huilen. Het huilen geeft ze namelijk niet zo snel op. En elke 5 min bij haar gaan kijken werkt ook niet. Nou duimen meiden dat de fase snel weer over is !
Nou hier is het feest weer bezig hoor... pffff mijn vriend en ik ook bijna ruzie, hij zegt dat ik haar moet laten huilen omdat ze anders dit iedere avond gaat doen totdat ze eruit gehaald wordt (verstandelijk weet ik dat hij gelijk heeft) maar mijn hart breekt als ik haar zo hoor... Wie heeft de ultieme tip?
Hier is het ook huilen geblazen maar Luc is wel een stuk jonger. Ik heb hier het idee dat het van de warmte komt. Gelukkig gaat ie na de fles van 21.30 wel braaf slapen ( afkloppen ) Hoop dat het over een paar dagen weer wat beter gaat als het weer iets koeler is.
Er is een sprongetje met 4,5 maand; 6 maanden; 8 maanden; 11 maanden (uit mn hoofd) ... Niet willen slapen, eten, bij mama willen zijn, etc. Hoort er allemaal bij en gaat ook weer over (om een paar weken later gewoon weer terug te komen ) ... Hier ook een brullende slaapweigeraar (valt alleen maar in slaap in mijn armen) ...
Hier is t ook sinds kort elke avond feest..... meneer is pas 11 maanden maar kan brullen als een brandweerauto... ik word er helemaal overspannen van. En zoonlief gaat pas slapen als pappa thuis komt en dat is pas rond 9 uur savonds.... verder is meneer humeurig, wil niet naar mama lachen, speelt met zn rug naar me toe en niks is goed... toch fijn om te weten dat ik niet de enige ben! ohja: knarsetanden is ook weer iets nieuws, hoort dat hier ook bij? sterkte aan alle mamma's!
tanden knarsen heeft ie van mij ook gedaan. Wat een rot geluid zeg! Na 2 weken een huilend mannetje naar bed te hebben gebracht hebben we er nu 2 rustige avonden op zitten. tip: geen idee maar merk echt dat het een fase is. Zo van de een op de andere dag is het over.
Hier nu ook al zeker twee weken. Samantha is dan ook een stuk jonger. Ik hoop wel dat het over gaat, en het idd bij een sprongetje hoort.
Hier ook huilen geblazen, vooral met aankleden en verschonen voor het slapen gaan!En ook niet meer zo makkelijk in slaap vallen. Het is of huilen of gewoon spelen, nog niet willen slapen. Maar ook overdag met verschonen, een drama elke keer! Geen seconde stil willen liggen, vooral sinds een maand dat hij van z'n rug naar buik kan omdraaien en tijgeren. Is ook snel verveeld.Hemeurig, veel mopperen. Gaat snel huilen terwijl hij dat niet zo snel deed eerder. Maar ook 's nachts als hij wakker wordt is het niet meer alleen effe z'n speentje en doekje geven maar huilen en mopperen voor wel een uur! Gelukkig is het niet elke nacht! Daarentegen slaapt hij overdag veeel beter, vroeger deed hij alleen hazeslaapjes. Ik denk dat hij gewoon moe wordt van al het bewegen! Ik denk dat een sprongetje is, hoop maar dat het snel voorbij is!
Hier ook feest. Vermoeied hoor. Wij laten hem ook jengelen/huilen, maar na een tijdje haal ik hem er toch uit,
haha jeetje zeg hier ook! Ook al een paar dagen, ik laat seff eerst wel even huilen, maar daarna is hij zo overstuur en warm dat ik hem er toch echt wel even uithaal! helemaal een natte plek in zn bedje, zo warm heeft hij het dan! ik neem hem mee naar onze slaapkamer en ga daar even met hem op bedliggen om rustig te worden en daarna doe ik weer een poging en eigenlijk gaat het tot nu toe na heel eventjes huilen wel goed... suc6 allemaal! xxx
moeilijk he. Dat is in mijn ogen dus echt een fase die wel een paar weken af en aan kan duren. Dano heeft dat dus een tijd lang ook gedaan. In principe lieten we hem liggen als hij huilde behalve als het hysterisch werd. Dan was hij zo buiten adem dat zelf slapen geen optie meer was. Soms herhaalde ik het avond ritueel nog een keertje voorlezen en zingen tot hij rustig was en dan weer in bed liggen. een ding in ieder geval niet doen.... Naar beneden nemen. Ik denk dat ze met deze leeftijd echt wel door hebben hoe wij reageren. Ik moet zeggen dat het slapen nu perfect gaat. Als ik hem in bed leg hoor ik hem niet meer. nu wordt hij savonds laat nog weleens wakker en krijgt dan gewoon wat drinken, meestal direct erna weer slapen
Het is echt duidelijk een sprongetje, heb net in de Oei ik groei gelezen. Allemaal duidelijk herkenbaar! Elke avond is het krijsen( ook overdag) met aankleden, verschonen en naar bed! Ik laat hem gewoon liggen. Maar loop wel een paar keer naar de kamer. Dan is hij even stil maar zodra ik de deur uit ben begint hij weer. Gewoon aandacht vragen! Ook raar, eerst valt hij bijna in slaap tydens zijn flesje en even later hoor ik hem gewoon brabbelen!En dan weer huilen! Na een half uur ongeveer is hij dan zo moe van al dat onrust en valt hij in slaap.
Ohjee, nou, hier is het feest ook in volle gang......... en al een paar dagen lang............ please laat het overgaan? Als ik over haar bedje hang is het allemaal leuk en aardig, maar zodra ik wegloopt is het krijsen geblazen , bn toch wel blij (niet de juiste woordkeuze 'blij', maargoed) dat het bij anderen net zo gaat....... En ik maar: Luier checken, liedje zingen, tandje voelen, flesje geven, rugje kroelen, verhaaltje lezen etc etc. Maar niks helpt , boehoe, nog even en mama gaat meehuilen . Succes allemaal!