Volhoudertje, hoe pakken jullie dit aan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sidmick, 15 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik heb hier een meisje van 13 maanden die een absolute ondeugd is.
    Ze doet alles wat ze niet mag (denk hierbij aan dvd's uit de kast halen, tv uitzetten, kattengrind uit de bak halen etc.) Naar speelgoed kijkt ze niet om, alleen maar boeven de hele dag door. Haar corrigeren helpt gewoon niet. ALs ik zeg dfat iets niet mag en haar ergens anders neerzet gaat ze hard lachen en doet ze het weer (en dat zo'n 100x achter elkaar) Ze maakt er gewoon een spelletje van. Weet eigenlijk niet heel goed hoe ik dit nou moet aanpakken. Is het een fase die voorbijgaat of moet ik het over een andere boeg gooien?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Denk toch over een andere boeg, want nu is het een spelletje voor haar. Dat stimuleert dus alleen maar en dat wil je niet ;)
    Je zult dus iets moeten vinden wat ze niet zo leuk vindt... even op de gang, in de hoek, even streng toespreken, even bij bovenarm stevig beetpakken? Dat soort dingen?

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik weet niet hoeveel er staat, waar ze niet aan mag komen? Ik zou denk ik een aantal dingen weghalen, of zo regelen dat ze er niets meer mee kan. Zodat ze een paar dingen over houd, waarmee ze het 'afblijven' kan leren. Maar zodat je zelf niet helemaal gek wordt van het corrigeren.

Verder misschien wat uitdagender 'speelgoed' ? Of speelgoed wat niet als speelgoed gezien wordt. Fae kan leuk spelen met een kartonnen doos. Een pan en een deksel doen het ook érg goed.
    Wij zijn vanaf 14 maanden beginnen met kleuren. Gaat nog niet heel geweldig -in en uitruimen van de kleurjtes is leuker dan kleuren zelf. Maar dit doet ze in elk geval 'veilig' in de kinderstoel. Alleen even uitkijken voor op eten.

Spulletjes verstoppen onder een kleed vind ze nu ook wel erg leuk. En eigenlijk mama helpen.. nu al... Meestal van de wal in de sloot, maar toch. Ze helpt mee tafel dekken (houd simpele spulletjes goed vast), de was opruimen.

En tja, verder proberen veel naar buiten gaan, zodat ze lekker weg is en zich buiten uit kan leven, maar ja, ik weet hoe moeilijk dat nu is nu het weer slechter weer wordt.

En oja, als ze iets zou blijven doen, zou ik haar op een gegeven moment denk ik toch in de box zetten. Heel pardoes. Of heel even in de gang als dat veilig is. Zodat ze het écht niet meer kan doen en doorheeft dat het gevolgen heeft als ze het doet.

Ik heb hier nu een meisje wat de koekjes uit de kast gaat pikken....maar die is wél onder de indruk als ik haar weghaal. Dus dat scheelt enorm.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    We hebben al het aantal "boefplekken" tot minimum beperkt maar bv. kattenvoer en kattenbak weghalen word toch lastig :)
    We hebben echt allerlei soorten speelgoed in huis, mevrouw vind niets interessant.
    Inderdaad vermaakt ze zich wel met folders, doosjes. Maar allemaal maar 10 minuten.
    Ik weet wel dat corrigeren er bijhoort op deze leeftijd maar bij mij duurt het de hele dag.
    En inderdaad, ze is totaal niet onder de indruk, lacht erom en maakt er een spelletje van.
    De box als straf vind ik geen goed plan, ze speelt daar nl. nog best regelmatig in

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij zitten hier ook met de kattenbak... Thirza stopt steeds die korrels in haar mond. Nu hebben we van de week eens gekeken waar het van gemaakt wordt, en is voornamelijk kalk. Dus ach.. nouja...
    Maar wij hebben dus bedacht om een kattenluik te maken zodat de kattenbak de kamer uit kan. Bij jullie misschien ook een idee?

6. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    De kattenbak kan je eventueel omdraaien.
    dan kunnen je katten er nog wel in maar je kleine niet.
    Dit werkte bij ons geweldig.
    Verder eigenlijk hier wel een ondeugend en ondernemend meisje maar hoef nietveel te corrigeren

7. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    leuke leeftijd he haha:D, zit er ook middenin..

Als danny wat doet wat niet mag dan ben ik ook tig keer aan het corrigeren, ik geef hem gerust een klein tikkie op zijn vingertjes en zeg hem met een wat hardere stem, dat dat niet mag en dan zet ik hem bij iets wat hij wel mag en zeg het dan ook..en na paar keer werkt dat bij hem wel gelukkig..
    k zeg maar zo de aanhouder wint, soms lijkt het idd dat je de hele dag alleen maar aan het corrigeren bent. Maar denk ook wel dat dit een fase is wat bij deze leeftijd hoort en de 1 is er erger in dan de ander..

En mischien is wat afleiding ook een optie, ga wat leuks met haar doen en probeer haar van hetgeen wat niet mag af te leiden..is moeilijk want het lijkt wel of die ratjes juist hetgeen willen wat natuurlijk niet mag!:D

succes

8. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Je mag eventueel op deze leeftijd time-outs geven van een minuut he? Als ze het echt te bont maakt? Misschien dat een optie? En haar bijvoorbeeld als ze ergens aan zit ervan weghalen en compleet geen aandacht meer geven? Net zo lang tot ze opgeeft? Belooft wat hoor nu al zon boef :p

9. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Misschien wat ander, interesanter speelgoed neerleggen. Wie weet is ze wel uitgekeken op haar speelgoed. En gewoon langer volhouden dan zij :)

10. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    En wat als er kattenpis over die korrels zit?? Zou er wel mee uitkijken. Kattenluik is een goede optie, hadden wij ook altijd.

11. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier was het een fase, was na een paar weken over. Probeer het aantal "nee" momenten te beperken en geef aan wat wel mag: je mag niet het kattenvoer spelen maar wel met.... Kijk wat ze wel leuk vindt om mee te spelen. Hier zijn dat reservesleutels, haar eigen schoentjes, clipjes van de Ikea in een bak, etc. En ze hebben nu eenmaal een korte aandachtsspanne, het hoort bij de leeftijd!

12. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    kan de kattenbak niet omhoog? ergens op? dan kan ze er niet meer bij.
    hier is het de waterbak van de honden. binnen beneden, boven en buiten ook. beneden gaat het redelijk, boven niet altijd (dat is niet zo erg, is meestal voor het douchen) en als ze naar buiten gaat vind ze het ook geweldig (die staat nu ook hoog, de hondjes kunnen er ook niet bij, maar die kunnen binnen drinken)
    de dvd's ken ik, ik heb de dvd's hoger gezet en haar boekjes in die kast, kan ze het toch nog pakken maar er geen kwaad mee.
    ze zet af en toe de dvdspeler en de xbox aan. maar dat valt op zich nog mee. en de muziek gaat ook af en toe harder:D maar ze luistert wel naar NEE. gewoon kort en duidelijk.
    hier kruipt ze af en toe ook naar buiten via het hondenluik:):D
    succes

13. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn zoontje doet dit ook ziet totaal geen speelgoed staan
    ik pak hem bij z'n arm en ga op z'n hoogte zitten en zegt dan heel streng nee en kijk dan ook boos duurt ff maar hij begint het nu door te krijgen

14. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    ik denk dat het belangrijk is om je dochtertje zonder te praten weg haalt van waarhet gebeurde dan op een plekje neer zetten en duidelijk zeggen Nee. vervolgens laat je haar er 1 minuut zitten. je kan er naast blijven staan en negeren.
    dit keer op keer herhalen.

wat wij op het werk deden is zo rood rond ikea matje op de grond leggen en daar het kind op zetten en dan nee zeggen.
    vaak bleek dit goed te werken.

wat ik een beetje uit je verhaal opmerk is dat je kind interactie zoekt maar op een niet wenselijke manier. misschien is ze opzoek naar samen spel en interactie en is dat het spel niveau waar ze nu in zit en vind ze alle interactie leuk. misschien een tip om meer interactie spel met haar te doen.

ik hoop dat je er wat mee kan hoor. tis altij makkelijker van de zijlijn

liefs Hellen

15. SUCCES...heb er ook zo 1:D

die is inmiddels 2 en doet nog steeds boevendingen;)

Deel Deze Pagina