wanneer kinderwagen weg en hoe omgaan met weglopen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Rosao, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik ga vaak met de fiets en zet ze dan beide in het karretje
    of ik geef dice zelf een karretje
    mijn dochter heeft nog nooit weggelopen maar zie dan wel gebeuren bij mijn zoontje

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik moet zeggen dat het in de supermarkt ook nooit zo'n probleem is. Inderdaad in het karretje, de laatste tijd wil ze graag zelf een klein karretje. Gaat dan prima.
    Hier is het probleem meer als ik de stad in ga en verschillende winkels in en uit ga. Eva vindt het erg leuk zich te verstopppen en loopt dan dus weg.... ik vind dat niet zo grappig ;)

3. Hier gebruiken we de buggy nog steeds en dan voornamelijk als we naar de stad gaan of zeg maar naar pretparken of dierentuin
    mijn dochtertjes is nu 3 jaar en 2 maand

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    In de supermarkt wil Thijmen soms in het boodschappendeel van het karrtetje, maar eigenlijk nooit in het zit deel. Hij gaat daar ook gewoon staan en probeert er uit te klimmen! Megagevaarlijk. Boodschappen doe ik nu meestal alleen of het moet een klein iets zijn.

Denk dat het idd een kwestie is van steeds aanwijzingen geven en hem veel te doen geven. Hij vindt het alleen zo leuk om te rennen :) En die peuters zijn idioot snel!

5. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook de (kleine) buggy meenemen. Luistert hij/zij niet: dan erin. Na een paar keer hebben ze het dan vast wel door!

Maar regelmatig zelf lopen is wel goed!! :)

6. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd geroepen dat ik echt wel een polsbandje zou gaan gebruiken mocht dit nodig zijn en moet dit nog nodig gaan zijn zal ik het gaan gebruiken.
    Die kleintjes zijn me maar wat te snel bbrrr.
    Maar het is gelukkig nog niet nodig en hoop het ook niet hoeven te gaan gebruiken maar vind hier niets verkeerds aan.
    Dochter van 15 maanden gaat trouwens ook eigenlijk nooit meer in de wagen en dit sinds ze kan lopen (13 maanden) tenzij ik naar de stad moet en das met de bus maar dat is maar 1 keer in de paar weken.
    Ik ben een voorstander van gezond lopen als ze kunnen lopen hihi.
    Wil ze niet in een winkelkar mag ze sinds kort zelf met een karretje lopen in de AH en bij de kassa met betalen zet ik haar op de band waar ze dan gaat zitten. (dat kan nu nog haha)

7. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Toen ze het besef had wat ze deed.. (toen 2.5 jaar) en dat was weglopen en dan heel hard was omdraaien naar huis.
    Wat heb ik wandelingetjes van mijn dochter verpest! maar het heeft geholpen,. nu zeg ik (ze is nu vier) als je niet ophoud gaan we terug naar.... HUIS( maakt ze dan af)
    haha, dus... maar ik snap dat het vervelend is..

8. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

mijn jonge telg (21 mnd) mag alleen zelf lopen (ipv buggy oid) als hij mama een handje geeft. Dus als we dat hebben afgesproken gaat het ook goed. Als hij dan tóch probeert van mijn hand los te komen zeg vraag ik hem of ik hem moet optillen, wat een grote straf is voor hem (ook voor mama, maar dat beseft hij nog niet hahaha). dan blijft hij mij wel een hand geven en loopt hij goed mee.

Deel Deze Pagina