bevallen op mi, daarna naar kraamsuite of normale kamer?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tord, 25 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Als in het ziekenhuis op mi bevalt, ga je dan daarna naar een kraamsuite (in het geval dat je nog minstens 1 nacht moet blijven) ?
    Of moet je dat speciaal aanvragen? Ik krijg al de kriebels bij het idee dat het weer een ks wordt, en ik 4 dagen op een kamer met 3 andere net bevallen vrouwen én hun baby´s moet liggen, en dat mijn man dan niet bij me kan blijven slapen...

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Kraamsuite is zover ik weet niet standaard hoor, ik kwam gewoon bij andere vrouwen op de kamer.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

kraamsuite kost je wel geld omdat het extra geld kost en dus duurder al op zaal dit verschil moet je zelf betalen.

4. nie82

nie82 Niet meer actief

volgens mij verschilt dit per ziekenhuis. In het ziekenhuis waar ik met m.i. ga bevallen, kom je in principe op een kraamsuite te liggen, mag mijn partner ook blijven, tenzij het heel erg druk is, dan kan het zijn dat er een andere vrouw bij je op de kamer komt en mag mijn partner dus niet blijven slapen.

Ik zou het gewoon ff checken bij je ziekenhuis.

groetjes Nie

5. monedoos

monedoos Actief lid

12 mrt 2011
    261
    0
    0
    utrecht
    Het ligt er aan wat je medische indicatie is of je moet blijven. Vraag een rondleiding aan in je ziekenhuis dan weet je vast hoe alles eruit ziet.
    Succes met de bevalling !

groetjes

6. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik ben met medische indicatie bevallen in een kraamsuite, daarna hier nog 2 nachten gebleven, vriend mocht ook gewoon blijven (slapen!)

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ligt helemaal aan het ziekenhuis. niet alle ziekenhuizen hebben kraamsuites.
    in het ziekenhuis waar ik ben bevallen hebben ze er een stuk of 8. ik moest ingeleid worden en daarna heb ik een paar dagen op zo'n kraamkamer gelegen. koste mij trouwens niets extra's.
    maar ik zou zeggen, bel/mail het ziekenhuis eens. heb ik ook gedaan.

8. sandra

sandra Fanatiek lid

Hier bevallen met een keizersnee, daarna twee dagen in de kraamsuite, mijn man is daar ook blijven slapen. maar dat verschilt per ziekenhuis. Kost niets extra

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Beleid verschilt per ziekenhuis. In het ziekenhuis hier blijf je zo lang mogelijk op de kraamsuite, sowieso de eerste 2 dagen geloof ik.

10. Meara

Meara Niet meer actief

Ben twee keer in het zh bevallen. De kamer waar ik beviel verbleef ik de nacht erna ook. Daar waren een slaapbank, tv, senseo en waterkoker, eigen douche en toilet en was gedeelte voor de baby aanwezig. Zeer uitgebreid en ontzettend fijn

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Dat is ziekenhuis afhankelijk.
    Vorige keer ben ik (met medische indicatie) in een kraamsuite bevallen en hier daarna nog 3 dagen gebleven (totaal 4 dagen).
    Wij hadden dus een koelkast en koffie-/theehoek, tv, bedbank, eigen badkamer tot ons beschikking. Mijn man kon dus heerlijk bij ons blijven!

12. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou gewoon informeren in het ziekenhuis waar je zou gaan bevallen hoe dat in jullie ziekenhuis gaat.
    Bij ons is er 1x in de maand een informatieavond van +/- 2 uurtjes waarin ze meer vertellen wat de redenen kunnen zijn om op mi in het ziekenhuis te bevallen, hoe dat gaat, over de ruggenprik, keizersned en laten ze een verloskamer/kraamsuite zien en geven ze info over de mogelijkheid van rooming-in op zoveel de kraamsuite als de couveuse-afdeling.

Ik ben bij mijn eerste bevalling op mi in het ziekenhuis bevallen. Het werd uiteindelijk een spoedkeizersnede, maar daarna kwam ik weer in "onze" kraamsuite. De verloskamer is hier ook gelijk de kraamsuite. Daar kon ik zolang blijven als mogelijk was. Hoe lang ligt eraan hoeveel dagen je moet blijven en hoe druk het is met bevallingen.
    Ik moest 7 dagen blijven, maar het was toen erg druk met bevallingen en na 2 dagen ben ik naar een gewone kamer gegaan. Ze proberen hier pas bevallen moeders met kind op 1 persoonskamers te leggen, maar soms lukt dat niet en lig je hooguit op een 2-persoonkamer. Daar zijn ook een koelkastje, tv, eigen douche en we kregen een eigen senseo-app. op de kamer. Mijn man kan ook daar blijven slapen. Ze zetten er dan 's nachts een soort opklapbed bij. Mijn man sliep daar zelfs lekkerder op dan de slaapstoel in de kraamsuite.

Deel Deze Pagina