Wanneer kindje in buggy?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Samba25, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo allemaal,

Mijn dochter is nu 4 maanden oud, ze groeit als kool, met als gevolg dat ze al bijna niet meer in de kinderwagenbak past..maar ja, ze kan natuurlijk nog niet goed zitten, wel op schoot met ondersteuning maar niet echt, nou ja jullie weten wat ik bedoel :D
    Moet ik de wagen nou al om gaan bouwen? Is dat wel goed voor haar rug? Wie heeft dit ook gehad met zijn kindje?

2. Pretty Woman

Pretty Woman Actief lid

19 jan 2007
    151
    0
    0
    Noord-Holland
    hallo jojo23,
    Wij hebben ons dochtertje met ongeveer 5,5 maand ook in de buggysit af en toe gedaan. Met 6 maanden zijn we echt overgestapt naar de buggysit ook omdat wij een erg lang meisje hebben ze lag gewoon klem bijna. Ze ging zich ook optrekken als ze in de wagen lag. Ik denk als je de ligstand gebruikt van je buggy dat het voor het ruggetje niet te veel kwaad kan.

Groetjes mama van Faylin

3. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Heb het ook, voor korte tripjes zet ik nu voorlopig de maxi cosi op mn wagen...kan hij ook meer zien. Ik zou het in ieder zo lang mogelijk uitstellen maar als je kindje echt groot is en de wandelwageninzet kan plat zou het in principe kunnen.

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

zo hebben wij het ook opgelost, maxicosi op de wagen, ideaal! ik doe dat al vanaf dat ze 2.5 maand is.....

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.145
    113
    Er is een verschil tussen een buggy en het wandelwagengedeelte. In een buggy mag echt pas als ze al redelijk zelfstandig kunnen zitten. Als een wandelwagengedeelte helemaal plat kan, mag dat al wel eerder. Beter is natuurlijk zo lang mogelijk in de bak, maar ja, wat niet past dat past niet he.

Maxi cosi is eigenlijk helemaal niet zo goed en zou ik zelf niet zo snel voor kiezen. Die gebruik ik alleen waar hij voor bedoeld is, namelijk in de auto.

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

als de MC alleen voor de auto bedoeld is waarom past hij dan op het onderstel van de wandelwagen? ik gebruik hem dankbaar maar nooit langer dan een half uurtje hooguit een uurtje om even wat boodschappen te doen of te wandelen.......

7. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb inmiddels van die adapters besteld voor op mijn kinderwagen zodat ik haar met een boodschapje even in de maxi cosi kan laten, maar ik ben inderdaad ook geen voorstander van om dat als wagen te gebruiken, maar met korte stukjes is het juist superhandig.
    En ik bedoel inderdaad het wandelwagengedeelte, volgens mij kan het helemaal plat maar ik probeer er ook maar zo lang mogelijk mee te wachten, ze lijkt dan wel zo groot in zo'n kinderwagenbak maar als ze dan ineens in zo'n buggy hangt ;) vindt ik het weer zo'n klein wurmpje..

8. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Voor korte stukjes is de maxi cosi inderdaad ideaal, deed ik ook altijd. En als het wandelwagengedeelte plat kan, kan je die ook gebruiken. Echt buggy is pas voor als ze echt een stuk groter zijn, die gebruik ik nog niet eens :)

9. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Ik heb Naomi sinds vorige week vrijdag in de buggy zitten. Wel in ligstand want mevrouwtje wil niet meer in de wandelwagen liggen (vanaf 2 maanden eigelijk al niet meer). Ik heb heel lang de MC gebruikt, maar mijn wandelingen worden steeds groter en vind het dan niet zo goed voor haar rug. Dus dan maar zo.

10. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb maandag de kinderwagen omgebouwd, dus hier met precies 5 maanden. levi paste ook echt niet meer in debak, hij is wel groot trouwens. ik heb de wandelwagenzit wel helemaal plat zodat hij ligt.

11. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Bij ons kon de wandelwageninzet niet helemaal plat, dus we moesten de MC wel gebruiken. Je hebt niet altijd een keuze....ze heeft er niks aan overgehouden....geen bochel of zo..:p

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb haar met een kussen in de wandelwagenbak gedaan als ze echt niet wilde liggen. Kon goed merken dat het anders (wandelwagen inzet) nog te vermoeiend en te groot was. Ze ging hier dus pas met 5 maanden en 2 weken echt over.

13. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier is Thijs met 6 maanden in de buggy gegaan. Hij is erg groot, maar beentjes legde hij opzij in de wandelwagen. Hij lag een beetje opgepropt, maar vond het nog prima. Hij is overgegaan op de buggy (die helemaal plat kan), omdat hij uit de wandelwagen probeerde te rollen, levenslink die kleintjes!

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Onze meid is anderhalve week geleden in het wandelwagenzitje gegaan. hij kan bijna helemaal plat, en als ik ergens ben zet ik hem wat rechterop anders wordt mevrouw nijdig.

Een lange meid hebben we dus die lag met haar hoofd scheef boos te doen in de wagenbak. Nu is ze een stuk blijer en kan ze lekker rondkijken.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.145
    113
    Tja, niet alles wat kan is goed voor je kindje he? Makkelijk is het zeker en daarom zullen ze dat onderstel wel zo gemaakt hebben. Maar goed, een half uurtje of even wandelen kan echt geen kwaad. Ik zei het meer omdat ik ook wel eens mensen zie die echt uitgebreid gaan winkelen 2/3 uur en dat kindje de hele tijd in de maxi cosi laten. Dat de mc op het onderstel past wil niet zeggen dat het een geschikte vervanging is voor wandelwageninzet.

Deel Deze Pagina