Hoi allemaal, Ontzettend leuk want ons zoontje heeft het nu door om te gaan staan. Hij trekt zichzelf op en staat dan bijvoorbeeld aan de salontafel, bank of in de box. Nu is mijn vraag hoe deden jullie dat? Ik durf hem eigenlijk nog niet alleen te laten staan want zo stevig staat hij nog niet. Maar ik kan ook moeilijk de hele dag door achter hem gaan staan/zitten. Moet ik hem nu gewoon zijn gang laten gaan en mocht hij vallen dan hoort dat erbij of dat moet hij leren? Of bleven jullie er continue bij? Ben doodsbang dat hij keihard met zijn hoofdje tegen de tafel klapt als hij bijvoorbeeld uitglijdt. Nou ik hoor graag jullie ervaringen. groetjes
ik liep er als een vangnet achter de hele tijd. Maar dat breekt op. Gewoon de boel veilig maken en misschien een deken achter hem leggen zodat als hij valt niet zo hard met zijn hoofdje op de grond komt. Zo doe ik het nu ook.
leuk he! Ik laat hem zijn gang gaan maar ik zorg wel dat ik de buurt ben. Tot nu toe gaat dat goed en ben ik oprijd erbij als ik zie dat hij zijn evenwicht gaat verliezen.
Hier exact hetzelfde sinds drie dagen! Hij (10mnd) is al een paar keer gevallen op zijn hoofd... Ik leg wel iets achter hem maar hij is zo beweeglijk dat ook dat geen nut heeft. Kortom, ik lees mee!!
tja ik was echt zo van ze leren het met vallen en opstaan hoor. als ik er achter aan moet lopen kom ik nergens meer aan toe vooral nu hij los loopt
Wij hebben hem gewoon laten staan, en dat ging goed! Volgens mij is het ook wel een beetje zo dat er gebeurt wat je verwacht. Als je denkt dat je kind steeds op z'n hoofd gaat vallen, zul je zien dat dat ook zo is. Heb er vertrouwen in dat'ie zichzelf wel redt. Het gaat met vallen en opstaan. Bij onze zoon op de kinderopvang was een kindje dat zich steeds achterover liet vallen. Misschien dat dat wel een gevolg is als je er steeds achter gaat staan. Dan vertrouwen ze er op dat ze toch wel worden opgevangen, terwijl dat natuurlijk niet de bedoeling is. Succes!
Ik heb 'm gewoon z'n gang laten gaan. Hij is twee keer achterover gedonderd (in de box) en toen had hij het door en ging dus gewoon zitten.
Meestal duurt deze fase (wel gaan staan maar nog niet weer gaan zitten) maar een weekje of twee, drie. Dan zijn ze stevig genoeg om niet meer te vallen en dan leren ze ook zo om zelf weer te gaan zitten/liggen. Dus ook al lijkt het nu eng, het duurt geen maanden gelukkig. Even een fase waar ze doormoeten (en de mama's ook)
Hier ook laten gaan staan als ze dat wilde. Ze is wel een aantal keer op d'r achterhoofdje gevallen (en dan houdt mama d'r hart vast), maar met een week of 2 wist ze ook hoe ze moest gaan zitten. Tot ze al een tijdje goed kon (gaan) staan, toen werd ze overmoedig en ging ze echt overal tegenaan staan. En als ze dan d'r evenwicht verloor kon ze zich nergens aan vast grijpen. In die periode viel ze eigenlijk veel meer. Inmiddels is ze weer wat voorzichtiger. Mijn schoonmoeder zit ook meteen bij onze dochter als ze ergens staat, en houdt haar dan constant tegen of in de gaten. Waardoor onze dochter juist niet weet waar ze op moet rekenen (vangt oma mij nou wel of niet op?) en dan valt ze dus veel sneller.. Vertrouw erop dat je kindje het echt wel kan (leren) anders zou hij ook niet gaan staan.
Ja, daar geloof ik ook wel in, dat wat je verwacht of bang voor bent juist gebeurd. In sommige situaties vergeet ik het alleen weer. Bedankt! Ik merk dat hij ook passiever word als ik er bij ga staan. Hij is veel creatiever als ik hem zijn gang laat gaan. Inderdaad mama's moeten er ook doorheen. Ik ben zelf erg zoekende wanneer ik als beschermende factor op moet treden. Nou vruchtje, ik ben iig geholpen met jouw topic! Bedankt.
Wij hebben ook nog eens een heel druk kind wat nog geen 3 seconde op dezelfde plek blijft. Maar ik stond zo veel mogelijk achter. Vooral ook omdat hij zo hard kon vallen op zn hoofd!! Het kan dan wel met vallen en opstaan zijn maar dat kon ik niet over mn hart verkrijgen hoor!!
Hier durf ik het ook nog niet zo goed aan. Sta er niet achter maar ben zeker in de buurt. Vanochtend liet ik hem even zijn gang gaan en viel hij weer hard met zijn hoofd tegen de tafel. Nou dat laat mama niet meer gebeuren. Tis even een lastige fase maar hij moet het even doorkrijgen
Hier hebben we het voordeel dat wij geen salontafel hebben, en hij dus daar niet op kan vallen. Hij stond ook veel in de box in het begin, dus dat was niet zo hard vallen. verder liet ik hem zijn gang gaan, hij moet het toch leren, en wij hebben een houten vloer, dus is het niet vreselijk hard, zoals bij een stenen vloer.