niet Thirza zat hier met 10 mnd op de loopauto. Zat toen al een tijd goed stevig (vanaf 6,5 blijven zitten en een maand later zelfstandig gaan zitten ook). Volgens mij is het handig dat ze eerst goed leren zitten, voor ze ook nog wat met die beentjes gaan doen
Je bedoelt zo'n stoeltje met een zak erin waar ze in kunnen gaan zitten en dan zelf kunnen lopen..?? Hier vanaf het moment dat ze zelf kon gaan staan (met 7 maanden). Anders hing ze zo in de zak. Ik moet wel zeggen dat ze er niet zo vaak in gaat. Ze vindt het heel leuk om te kruipen en zo komt ze zelf ook vooruit. Ze speelt wel vaak met d'r loopwagentje. Dan gaat ze er tegenaan staan om met de toetsjes te spelen. Of ze duwt em vooruit en dan grbuikt ze het wagentje meer als babywalker..!!
wilde ook zo'n ding eerst aanschaffen maar het werd afgeraden omdat het niet goed voor de heupen zou zijn.
Mees zit er al sinds 6 maanden in, je moet ze er alleen niet de hele dag in zetten, en erop letten dat ze niet in de heupjes gaan "hangen"en ook op letten dat ze niet alleen op de tenen gaan lopen... Voor de rest is het gewoon je eiegn keus hoor, niet teveel bang laten maken!
Mijn zoontje heeft fysio voor zijn nekje omdat dat heel erg vast heeft gezeten en hij een voorkeurshouding had. Toen zag ik dat hij het echt super vind om op zijn voetjes te staan. Dus met de fysio erover gehad dat ik een loopwagentje aan wilde gaan schaffen. Toen zei ze heel duidelijk `niet doen'. Het is helemaal niet goed voor je kind en hij kan een bepaalde manier van lopen aanleren wat niet goed is.... Wat ik dan niet begrijp... Waarom worden die dingen dan nog verkocht als het niet goed voor je kind zou zijn....
Mijn dochtertje ging er ook in met 7 maanden en elke dag 2 keer een kwartiertje. Ik heb ook gelezen dat ze worden afgeraden, maar je moet gewoon je kind niet er te lang in laten lopen/zitten. Mijn dochtertje ging er pas in toen ze goed met haar voetjes op de vloer kon komen en ze dus niet alleen de punten van haar voeten gebruikte om vooruit te komen. En je moet op letten dat er geen verhogingen zijn waar ze van af kunnen donderen want ze zijn sneller dan je denkt. Ze vond het altijd in ieder geval heel erg leuk. En ze loopt vanaf een paar dagen na haar 1e verjaardag los dus heeft haar ook niet in de ontwikkeling geremt kwa lopen.
Onze uk ging er met 6 maanden in, 2 keer per dag 10-15 minuten. Hij vond het geweldig! Als je je uk er niet te lang inzet kan het geen kwaad hoor!
Niet. Bij mijn zoontje ook niet gedaan. Pas laten lopen toen hij zichzelf op kon trekken aan de loopkar (blokkenkar) en er zelf mee weg kon lopen. Zijn eerste acht stappen los achter elkaar zette hij met 11 en halve maand en met twaalf maanden en een paar dagen liep hij alleen nog maar en kruipte bijna niet meer. Dus ik denk dat het niet persee gebruikt hoeft te worden om een kind eerder te laten lopen. Alleen voor de leuk gebruik ik zo'n ding ook niet. Zonde van mijn behang haha. (en van haar heupjes).
Niet, schijnt niet zo goed te zijn en ik zie niet in waarom je zoiest zou doen als je kindje lekker kan rollen ed. Als ze meer willen, leren ze dat wel op een gegeven moment. Vind t een beetje een kunstmatig iets
Hier met 7 maanden. En je kan er gewoon 1 kopen hoor. Het is alleen niet goed voor de heupjes als je je kindje er uren in zet. Maar 10 minuutjes per keer kan geen kwaad.
wij gaan er 1 halen als mn meissie kan zitten en bij de grond kan. Geloof eerlijk gezegt wel dat t ook niet goed kan zijn maar denk dat die verhalen meer gekomen zijn door mensen zoals mn vroegere buurvrouw. Die liet haar dochtertje er heel de dag in zitten (was makkelijker dan met haar bezig zijn kon ze zelf heel de dag achter msn zitten) mn zoontje heeft er vroeger ook ingezeten, iedere keer gewoon even en heeft echt nergens last van. Kwam op internet wel een stukje tegen van consument en veiligheid maar dat ging eigenlijk alleen over bij een trap en over opeens bij dingen kunnen waar ze eerst niet bij konden. Dat kan ik zelf ook wel bedenken Liefs mij
Dit hangt van je kindje af, mijn zoontje rolde op die leeftijd beide kanten op, teigerde overal naartoe en bleef zitten als je hem wegzette. Als hij nog niet zo actief en sterk was, had ik er ook nog mee gewacht. Ik vond dat hij er wel aan toe was. Hij zat er ook stevig in. waar je wel op moet letten als je besluit wel een loopstoeltje te nemen, dat je hem zo afstelt dat je kindje met beide voeten plat op de grond kan, anders is het idd niet goed voor de heupjes.
Dit vond ik op de website van consument en veiligheid: Loopstoel Een loopstoeltje is een speeltoestel voor kinderen die al goed zelf kunnen gaan zitten, maar nog niet kunnen lopen. De baby wordt ondersteund om rechtop te zitten in een zitje dat gedragen wordt door een metalen of kunststof frame op zwenkwieltjes. Doordat het kind met de voetjes de grond raakt, kan het zichzelf voortbewegen. Een loopstoeltje kan een slechte invloed hebben op de ontwikkeling van het kind: - motorische ontwikkeling van het kind wordt bij langdurig gebruik vertraagd. Kinderen leren door de loopstoel zeker niet sneller lopen. - Het loopstoeltje beïnvloedt het normale looppatroon. Nadat het gebruik van het stoeltje is gestopt, herstelt dit patroon zich. - Voor kinderen met een motorische achterstand kan gebruik een duidelijk nadelig effect hebben. - Uit buitenlands onderzoek blijkt dat 12% tot 40% van de kinderen die in een loopstoeltje spelen een ongeluk krijgt. Veel van dit soort ongevallen gebeuren doordat: - Het kind met loopstoeltje van een trap af valt, het stoeltje kantelt door een oneffenheid op de vloer of omdat het kind over de rand hangt. - Het kind door zijn grotere mobiliteit bij plaatsen kan komen die eerst onbereikbaar voor hem waren (zoals oven, gasfornuis, snoeren en stopcontacten). Ook voorwerpen die hoger weg gezet zijn, zoals messen, koffie- en theepotten, zijn vaak wel bereikbaar voor kinderen in loopstoeltjes. - Een vingertje bekneld raakt in een stoeltje met een X-frame. - Het loopstoeltje als een soort box wordt gebruikt. Het kind heeft meer vrijheid en het lijkt even veilig als in de box. Je bent dan ook eerder geneigd het kind een tijdje alleen te laten om zelf iets anders te gaan doen. Voorop staat dat het kind en niet de ouder van het speelgoed moet profiteren en dat lijkt bij de loopstoel niet het geval te zijn. Alternatieven voor het loopstoeltje zijn de box, de activity-kleden/baby gyms of de 'loopstoeltjes zonder wielen'. Wilt u toch een loopstoel aanschaffen, let dan op de volgende zaken: Kooptips - Minimaal vijf wieltjes - Let er, bij een inklapbaar stoeltje, op dat de borging goed is. - Kijk of het kind niet bij scharnierende delen kan. - Zorg dat de basis minimaal 60 cm breed is. - Zorg dat de wieltjes in een bumper vallen. - Kijk of het zitje in hoogte verstelbaar is. - Zorg dat de afstand tussen het zitvlak en de bovenrand van het frame minimaal 20 cm is. - Koop een stoeltje met een speelblad. Dit maakt het stoeltje stabieler. - Kijk of een loopstoeltje met speelgoed een CE-markering heeft. - Zorg dat het stoeltje geen open buizen of kleine openingen tussen de 512 mm heeft. - Zorg dat de afstand tussen de grond en de zitting minimaal 18 cm is. Dit voorkomt dat een kind met de voeten onder de constructie van de loopstoel kan komen. - Aan het loopstoeltje mogen geen scherpe randen zitten en geen kleine onderdelen. - Eventuele koordjes aan de stoel moeten korter zijn dan 22 cm. - Het kruisbandje van de stoel moet minimaal 2 cm breed zijn bij vaste materialen en minimaal 5 cm breed bij flexibele materialen. - Is de zitting van de stoel te verwijderen, dan moet het vastzet-mechanisme stevig zijn. - De wieltjes zijn minstens één cm dik. - Loopstoeltjes mogen geen remmen hebben of andere mogelijkheden om de wieltjes op slot te zetten. - Zorg dat er ruimte is tussen bewegende delen. - Kijk of het loopstoeltje voorzien is van het Europese norm nummer EN 1273 - Op loopstoeltjes hoort een waarschuwing te staan: Uw kind kan in een loopstoel makkelijker en sneller gevaarlijke plaatsen bereiken: Laat uw kind nooit zonder toezicht. - Voorkom toegang tot trappen en ongelijke ondergronden. - Scherm verwarmingen en kooktoestellen af. - Verwijder warme dranken, elektrische leidingen en andere potentiële gevaren. - Let ook op glas in deuren, ramen en meubilair. Gebruiktips - Houd altijd toezicht op je kind. - Gebruik het loopstoeltje alleen voor kinderen die zelfstandig tot zithouding kunnen komen, maar nog niet kunnen lopen (7 à 8 maanden). - Stop in ieder geval met het gebruik als het kind ongeveer 85 cm lang is. - Gebruik het loopstoeltje in totaal niet langer dan 20 minuten per dag en blijf in de buurt. - Stel de hoogte van het stoeltje zo in, dat het kind net met de voetjes bij de grond komt. - Controleer bouten en andere verbindingen regelmatig, gebruik het stoeltje niet meer als onderdelen ervan stuk zijn of ontbreken. - Omdat een kind in een loopstoeltje makkelijker en sneller gevaarlijke plaatsen kan bereiken, is het noodzakelijk deze plaatsen af te schermen. - Voorkom toegang tot trappen. Sluit (kelder)deuren of plaats traphekjes bovenaan én onderaan de trap. - Voorkom toegang tot ongelijke ondergronden. Denk hierbij ook aan drempels. - Scherm verwarming, kachel en kooktoestel af en zet het kind niet in het stoeltje tijdens het koken. - Verwijder warme dranken zoals, koffie, thee en soep. - Scherm gevaarlijke voorwerpen af of verwijder ze. - Pas op voor snoeren, messen en kleine losse voorwerpen waar - Let op bij gebruik van een loopstoeltje in de buurt van deuren met glas erin, lage ramen en meubels. Ik neem zelf liever geen risico. Heb in mijn werk gevallen gezien van kinderen die er echt schade van hadden opgelopen en zou het heel naar vinden als dat bij mijn kindje zou gebeuren, zeker omdat het geen onwetendheid is, want ik ben gewaarschuwd... Er zijn genoeg, betere alternatieven dus gebruik ik die liever. Liefs Elea
ik heb een rond 'activitycentre' waarbij jamie dus ook in zo'n zitje zit, maar niet kan lopen. is dit dan ook slecht? hij vind t helemaal geweldig en speelt er elke dag wel 10 a 20 minuten in. mn vriend wildeeen loopstoeltje (we hadden dit activityding toen al) en ik heb gezegd dat t niet goed was voor hem en dat het ook teveel ruimte in beslag neemt. maar nu begin ik ineens dus te twijfelen dat dit ook niet goed voor hem is...