Hoi, sinds vandaag me aangemeld op deze site. Ik ben een trotse moeder van een zoon van 8 jaar. Mijn 'wens' was een gezin met 3 kids. Helaas liep het anders, een tweede kindjes was ons niet gegeven. Onderzoeken gehad op de fertiliteitsafdeling, waaruit bleek dat het aantal hormonen prima was, maar een late eisprong (dag 19). Mijn man bleek destijds 'onvruchtbaar'....dus mijn zoon is een GROOT wondertje. Een echtscheiding volgde......(overigens niet daardoor). Nu ben ik (samen met mijn zoontje) dolgelukkig in een nieuwe relatie. Maar die wens is er nog altijd en is alleen maar sterker geworden. Samen met mijn vriend besloten om te stoppen met de pil. (die heb ik 3 maanden geslikt, daarvoor 8 maanden niet, daar weer voor enkele jaren) Mijn menstruatie kwam (spontaan) precies na 4 weken (28 juli 2011) En dat was lang geleden, want ondanks het slikken van de pil, bleef ik onregelmatig ongesteld. Volgens mijn huisarts kon dat geen kwaad , maar voor mij voelde dat nooit goed. en nu........tellen we de dagen van een mogelijke eisprong. Proberen we om de dag, soms iedere dag te vrijen.... De laatste dagen heb ik ontzettende buikpijn. Het begon linksonder in de buik, maar inmiddels lijken het wel menstruatiepijntjes (terwijl dat nog 1 week duurt) Soms ben ik bang, bang dat het niet zal gaan werken, niet lukt....... Ik probeer er niet teveel aan te denken, maar toch.......ik weet dat het wondertjes zijn, en ik vind het prettig om dit met jullie allemaal te kunnen delen!
welkom Vonne! Hier ook een late eisprong en een 'onvruchtbare' man. Tegenwoordig kunnen ze daar iets mee gelukkig, namelijk tese. Dat is een operatie waarbij er biopten uit de ballen van de man genomen worden om te kijken of daar toch zaadjes in zitten. Wij zijn nu in afwachting daarvan, maar dat terzijde. Niet interessant voor jou nu... Wat betreft de late eisprong; dit maakt niet zoveel uit, als de periode tussen je eisprong en je menstruatie maar lang genoeg is. De meningen verschillen hierover; de ene gyn zegt dat het wel de kansen op zwangerschap verkleint, de andere zegt dat het geen probleem is. Mijn huisarts en gyn zagen er geen probleem in (bij mij was die fase maar 8-9 dagen), maar nu we in Duitsland in behandeling zijn wordt er toch anders over gedacht. Het is wel makkelijk op te lossen met hormonen, dus ik ben blij dat wij nu in duitsland geholpen worden. Maar is het voor jou niet een idee om naar een gyn te gaan? En als jouw gyn daar niks mee wil, toch een second opinion aanvragen? Het is zo makkelijk op te lossen... misschien ben je dan wél snel zwanger.. Ik hoop het enorm voor je! Kan me voorstellen dat je er vreselijk onzeker van wordt. Vooral omdat je met je ex ook in de mmm hebt gezeten en dat liever niet nog eens doet. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!!
nou meis, wat een verhaal!! ik wens je heel veel sterkte en succes.... oh, die krampen kunnen misschien ook het ontpillen zijn... moet je niet vergeten
Bedankt voor jullie 2 reacties......Ja, ik heb een doorverwijzing naar de Gyn overwogen en dat speelt nog steeds in mijn hoofd. Ik heb idd geen zin om weer in de mallemolen terecht te komen.......Maar nu is de situatie natuurlijk wel anders. (andere vriend, andere relatie) Ondertussen wordt de buikpijn er niet minder op......... Maar afwachten of we volgende week ongesteld gaan worden......En anders maak ik idd een afspraak. Volgens alternatieve wijze ben ik er teveel mee bezig en levert dat spanningen op waardoor ik het proces vertraag. Ja, dat klopt natuurlijk, maar hoe zet je je grootste wens uit je hoofd
ja dat is erg moeilijk! Je wens uit je hoofd zetten kun je niet, misschien komt er wel een tijd dat je er meer rust in vindt. Ik ben er zelf ook veel mee bezig, maar heb ook rust. Mij is 3 keer voorspeld dat ik in December zwanger zal zijn, dus daar hou ik me nu aan vast, waardoor ik nu eerst rust heb. Is dit niet iets voor jou? Ook niet teveel aan vasthouden natuurlijk, dan kan het erg pijnlijk worden als het niet gebeurd. Maar dan ligt je focus niet zo op nu, maar op de toekomst. Ik hoop natuurlijk voor je dat je niet ongesteld gaat worden volgende week en de buikpijn van een zwangerschap komt...!! Ik duim voor je!
@ Sweet Lily: super bedankt voor je lieve bericht en natuurlijk ook voor jou: heel veel succes en geluk!!!!