Medicatie eiceldonatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Rizzoli, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Hoi, ik heb een vraagje. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Tijdens mijn eerste icsi bleek dat ik zeer allergisch ben voor decapeptyl. Triptofem valt dus ook af. Tijdens de latere icsi's heb ik dus cetrotide gebruikt.

Nu zijn we bezig met eiceldonatie en spuit ik lucrin ipv deca. Maar na de eerste spuit heb ik al volle bak bijwerkingen te pakken.
    Aangezien dit onze laatste kans is wil ik echt volhouden, maar zie niet in hoe ik dit 5 weken lang moet doorstaan.
    Ik wil niet onze laatste kans verspillen omdat ik allergisch reageer op de medicatie, maar het moet wel leefbaar zijn. Bijwerkingen als hartkloppingen en druk op je borstkast zijn niet tof, zeker niet 5 weken lang.

Heeft iemand tips?

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Er zit natuurlijk ook angst bij, terecht na zulke vreselijke bijwerkingen.
    Ga eens met je arts om tafel wat acceptabel is en daarnaast misschien ontspanning in het Alternatieve circuit? Van haptonomie tot klank schaal massage zeg maar.

Maar medisch moet eerst het medicijn gebruik veilig zijn voor je.

3. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Cetrotide is een antagonist, dat ging dus wel goed?

En van de agonisten reageer je slecht op lucrin, decapeptyl en triptofem.

Waarom dan niet proberen met synarel of orgalutran? Beide agonisten met een andere werkzame stof. Of terug naar cetrotide?

4. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Volgens het ziekenhuis kan cetrotide of organultran niet als je de acceptor bent. De donor zou het wel kunnen gebruiken.
    Ik heb het ziekenhuis gebeld en hun zeggen dat hartkloppingen niet van de lucrin kunnen komen, in de bijsluiter staat echter dat het een bijwerking is die vaak voorkomt.
    Bij het ziekenhuis kom ik er dus ook niet verder mee

5. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Wat een grapjassen daar in het ziekenhuis. Alsof je dan alsnog niet zou willen weten waar het vandaag komt! Maar inderdaad, 2 seconden googlen en hartkloppingen staan gewoon vermeld als bijwerking van Lucrin.

En synarel dan, ook geen optie als acceptor?

6. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Wat rot, Rizzoli! Hoe gaat het ondertussen met je? Zijn de bijwerkingen nog een beetje te harden?
    Raar dat het ziekenhuis er zo laconiek op reageert, ik kan me voorstellen dat je dit niet 5 weken zo vol wilt houden. Lijkt me ook niet helemaal gezond, eerlijk gezegd.

Deel Deze Pagina