badje te klein?

Discussie in 'Verzorging' gestart door juffie roos, 16 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Deze week al twee keer drama gehad bij het in bad doen van mijn kleine mannetje...
    We gebruiken nog steeds het babybadje (zetten we dan in het grote bad), maar afgelopen keer was het niet te doen.
    Hij is vrij druk (en soms lekker driftig) en bewoog zoveel dat hij met zijn hoofd een paar keer tegen het badje aanstootte.... Hij gooit zich echt naar achter in bad, vooral als er water (of een washandje) in zijn gezicht komt.
    Hij is gewoon niet meer te hanteren in het badje.

Is dit het moment om over te stappen naar het grote bad? of is er ook een tussenoplossing.
    Douchen zou ook een optie zijn, alleen ben ik vaak alleen als ik hem was en ik vraag me af hoe ik dat moet doen (omdat ik ook mezelf moet afdrogen enzo...)

2. fafje

fafje Niet meer actief

samen douchen:

-wipstoel in de badkamer, met handdoek erin
    -baby erin, zelf douchen(baby met speeltje)
    -babypakken, samen douchen
    -baby terug in stoeltje, inwikkelen en speeltje gven
    -zelf drogen en even snel iets aan trekken (badjas, of snel broek en hempje zegmaa wat)
    -baby pakken en verder afdrogen en aankleden

badje, hier zit mn zoontje in bad, hij wilt niet meer liggen, zodra ie ligt gaat ie keihard spartelen en ook druk doen...soms issie nog af te leiden met een bekertje of iets

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Een badring

Bekijk bijlage 144476

Julian zit al een vnaf 6 maanden hier in. Die kon ik al echt niet meer in het badje hebben. Zware drukke jongen.

Ideaal.

Maar moet zeggen dat Julian nu ook al bijna niet meer hier in kan. Hij had zichzelf er gister uit gewipt. Maar goed, ik zit er naast natuurlijk dus dat is niet erg. Verder erg makkelijk dus.

4. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    goede tips!! bedankt alvast....

nog meer zijn welkom!

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ging ze tot 7 maanden in de tummytub (en de eerste maanden vaak met papa onder de douche). Met 7 maanden kon ze ook zitten en toen weer in het gewone badje. Ze zit er nu nog in en speelt dan lekker met haar speeltjes of spettert alles eronder.
    Maar hier hebben we geen groot bad, dus die optie is er niet.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij douchen ook vaak samen, met de wipstoeltjes methode!

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ik laat 'm gewoon zitten in het kleine badje. Vind ie veel leuker dan liggen. Liggen past ook niet meer hoor hihi.

Ik vind het goed te doen. Zet het badje op mijn aanrecht zodat ie ook op mijn hoogte is en dan zit ie gewoon in bad. Afspoelen met een maatbeker.
    De oudste gaat zo ook in bad :)

En het badje zet ik dan zo neer dat ik het boven de gootsteen kan leeggooien. Geen gesjouw dus ;)

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.237
    6.102
    113
    Wat grappig, mijn dochter kan er nu net in (kan pas sinds een paar weken goed zitten, is nu ruim 11 maanden) daarvoor voldeed het ligzitje nog prima.

juffie roos, ik denk dat je kleine man inderdaad aan het grote bad toe is.
    Wat ik ook weleens doe, naast de badring, is een laagje water en haar dan op haar buik neerleggen. Kan ze een beetje door het water heen tijgeren. Heb dan wel een anti-slipmat in het bad. Hoewel ze geen bad-fan is vind ze dit wel het leukst.

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij hebben ook zo'n periode gehad dat hij zich steeds stootte omdat hij nog niet kon zitten en zich dan afzette of spartelde. wij hebben toen als tussenoplossing een tijd op de arm gedoucht. sinds hij kan zitten zit hij weer in zijn bad. de badring werkte hier helemaal niet. hij kreeg steeds striemen van het in en uit halen. dat ding was vrij klein. hij zit nu tot volle tevredenheid in zijn badje en wordt aankomende week 2.

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook rond die leeftijd een maandje met haar op de arm gedouched. Daarna heb ik haar badje in de douche gezet en dat hebben we nu nog steeds. Ik vul haar badje en dan zit ze lekker daar in te spelen terwijl ik zelf douche. Was ik haar even en dan gaan we er weer uit.

11. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    tja, zal idd wel komen doordat hij nog niet zelfstandig kan zitten...hij glijdt ook steeds weg.
    Ga morgen maar met de wipstoel-methode douchen, al past hij daar ook al bijna niet meer in:D

12. zohra

zohra Niet meer actief

die van mij zit in een stapelkrat
    en dan ga ik douchen droog me wat
    af badjas aan en haal m eruit dan de kleren
    aan en ik me verder klaarmaken.

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik zet Tycho in zijn badje in de douchekabine. Hij vindt het momenteel geweldig om te spetteren met zn handen. Je kunt je wel voorstellen dat er een nieuwe grote oceaan in mijn badkamer is als hij klaar is met badderen hihihi. Dus nu zet ik hem in de douchekabine met 1 deur dicht. Dat scheelt een hele berg hihih. Maar hij kan goed zelf zitten.

Je kunt ook eens kijekn wat hij doet als je hem in de douche legt op bijv een hydrofiel luier of op een anti slipmat. Wij deden het zo op vakantie. Dat vond hij ook leuk maar ik vond het minder praktisch omdat ik dan ook op de grond moest zitten en opstaan met een natte baby in je armen vind ik niks. Dus op vakantie ging 1 van ons altijd met hem in de douche en dan kon de ander hem aanpakken en afdrogen enz.

Mijn schoonmoeder zet Tycho in het grote bad, klein laagje water erin en dan gaat ze zelf op de rand van het bad zitten. Ze heeft een antislipmat zodat hij niet uitglijdt ( hij kan al zelf opstaan en lopen)

xxxx

14. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Mijn zoontje zit nu in het grote ligbad in een badring en dat vindt hij helemaal geweldig. Lekker spetteren en spelen met bakjes. Het leukste is nog als papa of mama erbij komt, dan is het water dieper en kan hij lekker drijven. Ik vind de badring echt heel handig. Voorwaarde is wel dat je baby goed kan zitten.

15. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ja hier word het ook een beetje krap in het badje. met zn 73 cm is ie best lang dus ben blij als straks mn nieuwe huis klaar is. als goed is per 1 juni en dan hebben we een groot bad dus dan heeft ie eindelijk lekker de ruimte :D

16. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    wij doen het nu zo,in een grote ikea opbergbak,met badring.
    als ze nog niet kunnen zitten in zo,n ligstoeltje doen,hebben wij ook gedaan.
    Bekijk bijlage 145723

17. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Heb gisteren de badring geprobeerd...op zich heerlijk ding, alleen kan hij nog niet helemaal zelfstandig zitten waardoor hij een beetje naar voren hangt en dus met zijn piemeltje tegen het voorkantje aanzit...heel zielig...:( moeten maar iets om dat voorkantje heen binden...

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.237
    6.102
    113
    En zo'n ligding (weet ff niet hoe het heet :))
    Want hier dus ook pas sinds kort de badring aangezien ze nog maar net goed kan zitten.

19. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    handdoek tegenaan doen,heb ik eerst ook gedaan

20. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18

Thanx! goede tip!

zo'n ligding is volgens mij niet handig hier aangezien hij er bijna niet meer liggend in past...

Deel Deze Pagina