Ons meisje slaapt de laatste dagen erg slecht overdag. Ze lijkt erg moe, maar wil niet slapen. Nu denk ik dat het probleem zit in het slaapritme. Ze wordt rond 6uur wakker, flesje en weer naar bed. Dan wordt ze rond 8 weer wakker. Fruit, spelen, en dan rond 9 gaat ze in dr oogjes wrijven. Weer naar bed. Rond 11 wordt ze wakker en krijgt ze n flesje. Dan begint ze rond 12 weer in de oogjes te wrijven en leg ik haar om. Half 1 weer in bed. Tussen 14 en 13 wordt ze wakker en krijgt ze weer n flesje. Dan om 16u weer naar bed tot 17 / 18 uur. Groente, en dan om 19 / 19:30 flesje en naar bed tot 23 uur. Papfles en weer naar bed tot 6u. Was was / is jullie ritme met 5 maanden?
Hier 4,5 maand. tussen 7-8 uit bed tussen 9-10 slaapje van 45 min. tussen 12-13 weer een slaapje van 45 min tussen 14.30-15.30 weer een slaapje van 45 a 1,5 uur tussen 17.00-18.00 slaapje van 45 min. (als hij om 17.00 uur al gaat slapen komt er een extra slaapje tussen deze en de nacht. Gaat hij ook later de nacht in meestal) tussen 20.00-21.00 de nacht in. (wordt s nachts nog wel standaard een aantal keer wakker voor een voeding).
Hier net 4 maand (weet wel, zegt niet veel over hoe het over 4 weken zal zijn ) 7:30 / 8:00 flesje afwisselend wakker spelen op kleed of in box / dutjes in de box 11:30 eventueel badje (doe ik niet elke dag) 12:00 flesje, na de fles naar bed 16:00 flesje (soms iets later, als mevrouwtje NOG slaapt ) afwisselend wakker spelen op kleed of in box / dutjes in de box 20:00 papflesje, en dan lekker naar bed tot de volgende dag Ik heb dus maar 1 slaapje in bed overdag, maar dan wel een hele lange, van makkelijk 3 tot soms dik 3.5 uur Wat heb je dan veel "verzorgingsmomenten", ik heb er maar 4 per dag, en snachts niks.
Deerne, zegt idd niet veel voor over 4 weken.. Hier altijd wel een redelijk goede slaper geweest, tot de laatste dagen. Ze lijkt echt heel moe, maar of ze slaapt niet, of maar heel kort. Ga hier nog echt niet over naar 4 flessen. Vind t eigenlijk ook niet heel prettig dat ze al bijna iedere dag fruit en groente krijgt, maar op aanraden van t cb op deze manier de flessen rekken. En ze eet het goed weg. Maar in princiepe krijgt ze 6, 11, 15, 19, en 23 n fles. Dus kwa verzorgings momenten valt het mee. Alleen als ze tussendoor wakker wordt krijgt ze fruit en/of groente op n dag erbij. Normaal was dat hooguit 3X pw, maar nu dus iedere dag sowieso fruit, en soms ook groente. Badje doe ik hier ook maar bij alle 2 de dames 3X pw. Soms zelfs 2 omdat ze alle 2 een zeer droge huid en eczeem hebben. Ik was de oudste wel iedere dag met n washandje, en de jongste om de dag. Maar goed, weer ff on toppic.. Wat denken jullie, toch proberen wakker te houden? Of lekker dr gang laten gaan.
Ik ben eigenlijk altijd wel voor "lekker dr gang laten gaan". Als ze aangeeft moe te zijn, dan zou ik niet gaan rekken, krijg je vaak alleen maar een slechtere slaper door..
Als ze echt jengelig is van vermoeidheid zou ik haar wel gewoon naar bed doen maar als ze 'alleen' in haar ogen wrijft een enkele x zou je kunnen proberen wat t effect is van langer op blijven. Mijn zoontje slaapt ook kort maar merk nu dat hij steeds wat langer kan opblijven en ook daar lijkt wat meer regelmaat in te komen. na de nacht is hij standaard na een uur moe en de andere keren na 1.5 a 2 uur. Als ik hem beZig hou laat hij minder snel signalen zien, is bij de oppas nog Er zit meestal 1 wat langer slaapje overdag... Ik heb besloten hem te volgen. Hier werkt t langer ophouden meestal niet en hij is tevreden.. slaapt de laatste dagen meestal zelf en snel in.. dus prima!
Hier eerst ook van het lekker laten gaan. Het probleem is dat ze echt alleen in dr oogjes wrijft, maar wanneer ik haar op hou barst de hel los. Als ze naar bed gaat gaat ze of slapen, of ze brult alles bij elkaar. Mss is ze gewoon net als wij dit koude weer helemaal beu
Ik ben bij Caitlyn wat gaan rekken, zodat ze tenminste anderhalf uur achter elkaar sliep, een keer per dag, ipv 3 keer 3 kwartier. Hier nooit echt vaste tijden gehad en ik voed op verzoek, met altijd nog een nachtvoeding of een hele vroege ochtendvoeding. Maar als we eenmaal opstaan, was en is ze zo'n 2,5-3 uur wakker, drinkt dan meestal 2 keer een flesje van 120+4 (reflux, dus kleine flessen, slaapt dan anderhalf uur en krijgt dan een fruithap. Is dan weer zo'n 2,5 uur wakker, krijgt ergens een uur-anderhalf uur na de fruithap een flesje weer. Dan weer 3 kwartier slapen, groentehap, uur later een flesje en dan wakker tot de avond, met ergens na onze avondmaaltijd weer een flesje en dan de nacht in. Eerder op bed doen werkt hier niet: in de eerste plaats omdat ze dan zich erg verzet tegen het slapen gaan, maar dus ook omdat ze dan maar 3 kwartier steeds slaapt en ik echt de hele dag niks anders doe dan met haar bezig zijn. Dus wakker houden en dat betekent vanaf iig een half uur voordat ze gaat slapen, echt haar bij me houden en vermaken. Voor alle duidelijkheid even een voorbeeld van hoe de dag dan dus kan zijn: 6.30 wakker en flesje 8.00 flesje 9.30 slapen 11.00 wakker en fruithap 12.30 flesje 14.00 slapen 14.45 wakker 15.00 groentehap 16.00 flesje 17.30 flesje 19.30 flesje 20.30 slapen Meestal pakt ze 2 keer per dag een half flesje ergens, en eind van de dag clustert ze dus Daar zit eigenlijk altijd 1 van die halve flesjes wel.
Rozemarijke, kwam gedrag dus n beetje als hier.. Alhoewel ze het savonds beter doet dan sochtens. Vind alleen 6uur op staan echt te vroeg! Het probleem hier dus ook dat ik haar dan constant bezig moet houden, maar ik heb nog n dochter van 3, die ook alle aandacht opeist.. En ik merk dat zij hier ook onder leidt. Wil er voor alle 2 dames zijn, ze waren dikke vriendinnen, maar merk dat de oudste de laatste dagen toch niet zo blij is met de jongste.. En dan te bedenken dat ik als de jongste n keer slaapt, er ook nog n berg huishouden wacht.... Editie, zal vanaf morgen eens proberen haar wat langer wakker te houden. En proberen om ipv fruit alleen thee te geven. Mes dat ze dan de fles erop wat meer drinkt en langer door kan slapen.....?