Ik heb alles voor de baby uitgewassen en klaar liggen. Dat heb ik 2x gedaan zelfs hahahaha, eerste keer met 24 weken en 2 weken geleden nog een keer Ook heb ik de maxi-cosi met 2 dekentjes en de luiertas met wat kleertjes/dingetjes voor de baby al klaar staan (ik moet een paar dagen in het ziekenhuis blijven). Toilettas en spullen voor mij liggen grijpklaar in de kast, evenals papieren en camera die liggen op een vaste plek. Ik wil het eind deze week wel echt in gaan pakken, maar ben nu ook wel binnen 10 minuten vertrekklaar. Ik wil in de loop van de week nog wat dingen voor school afwerken en elke dag wat extra huishoudklusjes doen zoals de keukenkastjes en kleerkast eens goed uitmesten, ramen, tegeltjes in de keuken en badkamer, hoezen van het bankstel uitwassen etc. Ik weet nu al dat ik me anders ga schamen voor de kraamhulp.
Hier liggen de eerste kleertjes, en jasje voor de baby al klaar. Mijn pyama,tandenborstel,dextro ligt ook al klaar. Moet het alleen nog in een tas doen en wat extra spulletjes toevoegen. Het is de bedoeling om thuis te bevallen
Hier wordt door de kraamzorg aangeraden (en staat volgens mij ook in hun boekje) geen wasverzachter te gebruiken. Ik heb ervoor gekozen om te wassen met mijn eigen wasmiddel (Ariël) en niet met neutral oid.
Hier lag alles al met 29 weken ongeveer gewassen en gestreken... Toilettas stond al 2 weken ingepakt, tas zh vorige week ivm de bevalling die iig eerder zou gaan gebeuren. Maar goed ook,lig nu in het zh dus alles is klaar, alleen de babykamer nog niet!!Wordt hard aan gewerkt, meubeltjes afverven,vloerbedekking erin en dan de kleertjes uit het dressoir de kinderkast in. Wel heel jammer dat ik dat zelf niet kan doen maar mannetje neemt gelukkig foto's.
De kleertjes ben ik gaan wassen in het begin van mijn verlof, bij 34 weken dus. Ziekenhuis tas word elke dag een beetje completer (ben nu bijna 37 weken) Ik heb de kleertjes en dekentjes overigens met een parfumvrij wasmiddel gewassen. Ben zelf nogal snel allergisch. Mocht blijken dat beeb strax wel tegen de normalen artikelen kan stap ik over op mijn eigen wasmiddel. Om die reden gebruik ik ook geen zwitsal. Om alle troep die erin zit.
Volgensmij had ik me tas deze keer pas klaar met 37+ weken, erg he.. En er zijn nog wat kleertjes niet gewassen omdat ik die nog kado krijg afentoe. Ik was ze graag met baby zeep, ruikt ook nietzo sterk en is zacht voor het huidje.
Ik heb Neutral wasmiddel gekocht en alles. Op 30 graden gewassen zonder wasverzachter. Vervolgens alles op een rek laten drogen. Sommige gebruiken een klein scheutje natuurazijn ipv wasverzachter. Heb ik niet gedaan. Mijn vriend heeft hele erge last van zijn huid gehad een paar jaar geleden. We weten nog steeds niet waar dat het toen van is gekomen. Hij had hele erge uitslag en het jeukte verschrikkelijk. Als de kleine net zo'n gevoelige huid krijgt als papa, wil ik liever rustig aan beginnen wat parfumspul betreft mocht t goed gaan, ga ik steeds meer over op mn eigen wasmiddel.