ivm mogelijke allergie, geloof ik! Ik ga volgende week de kleertjes wassen. tenminste beginnen. Zit al gedeeltelijk thuis, dus wil weer eens wat doen En hopelijk staan de meubeltjes dan in elkaar. Wel een goede tip om idd even te ruiken of je kast nog ruikt anders doen ik het de week erna
Ik heb alles met 30 weken gewassen. De week ervoor kwamen mijn meubels en die heb ik de hele week opengezet zodat het kon luchten en ik heb ze een sopje gegeven. De kleertjes ruiken nog steeds even fris hoor! Bedenk wel dat als je bijvoorbeeld 1 shirtje erbij koopt je met dat shirtje opgescheept zit haha (dat heb ik nu dus). Ik vind het wel fijn om mijn eigen kleren met wasverzachter te wassen waardoor ik die shirtjes niet met mijn eigen was mee kan wassen. Maar ach, als dat alles is... Ik kon mijzelf met 30 wk ook niet mee bedwingen hoor haha! En weet je wat het stomme is? wanneer je die kleertjes/beddengoed e.d. gaat wassen en strijken heb je er nog lol in ook!
Ligt dat dat nu aan mij dat ik het onzin vind om geen wasverzachter te gebruiken? Je kind kan toch ook allergisch zijn voor het wasmiddel dat je gebruikt?
Of zonder wasverzachter wassen maar koud slingeren in de droger? Dat doen veel van mijn kennissen en hun babykleertjes zien er altijd mooi uit.
Omdat wasverzachter in de laatste spoelbeurt gebruikt wordt en dus niet meer uitgespoeld wordt. En je kleintje sabbelt op z'n handjes/mouwtjes/etc, en krijgt dan dus die chemische rotzooi binnen!
ik heb ook optijd alles gewassen. en ben daar nu heel blij om.in het begin van me verlof had ik er wel de energie voor maar toen was het bloed heet.en nu zou ik niet weten waar ik de engergie vandaan moet halen. en kan nu lekker ook gewoon niksen zonder me schuldig te voelen
Mag ik er dan hier een discussie in gooien? Wat is erger, wassen in wasverzachter of een rokende moeder?
huh? dat heeft toch niks met elkaar te maken .. ? of zie ik dat verkeerd.. ! maar wassen met wasverzachter , en zoals je leest bij anderen , is dat voor allergie.. en als een zwangere rookt, moet ik gene dat zelf weten .. ja toch , is haar beslissing.. ( niet dat ik zelf rook maar vindt ik een beetje flauw ) er zijn er al zoveel topics over , nu weten we het wel hoe iedereen denkt over roken..! deze topic gaat over kleertjes wassen..
Ik zou er niet eens op in gaan. Iemand die weer een eeuwenoude discussie op wil rakelen die in dit topic kant nog wal slaat. Om erger te voorkomen, mar deze wat mij betreft gesloten worden
Ok, misschien een beetje een stomme vergelijking. Ik probeer duidelijk te maken dat tegenwoordig met van alles en nog wat rekening gehouden wordt. Mijn moeder waste vroeger al onze kleren met wasverzachter en ik heb of geen chemicalien binnen gehad of ben er niet slechter van geworden. Mensen die roken wil ik echt niet veroordelen, snap hoe moeilijk het kan zijn. Hoop dat jullie begrijpen wat ik duidelijk wilde maken.
Inderdaad een waardeloze vergelijking Ze hebben volgens mij wel speciale wasverzachter voor beebs kleertjes, maar weet ik niet zeker... Weet wel dat je Neutral wasverzachter mag gebruiken!
Pffffff sukkie.. wat denk je zelf? Nou even terug op HET TOPIC! Weet iemand welke wasverzachter dat was? Die geschikt voor baby's is? (Behalve Neutral dan natuurlijk)
uhh. Meiden. Even een vraagje. Wasdrogerdoekjes voor in de wasdroger, mogen die wel gebruikt worden? Groetjes Lotte
Ik denk dat je die wasverzachter doekjes bedoelt voor in de droogkast. Dit is ook wasverzachter dus dat mag volgens mij even goed niet. De chemische stoffen van de wasverzachter zitten dan in de kleertjes en als je kindje daar dan op sabbelt... niet doen dus! (mijn kraamhulp heeft me vandaag ook nog het gebruik van wasverzachter afgeraden dus het zal echt wel belangrijk zijn).
Ik had het al aan de kraamzorg gevraagt, toen ze me belde voor de intake. Maar zij konden me geen antwoord geven. Lekker professioneel dan hè... haha.. Ach ja, ze kunnen ook niet alles weten. Groetjes Lotte