Wanneer kleertjes wassen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sjanienu1, 20 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Met 34 weken, dus afgelopen weekend, alles wat ik heb, heb ik nu gewassen! Strijken doe ik niet aan, heeeeel misschien de lakentjes maar daar blijft het echt bij :), ik heb in de loop der niet-strijk-jaren heel strak leren vouwen :D. Alles trouwens gewoon in de machine met ons eigen wasmiddel, geen wasverzachter (die gebruik ik nooit want daarvan raakt de afvoer verstopt). Nu kan ik beginnen met het vouwen en sorteren en indelen van de kasten enzo.

Nooit gedacht dat ik me zo kon vermaken met dit getrut, hahaha!

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Raakt de afvoer verstopt van wasverzachter???:( vertel want dat heb ik nog nooit gehoort.

3. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik ben nu ook echt klaar! Ben vanochtend maar eens op zoek gegaan naar de strijkbout en plank en heb voor het eerst in jaren gestreken :D. Vond dat die lakentjes wel mooi netjes de kast in moesten :).

Even tussendoor; weet iemand waar ik geurbuideltjes voor in de kast kan kopen? Ja, de nesteldrang begint nu echt in volle hevigheid los te barsten 8).

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    geurbeudels bij de gewone supermarkt.
    Ik heb ze van robijn geloof ik en je heb ze ook van zwitsal.
    Bij de wasmiddelen geloof ik en anders even vragen

5. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

ik heb alles rond 32 weken gewassen, vond het ook eng om te wachten. Nu heb ik verlof, en vermaak me nog prima...

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ok thanks, ik heb ze gevonden! Inderdaad bij de wasmiddelen, had er nooit eerder naar gekeken.

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Bij ons (en dat kan geloof ik te maken hebben met de hardheid en temperatuur van het water) lost vloeibare wasmiddel en wasverzachter niet op. Dus dat gaat aankoeken en dan gaat de afvoer verstoppen. Ik was ook niet meer op 30 graden om die reden en we hebben nu poeder wasmiddel. En dat werkt!

8. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik had laatst een witgoed monteur hier laten kijken naar mijn wasmachine (bleek dat ik een slangetje had kapotgetrokken:D)..
    Maar hij zei ook: je kunt wassen op 30 graden beter vermijden, als je op hogere temperaturen wast zal een wasmachine langer meegaan.

Af en toe een goede spoelstop op 90 graden doe ik ook vaak.
    Laat die wasmachine lekker leeg op 90 graden draaien, spoelt viezigheid weg ;)

9. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik was hier ongeveer 6 keer p.w. op 30 graden en 3 keer p.w. op 60 graden, dan zal het toch niet zo'n probleem zijn voor de wasmachine? En doe af en toe een 90 graden was met fles azijn in de trommel (zonder de fles dan :D )

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Graag gedaan meid
    Ook heerlijk in je eigen kleding kast :p

Oh enne ik was niets op 30 graden, alles op 40 graden en 1 keer per maand gaan de handdoeken, washanden, theedoeken, vaatdoekjes enz op een 90 graden was.
    Nee ik was ze tussendoor gewoon op 60 graden :p maar 1 keer per maand spaar ik een 90 graden was.

Deel Deze Pagina