Baby voelen.. Placenta aan de voorkant

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinder24, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Hoi dames,

Ik ben nu 18 weken en 5 dagen zwanger..

Nu voel ik al enkele dagen een soort van "plopjes" in mijn buik en daarna een kriebeltje op mijn buik..

Ik kan het niet echt een plaatsje geven van wat het zou kunnen zijn..

Zou het kunnen zijn dat ik mijn kleine meid begin te voelen? Maar ik heb wel de placenta aan de voorkant liggen :S Dit is dan toch nog niet mogelijk?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik denk wel dat dat je meisje is! Die eerste bewegingen vond ik ook echt aanvoelen als plopjes! En ik lees vaak dat sommigen hun kindje al voelen met 14 of 15 weken, dus ruim 18 weken moet zeker wel kunnen, ook al ligt je placenta aan de voorkant.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Jawel hoor, denk echt dat t je ukkie is. Bij mij was t ook rond die tijd en ik heb ook 1 placenta aan de voorwand.

4. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Hee,

Ik heb ook mijn placenta aan de voorkant liggen en de echoscopist/vk zei dus dat het langer kon duren voordat je je kindje dan voelt. Alleen dat soort gevoelens wat je beschrijft voel ik dsu ook! Net alsof het borrelt in mijn buik, maar dan anders. Kan het niet goed plaatsen.

Dus zo voelt het aan als ej kindje dan beweegt? Heb dit gevoel trouwens altijd aan de onderkant van mijn buik, wat logisch zou zijn want daar ligt hij nu.

Ik vroeg mezelf al af hoe weet je nu precies wanneer je je kleintje voelt? De vk zei, ja dat merk je vanzelf wel, maar hoe moet ik dat weten als ik dat nog nooit heb gevoeld?

Liefs.

5. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    mijn placenta ligt ook aan de voorkant maar je kan de beebs wel aan de zijnkant voelen hoor! Ik voelde met 18 weekjes ook plopjes en met 21 weken echte duidelijke schopjes,vriend voelde het vanaf dat moment ook!

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik had bij mijn dochter de placenta voor liggen en ik voelde haar echt al met 15 weken hoor (zelfs 2 dagen daarvoor al).
    Kan echt wel hoor ;)

7. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    ik ben ik verwachting van een tweeling en heb aan zowel de voorkant als de achterkant van mn baarmoeder een placenta. Ik voelde de eerste 'plopjes' af en toe vanaf 15 weken. Dat weet ik achteraf pas omdat toen ik de baby's beter ging voelen ik het herkende. Met ruim 18 wkn voelde ik mn kindjes vrij duidelijk. Sinds 23 weken voelen we ze ook aan de buitenlant en kan mn vriend ze ook voelen.

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    De plopjes wat je zegt , klinkt idd echt als je kleine meid wat je voelt:D

Hier met 17 weken af en toe, iig toen herkende ik het.
    Daarvoor eigenlijk nooit echt op gelet.
    Dat vlindergevoel herken ik dus niet wat sommigen zeggen:D

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik heb precies hetzelfde, ook placenta aan de voorkant. Maar ik dacht rond week 15 de beeb al te voelen! Dus begon aardig aan mezelf te twijfelen, want dat kan dan toch niet? Vk dacht toch dat dat wel het geval was, dus ik ga er maar vanuit dat ik het nu echt al voel :) Zit bij mij trouwens wel vaak onderin dat ik hem/haar voel.

Liefs

10. Sijke

Sijke Bekend lid

jawel hoor, ook als de placenta aan de voorkant ligt kun je het rond deze tijd wel voelen!

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sanne in de buurt van je liezen?
    Daar zitten de mijne zijn voeten altijd:D

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bij mij was het toen ook 19 weken en mijn placenta lag ook aan de voorwand

13. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    als je placenta aan de voorkant zit zeggen ze dat het wat langer kan duren dat je je kindje gaat voelen voor het geval je je zorgen kan gaan maken. mijn placenta zit ook aan de voorkant en ik voelde de kleine pas bij 21/22 weken. wat jij beschrijft lijkt op je kindje hoor dus geen zorgen maken!!

succes verder

Liefs Roos

14. fafje

fafje Niet meer actief

het KAN dat je het later voelt...maar als jouw kindje hard schopt dan merk je het wel hoor...ik heb ook voorliggende placenta...en voelde al iets raars in week 16...vervolgens 2 weken niks...dus in week 18 weer plopjes...en daarna steeds iets vaker en ineens echte schopjes....vanaf week 21 heeft manlief het kunnen voelen..

Al ervaarde hij het als "zacht" en ik als hard...haha

15. janny

janny Actief lid

29 mei 2010
    335
    47
    28
    bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant. Ik voelde met ruim 17 weken ook wat plopjes. Toen een week niets gevoelt en met ruim 18 weken voelde ik weer regelmatig wat. Vooral laag in mijn buik. Nu voel ik het sinds een week veel duidelijker en ook als ik mijn hand op mijn buik leg.
    Het kan dus makkelijk dat je het voelt.

16. HRM

HRM Actief lid

23 mrt 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voelde met voorliggende placenta mijn baby ook rond de 18 weken voor het eerst dat ik het zeker wist, toen is het hard gegaan en 2 weken later kon mn vriend het zelfs voelen !!

17. MamaJ

MamaJ Actief lid

22 mrt 2008
    115
    0
    0
    Ik exact hetzelfde: placenta aan de voorkant, en ik voel mijn dochtertje ook al sinds 2 dagen voor ik 15 weken zwanger was. :)

18. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant. Bij mij voelde het ook als plopjes bij 20,4 weken. Dacht eerst dat het m'n darmen waren,..luchtbelletje ofzo.. maar bleek toch de beeb te zijn.
    Kan dus prima het kindje zijn hoor?! :) De ene voelt het gewoon wat eerder dan een ander, ondanks de voorliggende placenta.

19. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    herkenbaar! de verhalen hier komen helemaal met mij overeen.. bij de eerste placenta aan de voorkant en voelde de kleine met 17 weken..

nu weet ik nog niet waer de placenta ligt maar voel af en toe al kriebels en belletjes ploppen...

20. misa

misa Niet meer actief

Hier ook een placenta aan de voorkant en de eerste keer met 17 weken een 'veegje' gevoeld. Daarna vanaf 18,5 week regelmatiger plopjes gevoeld. Zelfs mijn man kon het toen al voelen!

Deel Deze Pagina