Ik onthoud bijna alles, haha. Ten minste, dat wat ik belangrijk vind. De meeste dingen weet ik op de maand/halve maand nauwkeurig.. Kleuren kent ze vanaf anderhalf. Aanwijzen en benoemen. Met dit soort dingen is ze er vroeg bij..
Ik onthoud ook wel veel eigenlijk. Maar er zal ook wel verschil in leeftijd in zitten. Als mijn dochter straks 5 is, weet ik vast niet alles meer van toen ze 2 was. Nu is dat gewoon nog vers.
Hier begint de interesse nu te komen dus als we op de fiets zitten of aan het wandelen zijn wijs ik kleuren aan, zo van, kijk een RODE auto. maar tot nu toe kent ze alleen wit en zwart en de rest is ook hier allemaal blauw haha
Nou ik zie aan vriendinnen dat het geheugen toch iets heel raars is... zo is een vriendin van mij er van overtuigd dat haar dochter (nu 4) doorsliep met 8 weken terwijl ik weet (heb de mailwisseling nog) dat we met 10 weken samen hebben zitten puzzelen op het eetschema omdat ze nog 2 x per nacht kwam. Daarna ging het snel beter. Zo werkt het ook met spenen.. Oh die van mij was van de speen af met 2 jaar... alleen heb ik meerdere foto's waar het kind op staat met speen terwijl het al bijna 3 is. Niets mis mee maar mensen onthouden ook wat ze graag willen onthouden.. Maar andere mensen schrijven alles op! Ik heb geen idee wanneer er voor het eerst gelachen werd en kleuren? Ja, zo rond 2-2,5 jaar (ik vind 1,5 zo knap hè... het overgrote deel van de kinderen komt dan niet verder dan bal en papa en mama. Gewoon omdat ze nog niet veel praten). Zelfs lopen weet ik niet precies... Fietsen zonder zijwieltjes? Ergens in april van dit jaar (zoon) etc etc...
@Cygnet; Veel dingen onthoud ik ook, omdat ik het of opgeschreven/gefilmd heb, of omdat er rond die tijd iets was. Met anderhalf jaar waren we met vrienden op vakantie. Ze was een toren aan het bouwen met een (even oud) vriendje. Hij wist precies hoe de toren in elkaar moest en onze dochter kon precies zeggen welke kleuren het waren (ze was/is een snelle prater, met 12 maanden zijn we maar opgehouden met woordjes tellen..).