Hiephoi... Eczeem... of zoiets.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kris81, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hoi!

Sinds dit weekend heb ik een (vind ik zelf) best grote plek op mijn arm. Het begon met wat blaasjes, jeukerig, rood. Nu groeit ie en droogt wat uit en begint wat te trekken.

Vanmiddag even bij de huisarts geweest en een zalfje voorgeschreven gekregen (tja... ehm... ziet er wel wat uit als eczeem, of een schimmel... Wel een rare plek voor een schimmel... maar laten we je maar een zalfje geven :)).

Morgen weer controle vk, zal het daar ook even bespreken. Iemand ervaring mee? Ik heb hier nog nooit eerder last van gehad en de plek is ook best groot, zo'n 3 bij 3 cm. Mijn beste vriendje Google zegt dat het wel vaker voor komt tijdens de zwangerschap maar mijn huisarts dacht geloof ik dat ik ter plekke wat verzon ;).

2. madelief80

madelief80 Actief lid

25 apr 2011
    187
    0
    0
    NULL
    Noord holland
    Had ik ook! Schimmel crème gekregen. Bleek het uiteindelijk niet te zijn
    Weken mee rond gelopen. Nu smeer ik er niks meer op en trekt het langzaam weg.. Heel vervelend

3. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Ook gehad. In plooi van elleboog.

Eerst jeuk, dan rode vlekjes, dan blaasjes die opengaan. Bij mij ging dat ontsteken, heb nu een mooi litteken :(
    Sinds een week heb ik het op mijn andere arm, maar door dadelijk zalf te smeren is het nu al beter en zijn het geen blaasjes geworden...

4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    'Gelukkig' niet de enige dus! Echt zo ineens uit het niks ook, echt vreemd. Ik heb nu een zalfje dat voor schimmels en eczeem is, we gaan het zien.

Wat vervelend van dat litteken Artamesia. Een vriendin zag het van het weekend ook bij mij en die dacht het te herkennen. Zelf heeft ze er ook plekjes aan overgehouden.

Zal morgen eens vragen aan vk wat die er van denkt.

En de jeuk is irritant :x.

5. Joy13

Joy13 Bekend lid

21 sep 2013
    569
    6
    18
    Rijswijk..
    Nou ik zit 'helemaal' onder maar bij mij komt t ook door de psoriasis die nu veeel erger is dan normaal.

6. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Heb je de afgelopen tijd in de zon gezeten?
    Ik heb zelf namelijk zonneallergie en met de eerste goede zon krijg ik op mijn handen enorm jeukende blaasjes.

7. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Mijn halve rug zit sinds mijn zwangerschap onder de eczeem. En een paar kleine plekjes op buik en borsten. Niet leuk. Ik heb alleen de opdracht gekregen het vet te houden.

8. dido84

dido84 Actief lid

22 nov 2013
    180
    0
    0
    ik heb het in me gezicht en dan vooral rond me ogen en me mond verschrikkelijk het ziet er niet uit. en het jeukt ontzettend. zalfjes gekregen maar helpen niet echt. ik ga vrijdag ook aan de vk vragen wat nog te doen. word beetje moedeloos van

9. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Poeh, dat kan ik me voorstellen :(. Ik mag nog blij zijn dat het alleen op mijn arm zit, voor nu. Hopelijk blijft het daar ook bij!

Ik heb niet echt in de zon gezeten nee.

Vk vanmorgen dacht ook aan exceem, hopelijk gaat die creme helpen. Steekt wel als je het aanbrengt trouwens.

Deel Deze Pagina