Hallo allemaal, Ik had even een vraagje hebben jullie ook zo'n last van duizeligheid en/of flauwvallen (nu of gehad)?? Ik ben nu 14 week en 1 dag zwanger maar heb zo'n last van duizeligheid al een x flauwgevallen... Volgens de vk komt het doordat je nu meer inademt en minder uitademt, nu moet ik telkens als ik duizelig ben heeel diep inademen en uitademen maar het helpt helemaaal niet! Als ik in een winkel ben moet ik zo snel mogelijk de boodschappen ppakken en hopen dat er geen lange rij is..
Had ik ook, bloeddruk e.d. was allemaal prima in orde. Ik werd zo van het een op het andere moment duizelig, zag allemaal lichtpuntjes en op een gegeven moment gewoon geen zicht meer, geen geluid meer en zat tegen het flauwvallen aan. Was heel eng. Dit heeft ong. 4 weken geduurd (niet de hele tijd door hoor) en daarna was het over. Ik heb het ook nog niet weer gehad gelukkig. Waarschijnlijk gaat het bij jou ook vanzelf weer over. Het vergt nl nogal wat van je lichaam een zwangerschap. Sterkte ermee.
Ja, ik ben ook veel duizelig en 1 x bijna flauwgevallen. Bij mij komt dat door een combinatie van heel lage bloeddruk en die andere ademhaling (vorm van hyperventilatie). Wat je eraan kunt doen? Veel water drinken, dropjes eten en inderdaad: zorgen dat je goed uitademt, eventueel in je handen en dan je uitgeademde lucht opnieuw inademen. Daarmee zorg je dat er wat meer CO2 in je bloed komt, dacht ik. heel diep inademen zou je juist niet moeten doen, de focus moet echt naar het uitademen. is niet heel eenvoudig, ben ik bang. Niet te lang blijven staan, niet snel opstaan. En als je echt bijna flauwvalt; zitten, liefst met je hoofd naar beneden (tussen je knieën).
he ik heb dit ook 1x gehad mijn bloeddruk was ook te laag... Neem een zout dropje als je je weer duizelig voelt en als je denkt flauw te vallen ga dan zitten met je hoofd tussen je benen zodat je bloed naar je hoofd stroomt!
Ik ben vanochtend ook bijna flauwgevallen. Echt uit het niets ineens extreem warm en zweten, misselijk, duizelig en ik kon niet meer blijven staan. Echt eng, want ik heb hier nog een kind van 2 rondlopen. ik heb mijn bloed gelijk laten controleren. Een hb waarde van 8.8. Waarschijnlijk ben ik te snel opgestaan en is mijn bloeddruk ineens gezakt. Geen idee. Ik doe nu dus maar even rustig aan.
Hier al weken steeds aan de hand. Ik ben gewoonweg te druk en te snel, terwijl mijn lijf dat niet wil.
Ik heb het met 6+ gehad dat ik was flauwgevallen. En t/m week 15 heel vaak duizelig. Bloeddruk laag en hb was goed. Maar nu lage hb en niet duizelig of flauwvallen Zit in de fam bij mij.
Ik had er ook heel erg last van in het begin van mijn laatste zwangerschap. Volgens de VK kon je zo vroeg in je zwangerschap nog geen te laag hb hebben. Althans, niet door je zwangerschap. Langzaam opstaan, rustig aan doen, kortom... een stapje terug met de gewone dingen helpt vaak. Wel moeilijk als je dat niet gewend bent ! Bij mij ging het na een aantal weken gewoon over. Voor jou ook hoop ik en tot die tijd... Relax
Ben ook elke dag duizelig zelfs als ik rustig opsta moet ik me hoofd naar beneden houden zaterdag ben ik ook flauw gevallen ik voelde me niet goed worden en ineens was ik weg. Heb pas 8jan een afspraak met de vk, is dit iets om je erg druk over te maken of kan het wel wachten denken jullie?
Hoi! Ik heb dat dus ook, echt heel naar voel je je dan he?! Ik ben vandaag naar mn verloskundige geweest en even aan haar gevraagd (ook heb ik bij -stel je vraag aan de verloskundige- een bericht gepost waarop ik vandaag het zelfde antwoord kreeg als van mijn eigen verloskundige) Het komt doordat je bloedsuikers in je zwangerschap nogal kunnen wisselen en ook je bloeddruk kan nogal schommelen. Het advies wat ik kreeg was over de hele dag steeds kleine beetjes eten, niet te snel opstaan en iets van chocola of een appeltje in mn tas te doen zodat ik op elk moment vd dag iets van suiker kon nemen. Het advies ommet je hoofd tussen je benen te zitten heb ik niet gekregen maar liggen met als het kan je benen omhoog is het beste! Hoop dat je hier iets aan hebt! En sterkte ermee! Liefs
bedankt voor de tips, heb nu inderdaad steeds iets in me tas voor als ik me weer niet goed voel dat ik toch ff wat binnen krijg, een zak zoute drop werd ook ergens geadviseerd misschien dat het een lage bloeddruk is. Ik heb dit bij mijn vorige zwangerschap niet zo erg gehad dus het wist me ff geen raad meer.
ik had het vanmorgen ook en moest echt op de grond gaan zitten. heb dit tijdens mn zwangerschap van alyssa ook wel een beetje gehad. vind het best een beetje eng omdat ik alyssa ook heb rondlopen. hopen dat het snel over gaat. liefs doris
Ik heb het ook gehad toen ik zo'n 14 tot 20 weken zwanger was. Ben zelfs één keer flauwgevallen op het station, zo met mn hoofd op de tegels, doodeng! Mij werd verteld dat je in deze periode van je zwangerschap last kunt hebben van een bloeddruk die opeens 'dropt', dus opeens veel lager wordt. Ik had het bijvoorbeeld als ik snel opstond of als ik ergens lang stilstond. Erg verwarrend, want iedere keer als mijn bloeddruk opgemeten werd was deze gewoon prima in orde, alleen kon ie op bepaalde moment opeens superlaag worden. Volgens mijn vk en ha hebben vooral jonge zwangeren hier last van. Zoute dropjes hielpen bij mij aardig, en een goed zoute bouillon ook (bv opkikker). En de beste tip kreeg ik van mn verloskundige: als je je duizelig begint te voelen, ga dan meteen ergens zitten! Al is het midden op straat of op een stoeprandje! Misschien simpel en een beetje gek, maar daarmee kun je natuurlijk voorkomen dat je (hard) op je hoofd valt of erger nog, op je buik.. want je kunt echt hard terecht komen als je valt! Als ik ergens stond te wachten (bv in de rij in een winkel) ging ik altijd een beetje heen en weer wiebelen en stapjes naar voren en naar achteren zetten om maar niet te lang stil te staan. De mensen om me heen zullen wel gedacht hebben dat ik nodig moest plassen maar het hielp wel Sinds een week of 22 heb ik er geen last meer van gehad.