Hoi, Ik ben sinds begin augustus gestopt met de pil. Sindsdien heb ik op de ontrekkingsbloeding na de pil alleen een paar hele lichte bloedinkjes gehad (07/09/08 en 17 t/m 19/11/08 ), maar nog geen enkele echte menstruatie of een ovulatie (geen stijging temperatuur of positieve ovulatietest). Ik maakte me hier heel veel zorgen over en ben toen naar de huisarts gestapt. Deze meende dat een echo me wel gerust zou stellen en ik heb daarom op 13/11/08 een echo gekregen. Daarop was te zien dat mijn eierstokken een pco beeld hadden. Nu weet ik dat 20 a 30% van de gewoon regelmatig menstruerende vrouwen ook pco eierstokken hebben, dus dat dit niet betekent dat ik ook pcos heb. Nu heb ik van de huisarts toch een verwijzing gekregen voor de gynaecoloog. Er zat deze maand niet echt een verbetering in, maar voornaamste reden was dat ik alleen maar meer stress hierover heb gekregen (zeker met het idee dat mijn eierstokken een pco beeld vertonen) en met veel vragen zat. Ik geloof dat de huisarts ze niet echt meer kon of wilde beantwoorden. Het is de bedoeling dat de gynaecoloog een bloedonderzoek gaat doen om definitief te bepalen of het pcos is of niet. Ik vind dit een eng idee. Stom genoeg kan ik al zeggen dat ik gewoon PCOS heb. Ik heb geen ovulaties/menstruaties en ik heb een pco beeld op de eierstokken. Dat is sowieso 2 uit 3. Ik heb echter geen last van overbeharing (ok, drie haartjes op elke borst), maar kan geen enkel ander teken van mannelijke hormonen vinden. Maja, dat hoeft natuurlijk niet, terwijl de waarden van mijn hormonen toch verhoogd zijn. Zonder bloedonderzoek kun je daar dus nog niks over zeggen. Ik heb verder geen andere fysieke tekenen, die op PCOS kunnen wijzen of op een andere manier een verklaring zouden zijn voor het uitblijven van mijn cyclus. Ik heb geen overgewicht (55 kilo, 1.70m), geen overbeharing (op drie haartjes op mijn borst na), geen acné, ik sport NIET intensief, ben geen gewicht recentelijk kwijtgeraakt of andere vreemde dingen. Ik heb geen diabetes, maar diabetes type 2 komt wel in mijn familie voor aan mijn moeders kant. Deze openbaart zich echter pas na het 50ste levensjaar zover ik weet. Ik heb helaas wel veel stress gehad in de afgelopen twee jaar, die recentelijk met het uitblijven van mijn menstruatie verergerd is. Nou ja, ondanks bovenstaande zou het best kunnen dat ik PCOS heb. Dat begrijp ik. Maar mijn verleden rijmt ook al niet met PCOS. Ik ben nu 26. Ik heb de pil maar 3,5 jaar geslikt (1 jaar microgynon 30, 2,5 jaar triodeen). Daarvoor zonder pil was ik heel regelmatig (cycli van 30 dagen). Ik heb al eens eerder de pil geslikt (3 maanden microgynon 30), waarna ik direct weer regelmatig ongesteld werd. Dit was april t/m juni 2003. Ik ben pas begonnen met de pil toendertijd nadat ik per ongeluk zwanger ben geworden van mijn toenmalig vriendje. Ik heb toen een overtijdbehandeling ondergaan rond 6 weken. Dat moet toen halverwege februari 2003 zijn geweest. De zwangerschap merkte ik meteen op, omdat mijn menstruatie uitbleef! Ik heb tussen juli 2003 en december 2004 geen pil geslikt. De reden daarvoor was dat mijn cycli zo geregeld waren, dat ik precies wist wanneer het kwam en mijn menstruaties minder vervelend waren ZONDER pil dan MET pil! Op internet heb ik overal gezocht naar meiden met PCOS met een vergelijkbaar verhaal, maar overal lees ik dat ze vroeger ook al heel onregelmatig waren of hele lange cycli hadden. Ik herken mezelf nergens. Soms begin ik zelfs te twijfelen of ik vroeger echt regelmatig was, zo erg is het. Maar is er nu echt niemand, die pcos heeft en vroeger regelmatig was? Ik zoek iemand, die een beetje in hetzelfde schuitje zit of heeft gezeten als ik. Groeten, Vera Ps. Nog iets waarvan ik niet weet of het belangrijk is. Met de pil had ik altijd heel veel last in de laatste week. Mijn borsten gingen heel zeer doen. Dat ik overgestapt ben van microgynon naar triodeen na een jaar was daar ook de reden van. Mijn linkerborst begon namelijk helemaal op te zwellen. Met triodeen ging het in het eerste jaar beter, maar daarna heb ik ook veel last gehad in de laatste week. Ik sloeg dan ook vaak de laatste twee of drie pilletjes over om meteen te menstrueren. Mijn borsten zijn in die tijd ook heel scheef geworden. Ze waren al niet echt helemaal symmetrisch, maar de linker bleef een heel stuk groter. Sinds ik gestopt ben met de pil, zijn de borsten ook weer een stuk symmetrischer geworden. Is daar een verklaring voor? Pps. Sorry dat ik het voorgaande bericht eerst op het verkeerde forum heb gezet!
hoi hoi, Bij mij is vorig jaar PCO geconstateerd. Zit nu vanaf mei dit jaar in de mmm omdat ik zonder medicijnen dus ook geen eisprong krijg. Ik was vroeger gewoon heel regelmatig ongesteld. Ik kon de klok erop gelijk zetten. Rond mijn 16de aan de pil gegaan. Op mijn 22ste weer ff gestopt met pil en ook toen gewoon regelmatige cyclus van 28 dagen. Op mijn 24ste weer met pil begonnen en vroeger jaar dus mee gestopt en toen werd ik dus gewoon niet meer ongesteld. Na allerlei onderzoeken is PCO geconstateerd. Ook ik heb weinig echte pco kenmerken. Ja ben wel wat steviger, maar niet super erg. Hopelijk heb je hier wat aan en als je nog vragen hebt, stel ze gerust. liefs Wen