wanneer klussen na curettage?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Flashyfly, 10 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Roan, dat lijkt me heel normaal dat je het even moeilijk vindt van je zus. Doe het jezelf dan ook niet aan en zeg dat tegen je zus. Ze zal het toch wel begrijpen? Gewoon even wat afstand nemen, betekent niet dat je het haar niet gunt.

Ik leef zo met je mee... heb er geen woorden voor hoe verdrietig ik het voor je vind.

2. lotus79

lotus79 Actief lid

28 jan 2012
    151
    0
    0
    dat over je zus snap ik helemaal, mijn zus is exact even ver als ik ook had kunnen zijn en elke stap die zei maakt (1e echo, 20 wk echo, eerste x voelen) denk ik dat had ik ook kunnen zijn. en afgelopen verjaardag was het alleen maar echo hier baby daar, dat ik dacht er zijn nog mensen met gevoelens!! probeer er niet te vaak wat van te zeggen want wil haar ook laten genieten. maar ik krijg wel het idee soms (zei is ook de enige die van mijn m.a. afweet) dat ze denkt dat ik er overheen ben omdat het al een paar mnd geleden is. dus snap je gevoelens je gunt het haar van harte maar jezelf ook heel erg.
    heel veel sterkte
    *knuffel*

xx

3. Sunshine3

Sunshine3 Lid

11 apr 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel sterkte roan... :( ik krijg de tranen in mijn ogen...

Ik leef met je mee, meisje.

Knuffel -s- x

4. lotus79

lotus79 Actief lid

28 jan 2012
    151
    0
    0
    hallo dames

het is zo rustig hier,iedereen een druk weekend.
    hier nog in spanning afwachtend;) gister weer een feestje gehad, moest weer ff op mijn tanden bijten. "je word tante,leuk joh, begint het bij jullie nog niet te kriebelen" baby hier baby daar :(grrr gek werd ik er van maarja om nu overal weg te blijven is ook zo wat.

kell jij ook nog in spanning:) duurt lang een week vind ik;)
    heb al wel een paar dagen buikpijn en ontzettend zere b**bs heb ik een paar rondes teurg ook wel gehad maar niet zo zeer:)
    jij al ergens 'last' van?
    we zullen maar gewoon afwachten, zit niks anders op.

xx

5. Milan2009

Milan2009 Actief lid

3 nov 2011
    495
    0
    0
    Aah roan.. Wat moeilijk is het he! Heel veel sterkte.. Xxx

6. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    jah een week duurt zo ontzettend lang.
    ik heb van die dipsticks dus gisteren maar zo ff eentje gedaan.
    natuurlijk negatief. ik test wel 1 dag voor nod ws
    mn nod dan donderdag. en we gaan vrijdag nacht op vakantie.
    dus zou ik zwanger zijn wil ik even vk bellen over hoe en wat met vliegtuig en op vakantie. maar heb niet het idee zwanger te zijn. geen kwaaltjes.
    soms wat trekkerig gevoel onder id buik.
    heb het wel kut geboekt. ben ongi op vakantie maar heb daar helemaal niet bij na gedacht. achjah hopelijk ben ik licht en maar 4 dgn.

7. Milan2009

Milan2009 Actief lid

3 nov 2011
    495
    0
    0
    Hier met spanning te wachten om te kunnen testen.. Mag pas 26 juni dus duurt nog wel even..

Sinds 2 dagen wat licht bruin roze afscheiding echt heel apart gister wat kleine steekjes in me buik zou het innesteling zijn? Denken jullie..

8. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Kell je kunt gewoon vliegen volgens mij. Het verschil in druk is niet zo hele groot had ik op internet gelezen. Wij zijn ook op vakantie geweest toen ik net zwanger was. Veel plezier en ik hoop dat je ongi helemaal weg blijft :)

@Milan, dat zou best eens een innesteling kunnen zijn.... spannend!

9. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    ja denk ook wel dat ik vliegen kan maar toch ff n belletje.
    of ik bv mag duiken en wat ik in het buitenland beter niet kan eten.
    maar goed denk dat t deze ronde niet raak is. maarja dat zegt niks.
    hoop van wel dan ben ik met de kermis iig zoveel weken dat ik t zeggen mag.
    en zou natuurlijk meteen een afspraak willen maken voor nieuwe intake en echo.

10. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Nog 3 dagen kell, spannend. Ik duim voor je
    en lotus, 4 dagen.....
    Milan, jij ook '"nog maar" een dikke week. spannend
    Komende week ZW maar goed in de gaten houden op jullie (hopelijk positief) nieuws!

@sunshine, hoe gaat het met je?

@Roan, als je dit nog leest, heel veel sterkte meid. Ik denk aan je.

11. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Nou, het leven zit vol verrassingen: sinds gister hier bloedverlies. Eerst wat kleine bruine vlekjes, sinds gisteravond wat heftiger met slijmstolsels (sorry voor dit viezige verhaal..). Ik heb dus maar even met het zh gebeld, omdat ik morgen voor een curretage sta ingepland. Ik moet nu eerder komen zodat mijn eigen gyn nog even een echo kan maken om te kijken in hoeverre het nog nodig is. Ik sta er een beetje dubbel in: enerzijds ben ik blij omdat mijn lijf eindelijk zelf iets doet wat het moet doen (vorige keer heb ik 3 weken rondgelopen met een dood vruchtje zonder dat ik ook maar een druppel bloed verloor), anderzijds weet ik dat heel veel vrouwen toch nog gecurreteerd moeten worden omdat het na een tijdje bloedverlies toch niet loskomt. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Wat spannend voor alle meiden die binnen nu en een paar dagen kunnen testen! Ik duim voor jullie.

Flashy en Sun, hoe is het nu met jullie?

De confrontatie met mijn zus was moeilijk, zoals ik al had gedacht. Ze heeft een fikse buik en ik zag het, en moest huilen. Ze ging er aanvankelijk goed mee om totdat we opeens in een soort 'wedstrijdje' verzeild raakten..Ik weet niet hoe het kwam maar opeens zei zij tegen me dat ik niet moest uitvlakken hoe moeilijk het voor hen is geweest om zwanger te raken en dat schoot me totaal in het verkeerde keelgat. Zij heeft een gezonde dochter van 3 en een zoon onderweg, en dan ga jij mij vertellen hoe zwaar jullie het gehad hebben? Ik weet het, iedereen heeft recht op zijn eigen verdriet, maar ik kon het even niet rijmen met onze situatie: 2 keer een dood kindje op de echo zien...Ik heb een hele goede band met haar dus ik wijt het maar aan alle hormonen die in het rond vliegen maar voor nu neem ik even een beetje afstand van haar, het is gewoon te moeilijk.

12. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    hallo dames,

heb wel mee gelezen maar deze week niet veel tijd gehad om te reageren.

nog 2 daagjes tot mn nod, spannend!!!

roan, hoe is het nu met je?
    ik had vorige keer ook een curettage gepland.
    de avond er voor is het vruchtje uit zichzelf gekomen.
    Ben wel naar het ziekenhuis gegaan.
    Heb het vruchtje meegenomen.
    Ze hebben toen een echo gemaakt.
    er zaten nog wel stolsel ed dus kon eventueel nog gecurreteerd worden. Same besloten dit niet te doen.
    Je moet toch onder narcose en dagopname ed.
    Had zoiets van als het vruchtje vanzelf komt dan komt de rest ook wel. In 1 week was ik bijna alles kwijt. Week erna een controle echo gehad.

Zoals je zegt iedereen heeft op zijn manier verdriet.
    Het was alleen niet erg tactisch van je zus om dat nu al op die manier te zeggen. Mensen wat pas hoe het voelt als je het zelf hebt mee gemaakt

13. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Roan, inderdaad niet erg tactisch van je zus. Verwijt de hormonen maar. Maar logisch dat je nu even wat afstand neemt. Ik heb daar toen ook heel veel behoefte aan gehad. Doe waar jij je goed bij voelt.
    En over een mogelijke curettage, overleg met je gyn. Wat Kell ook zegt.
    Sterkte!

@Kell, alvast een fijne vakantie en hopelijk kom je op een roze wolk terug :)

14. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Met mij gaat het vandaag iets minder, ben veel misselijk een hoofdpijn. Heb ook een verlofdagje opgenomen.
    En nu de echo alweer een week geleden is ga ik me toch weer zorgen maken, gaat dat dan nooit over??!

Wat wel heel bijzonder is dat ik ben uitgeteld op 19 dec, de verjaardag van mijn oma (tevens peettante) die al een aantal jaren geleden is overleden. het zou heel bijzonder zijn als frummel ook op de 19de wordt geboren.

15. lotus79

lotus79 Actief lid

28 jan 2012
    151
    0
    0
    hey dames,

hier ben ik bang dat de ongi toch weer gaat komen;) moet pas donderdag maar had vandaag heeeel klein beetje bruin slijm bij afvegen:) dus zal het wel weer doorbreken in deze dagen.

roan mijn ervaring was dat ik in de 5e week een paar x een beetje bruine afscheiding had verder helemaal niks. toen kregen we met de 1e echo (7,5 wk) te horen dat het of veel vroeger of een ma was. ze wilde het zeker weten dus moest een week later terug komen (toen wist ik genoeg want te vroeg kon eigenlijk niet, was heel regelmatig) een dag later begon ik te bloeden, niet super heftig maar matig. dus een week later met 8,5 wk weer terug toen werd het dus bevestigd gelijk gyn gebeld daar kon ik een dag later terecht, daar kreeg ik te horen dat het er waarschijnlijk niet uit zichzelf af zou komen omdat mijn baarmoedermond nog dicht zat. dus toen samen toch besloten om een curettage te doen, kon gelijk de volgende dag ergens tussen gepland worden.
    bij iedereen dus heel verschillend ik bloedde wel, dus dacht dat het miss ook vanzelf zou gaan maar dit was dus niet het geval.
    even afwachten wat de gyn bij jou zegt, die zal wel kunnen zien of het nodig is
    zal aan je denken morgen... sterkte meid xx

flash denk dat je dat altijd nog in je gedachten houd, hoever je ook bent denk ik.....

xx

16. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Nou, het leven zit vol verrassingen, heb ik wel weer gemerkt...Na het minimale bloedverlies van maandag, werd het in de loop van gister een stuk erger. Rond 13 uur dacht ik: heb ik nou weeen? Ik kon geen houding vinden waarin ik prettig zat of lag, ik wist totaal meer wat ik met mezelf aan moest. Rond 16 uur toch mijn man maar gebeld die naar huis kwam.
    Ik heb denk ik in totaal zo'n 3,5 uur radeloos van de pijn rondgesjouwd in huis, toen opeens de pijn wegtrok. Toen ik naar de wc liep, viel het vruchtje zo uit me...Ik heb het zh gebeld, omdat ik vandaag dus ingepland stond voor die curretage, en mijn eigen gyn had dienst dus ik mocht meteen langskomen. Jammer genoeg kreeg ik de onderzoeken door een co-assistent die er nog weinig kaas van had gegeten, dus de echo, het onderzoek met de eendenbek en het voelen van de baarmoedermond duurden in mijn optiek nodeloos lang, waardoor ik nu weer enorm zeurende buikpijn heb. Maargoed.
    De baarmoedermond was al gesloten, het vruchtje weg. Ze zagen nog wel wat bloed, maar als het bloeden gewoon gaat afnemen in de komende dagen, zal dat uit zichzelf verdwijnen. Mijn bloed is geprikt en dat was ook prima. Vanochtend nog even gebeld met de gyn die zei dat ze verwachtte dat ik 'uit mezelf' helemaal schoon zal zijn. Volgende week dinsdag naar haar toe voor na-controle.

Ik vond het bepaald geen prettige ervaring, ik heb het vruchtje niet gezien maar het gevoel en het geluid toen het in de wcpot viel, zal ik nooit meer vergeten..Dan vind ik een curretage toch makkelijker; je bent er gewoon niet bij. Ook de pijn en het nabloeden ervaar ik anders dan na de curr: ik heb nog steeds wel wat zeurende krampen en het bloedverlies is heel anders. Maargoed, ergens ben ik ook wel blij dat mijn lijf eindelijk heeft gedaan wat ze moest doen..

@Flash, wat bijzonder dat je op zo'n speciale datum bent uitgerekend! Kan geen toeval zijn :)

@Kell, morgen kan je gaan testen, spannend! Ga je het ook gelijk morgen doen, of ga je jezelf nog even dwingen om te wachten? Ik testte altijd pas op de dag nadat ik ongesteld moest worden, maar veel langer dan dat lukte mij het ook nooit om te wachten hoor

@Lotus, ik duim dat het toch niet doorzet...

17. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    roan, zo ging t vorige keer bij mij ook ong.
    had alleen op zaterdag erge krampen en weeen.
    heb de hele middag op de kop in bed gelegen.
    na een warme douche trok het weg.

op woensdag ben ik einde vd middag ff gaan liggen. kreeg wat krampjes en dacht te veel gedaan te hebben. werd wakker en moest nodig plassen dacht ik. toen ik opstond voelde ik bloed weglopen. snel naar de wc, daar kwamen veel grote stukken bloed ed uot. en het vruchtje voelde ik eruit komen.
    mijn moeder gebeld, zij heeft het met een handschoen uit de wc gehaald. wilde nl zeker weten dat dat t was.
    op dat moment niet gezien en in een doosje gedaan en mee naar het zkh genomen.
    daar heb ik t vruchtje wel gezien, toch erg mooi.

morgen ga ik ook testen. ga vrijdag nacht op vakantie dus wil wel weten hoe of wat. vind t nu erg spannend worden. krijg ook steeds meer kwaaltjes

18. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    net getest met een dipstick en een sensitive test.
    tja wat zal ik er van zeggen. het zijn echte tuurtesjes.
    zelf zie ik bij allebei een heeeeel licht streepje.
    als ik morgen nog niet ongi ben dan de kruivat maar eens proberen.
    vind t erg zenuwslopend.
    ws nu blij en hoop en morgen een negatieve test.

19. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Op 1 dag overtijd gelijk een knallende test komt maar weinig voor Kell, het kan nog!!

Hier is het bloedverlies aan het afnemen, het is nu vooral rozig slijm (sorry voor de woordkeuze..) maar ik heb wel nog best wat last van buikpijn. Niet echt krampen, meer een opgeblazen gevoel, alsof de boel 'onder spanning' staat. Heel vervelend. Herkent iemand dit? Moet ik me zorgen maken?

20. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    I know dat t nog kan en dat maakt me meteen zo zenuwachtig. scheelt dat ik flink aan aan de poets moet en druk bezig ben voor vakantie.
    zou t posi zijn weet ik ook niet hoe ik me voelen moet.
    denk natuurlijk erg blij maar heb me voorgenomen niet meteen te blij te zijn.
    en meteen weer bezig te gaan met babyspul ed.
    maar goed das voor latere zorg.

roan. ik heb volgens mij van woensdag tot t weekend nog bloedverlies gehad.
    ook met hele grote proppen. als je heel erg gaat bloeden of zaterdag nog kun je voor de zekeheid ff een belletje doen.

Deel Deze Pagina