wanneer klussen na curettage?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Flashyfly, 10 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Fijn bericht, gefeliciteerd!

2. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Vanochtend bloed laten prikken, huisarts heeft de schildklier-waarden en vitamine B12 aangekruist om te laten testen. Ik ben benieuwd, kan morgen of vrijdagochtend bellen voor de uitslag.

Wat ik me nog wel afvroeg: als je een supplement voor zwangere vrouwen of voor zwanger willen worden slikt, heb je dan alle vitamines gedekt? Als je daarnaast ook gewoon gezond eet (genoeg groenten en fruit en vezels enzo)? Want ik slik nu die Etos Zwanger Worden tabletten, maar misschien moet daar nog iets bij?

3. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Nou, ik weet het ff niet meer hoor...Ik heb woensdag bloed laten prikken en kon gisteren bellen voor de uitslag. Volgens de assistente was alles goed, en binnen de normale waarden, maar toen ik met de waarden op internet ging kijken, zag ik allerlei andere dingen, waaruit iets anders bleek.

Ik heb net de huisarts gesproken en hem mijn bedenkingen bij de uitslag voorgelegd. Ik heb hem als eerste naar de normaalwaarden gevraagd, iets wat mij wel zinnig leek om mee te beginnen, aangezien ik op internet overal zie dat er laboratoria niet allemaal via dezelfde waarden meten. Even mijn lijstje met de normaalwaarden:
    TSH 3,68 (normaal 0,3 - 3,9)
    T4 14 (normaal 10-24)
    Vit. B12 359 (normaal 140-490)

Hij was van mening dat mijn uitslagen daar prima in pasten. Toen ik vroeg of die TSH dan niet hoog is, en aangaf dat er in Belgie bijv. andere waarden worden gehanteerd voor een gezonde vrouw met zwangerschapswens, zei hij simpelweg: ze hanteren daar andere normaalwaarden, dus dan is appels met peren vergelijken.

Toen ik vroeg of er op antistoffen getest was of kon worden, zei hij: dat is niet nodig, met zo'n normale uitslag van de andere waarden. Tja, en toen wist ik niet meer wat te zeggen..Ik voel me er een beetje raar over. Aan de ene kant denk ik: tja, het klinkt op zich wel logisch. Echt veel en hele duidelijke schildklierklachten anders dan die miskramen, heb ik niet, en ik heb 'pas' 2 mk achter de rug. Ik zie bij veel dames hier op het forum dat het zwanger worden an sich ook al een probleem is en dat is bij mij ook niet zo: het lukt elke keer binnen 2,3 maanden. Bij schildklierafwijkingen wordt ook vaak verminderde vruchtbaarheid genoemd. Daar herken ik me dus ook niet in.

Aan de andere kant: van jullie verhalen heb ik wel begrepen dat NL artsen er niet altijd veel kaas van gegeten hebben, dus in hoeverre kan ik mijn huisarts zijn oordeel 'vertrouwen', plus dat van mijn eigen gynaecologe en een andere gynaecoloog die ik heb gesproken.
    Nu wil het dat de neef van mijn man anesthesist is in het UZ Gent, en die hebben we dit verhaal gemaild, met de vraag of hij er eens naar wil kijken. Hij werkt regelmatig met Dr. Sutter, en weet er best wel iets van, dus aan zijn oordeel hecht ik wel waarde. Ik heb besloten zijn oordeel af te wachten en het dan voorlopig maar weer even aan te zien. We zijn na de miskraam van vorige maand meteen doorgegaan en tot op heden heb ik nog geen menstruatie gehad dus dat wacht ik even af. Wellicht maak ik dan binnenkort nog eens een afspr bij de gyn om haar dit nog eens voor te leggen. Wellicht ziet zij daar dan toch aanleiding in om me door te sturen naar bijv. een internist.

Hier voel ik me voor nu goed bij, en ik hoop vurig dat het ons de derde keer wel gegeven is...

Ondertussen ben ik nog niet ongesteld geworden. Ik weet dat je cyclus er vanaf kan zijn na een mk, dus ik probeer me er niet teveel mee bezig te houden en nergens op te hopen. Hoe groot zou de kans ook zijn dat ik gelijk weer zwanger ben, terwijl ik mijn ei niet goed heb kunnen vinden? Zou wel heel veel mazzel zijn natuurlijk.

Alles goed met jullie verder?

4. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hoi Roan,
    daar snap ik ook niks van. Ik ben ook nog best een leek op schildklier gebied maar mij is altijd gezegd dat tsh <1 moet zijn. Dat is het beste.
    Nu met mijn medicijnen en zwangerschap blijft de tsh onder de 1. De internist is tevreden.
    Volgens mij is je t4 wel goed.
    Ik heb een zogenaamde subklinische hypotherioide. Dat betekend dat mijn schildklier te langzaam werkt maar daar een miscommunicatie in de de hypofyse (wat tsh afgeeft).
    Mijn mijn tsh was ook altijd erg hoog.
    4 niet is super te hoog maar volgens mij wel hoger dan 'normaal'.

Kijk anders eens op www.hypomaarniethappy forum. Misschien weten ze daar meer?
    Ik weet wel dat huisartsen niet altijd evenveel er vanaf weten.
    Ik ben jaren geleden ook getest en er was niks aan e hand.
    Pas in februari dit jaar met de MA er dus weer achter gekomen dat er daadwerkelijk wel wat aan de hand was met de schildklier.
    Laat je niet van het kastje naar de muur sturen.

En blijf hoop houden, ik was ook meteen na de MA weer zwanger! Ik duim voor je :)

5. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Nou, vanochtend getest, maar geen streep...Ook nog geen menstruatie. Heb ff een kutdag, ondanks het prachtige weer. Ik zie alleen maar zwangere buiken en ik weet totaal niet hoe het ons in de toekomst zal vergaan. Sorry meiden, ik ben ff down hier.

6. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Laat je hier maar ff lekker gaan, emoties moeten eruit toch?
    Ik ben ervan overtuigd dat dit ook voor jullie is weggelegd, de een moet helaas meer geduld hebben dan de ander.
    Het is zo frustrerend, dat weet ik nog.
    Dikke knuffel en sterkte

Hoe is het met de andere dames?

7. Milan2009

Milan2009 Actief lid

3 nov 2011
    495
    0
    0
    Roan.. Ik heb het ook gister en vandaag.. Wcht zo blehhh dag.. Iedereen om me heen is zwanger of moet bevallen en ik gun het iedereen maar me zelf toch echt het meeste :(( en me hormonen gieren door me lichaam.. Door de zwangerschap/vroege bevalling is alles door de war.. Ik ben al bezig dinds 10 mei met kleine bloedingen eerst maand geen eisprong.. 2 maand wel eisprong maar met een cyclus van 16 heeeel heftig ongesteld liep echt leeg.. Morgen ook bloed laten prikken voor me ijzer en bloedarmoede :(( maarja wordt nu goed in de gaten gehouden.. Maar meid ik weet precies wat je bedoel.. Ook dat je gewoon een leuke test in je handen wil hebben of nig beter laat je eerst maar ongesteld worden! Maar heb geduld weet hoe moeilijk het ook is.. Maar zit in de zelfde situatie :(( sterkte meid..
    Digi knuf**

8. Milan2009

Milan2009 Actief lid

3 nov 2011
    495
    0
    0
    Hier gaat het wel.. Pff ook kut dagen blehh echt me huil momentjes iedereen om je heen is zwanger of moet bevalling ga ook naar mijn verlof datum toe enzo blehh...
    Nu heb ik nog steeds bloed maar stuk minder wel bloed laten prikken omdat ik zoveel heb verloren (bloedarmoede en ijzer)..
    Dus hoop dat het snel weg is en dan op nasr de volgende eisprong :)) en hopelijk is het deze keer raak.. Meestal hoor je dat er 3 maanden tussen zit.. Dus ben benieuwd.. Me pendels zijn allemaal vetschillend :-0 hihi dus ben benieuwd..

Hoe gaat het met jullie?

9. tiepetje

tiepetje Actief lid

1 aug 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    herkenbaar !! ook ik zie overal zwangere mensen en baby's en voel mijn eigen wens vervliegen... ik wil zo graag...
    miskraam gehad in mei en nu weer aan het proberen maar vandaag weeer ongi,,, ben ook down...

10. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Tiepetje, welkom hier..Helaas begrijp ik je maar al te goed. Ik heb in het afgelopen half jaar 2 mk gehad en dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Onzekerheid over de toekomst, jaloezie ten opzichte van de mensen bij wie het wel 'zomaar' goedgaat. Ik put heel veel kracht uit het schrijven bij dit topic, wellicht kan het jou ook helpen!

11. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    He meiden, stilletjes hier! Ik heb zelf ook weinig gepost de laatste dagen, omdat er helaas nog niets te melden valt..

Het is nu precies 6 weken geleden dat ik mijn mk had. Mijn menstruatie blijft maar uit dus ik heb een test gedaan, maar die was negatief. Erg balen toch wel, ook al had ik er niet echt op gerekend. Maar ik vind het nog erger dat die menstruatie maar niet komt, zo kan ik niet verder.
    Mijn lichaam fopt me ook voortdurend; ik heb al 2 weken de ene dag heel veel wittige afscheiding, de andere dag slijm, dan weer een dag niets, en twee weken geleden had ik op zaterdag en zondag opeens een heeeeeeeel klein stukje bruin slijm, je kon het bijna niet zien. Was dit mijn menstruatie dan??

Kan ik alweer een eisprong hebben gehad zonder ongesteld geweest te zijn? Ik ben zo'n 2 weken geleden gestopt met ovu-testen, ze waren voortdurend wit en ik werd het gewoon zat. Maarja, nu begin ik bang te worden dat we op deze manier ook de nieuwe ronde weggooien...Wie heeft raad?

12. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hoi Roan,
    het is inderdaad stilletjes hier...
    Zelf vind ik het moeilijk om hier leuke berichtjes te posten terwijl ik nu zwanger ben, ik wil jullie niet nog meer pijn geven. Ik weet dat ik toen zwangeren helemaal niet kon zien of horen. wat was
    ik jaloers.

En ja, over je lichaam, ik heb ook geen idee. Misschien heb je wel veel later een eisprong gehad dan dat je getest hebt? 6 weken na een miskraam is niet vreemd. Soms duurt het wel 8 weken, maar zolang zou ik , als ik jou was, niet wachten. Ga gewoon terug naar de VK of gyn en vraag om een controle echo ofzo. Kijken of je goed schoon bent en of er mss al een follikel zichtbaar is? In deze onzekerheid zitten is niet fijn!
    Succes

13. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Inmiddels ben ik afgelopen donderdag ongesteld geworden. Aan de ene kant fijn; alles doet het dus nog en we kunnen weer vooruit gaan kijken. Maar aan de andere kant toch wel teleurgesteld: echt niet zwanger dus deze ronde.
    Ik heb de laatste dagen echt enorm moeilijk..De relatie tussen mij en mijn zus begint steeds afstandelijker te worden. Ik heb uitgesproken tegen haar dat ik het allemaal heel moelijk vind dus dat ik haar minder bel. Zij zegt op haar beurt dan dat het voor haar heel moeilijk is, contact met mij, en daarom belt zij mij niet. Ik vind dat raar en eerlijk gezegd ook niet erg aardig. Vanuit mijn standpunt gezien heb ik zoiets van: moeilijk voor jou, hoezo, jij hebt al een kind en eentje onderweg. Ik heb verdriet, je zou er voor mij moeten zijn. Maar zo werkt het kennelijk niet..
    Ik hoorde van mijn moeder dat ze vrijdag een pretecho hebben gehad. Dat sneed dwars door mijn ziel. Het woord echo zal voor mij nooit iets prettigs hebben, al twee keer hebben we daarop gezien dat ons kindje er niet meer was...

14. lotus79

lotus79 Actief lid

28 jan 2012
    151
    0
    0
    hallo dames,

ben weer terug van weggeweest even 2 weken vakantie dus kan er weer tegen aan het was weer heerlijk:)
    weinigs nieuws te vertellen eigenlijk

wel stilletjes hier;)

roan dat is wel balen met je zus maar ik snap je wel. hopelijk krijg je wel meer steun van andere mensen

fijn weekend allemaal

xx

15. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hoi dames, nog steeds rustig hier. Roan en Lotus, hoe gaat het met jullie?
    Ook al ben k hier niet vaak ik duim toch nog steeds voor jullie.
    Ik schrijf ook in een ander topic mee, NOD na miskraam in maart. Daar zijn een aantal dames die alweer zwanger zijn en nog een aantal die nog aan het proberen zijn.
    Kell schrijft daar ook mee. Misschien is het leuk als jullie daar mee gaan schrijven? Is een beetje actiever dan hier...

16. lotus79

lotus79 Actief lid

28 jan 2012
    151
    0
    0
    hallo dames,

ik stop hier even:(, hoop over een tijdje weer te kunnen mee schrijven. of idd in die andere topic.
    maar gaat op het moment even niet zo lekker, heb het idee er constant mee bezig te zijn.

liefs
    xx

Deel Deze Pagina