Ik heb idd toen ik het recept voor de pillen kreeg bij de gyn meteen een vervolg afspraak moeten maken. Schijnen ze bij ons in het zh standaard te doen. Ik zou het anders even aankaarten bij jou gyn. Maar denk dat als je gecurreteerd bent dat ze dat meteen checken toch? Of je helemaal schoon bent.
Dat weet ik eigenlijk helemaal niet, die dag was zo vreselijk en ik was er niet helemaal bij ... Mijn man kan zich ook niets meer herinneren of de artsen of verpleegkundigen iets hierover gezegd hebben. Ik ga maar eens bellen vandaag
Net even gebeld maar mijn gyn is op vakantie. Hij belt maandag terug. Dus nog maar een weekendje afwachten. De mevrouw die de telefoon opnam kon mij helaas geen duidelijke antwoorden geven. Ze zei dat het beter was een menstruatie af te wachten maar toen ik vroeg waarom dan? kon ze me geen antwoord geven. Ze zei letterlijk: ja dat zeggen ze. En misschien zou ik nu niet eens een eisprong hebben. Maar zonder eisprong toch ook geen menstruatie of begrijp ik het dan verkeerd? Ze zei ook dat er geen echo wordt gemaakt ter controle en dat het anders kan zijn in elk ziekenhuis. Ik moet er vanuit gaan dat alles schoon is. Ik heb heel weinig gevloeid en sinds gister weer rood/bruine afscheiding , dat kon voorkomen, was niets aan de hand. Ben toch blij dat mijn gyn me maandag gaat bellen. Zeker om antwoord te geven of we weer mogen klussen. Maandag moet ik ook terug naar de internist en hoop ik dat mijn schildklierwaardes ook gezakt zijn. Hopelijk na het weekend meer antwoorden...
Ik dagt de eerste week ook ooow is dit het bloedverlies.. Maar pas na een week begon het egt. En toen kreeg ik ook pas krampen. Was een sooort van gewoone ongesteldheid.. Liefs
Ik heb een curettage gehad en heb daarna nog wel een dikke 1,5 a 2 weken flink gevloeid. Toen dat voorbij was, weer geklust. Ook hier had gyn gezegd een menstruatie afwachten. Maar dat is ook om de cyclus weer te bepalen volgens mij. Na 5 weken werd ik weer ik ongesteld. Ik hoor wel vaker dat je vruchtbaarder bent na miskraam en mijn schoonzus wist te vertellen en die had 2x miskraam achter elkaar) dat doordat als je gelijk weer zwanger raakt na de miskraam, het baarmoederslijmvlies niet de kans krijgt om dik genoeg te worden ofzo waardoor kans op miskraam weer toeneemt! 3e x was wel raak Hier nog steeds niet raak sinds begin december. Hoop dat we uiteindelijk nog wel n brusje krijgen. Sterkte met alles.
Hier ook geen controle echo gehad. Je moet er vanuit gaan dat t schoon is, zeggen ze! Hevige buikpijnen moet je wel in de gaten houden..l.
@ Lotus, het is idd raar om weer van voor af aan te beginnen. Wij gaan voor ons 1e kindje en we hadden het alleen tegen onze ouders verteld toen we zwanger waren. Omdat de echo niet goed was hebben we het verder tegen niemand verteld. Omdat ik uiteindelijk gecuretteerd ben hebben we het toch maar tegen vrienden, familie en werk gezegd. Heel jammer dat ze op deze manier moesten horen dat we een kindje willen. We hadden iedereen willen verassen met goed nieuws, maar helaas. Nu ben ik heel erg bang dat ze elke keer gaan vragen of we al opnieuw zwanger zijn. We beginnen weer van voor af aan maar nu weet iedereen het ook. Hoe is dat bij jou? @bibilv: ik ben alweer gestopt met bloedverlies. Snap er echt niks meer van. En heb eigenlijk alleen de eerste paar dagen krampjes gehad. Ik hoop dat ik er nu van af ben. @mila, ik ga er idd van uit dat ik schoon ben, weinig klachten dus prima zo. Hoe lang heeft het ij jou geduurd voordat je emotioneel weer een beetje de oude was?
@flashyfly wij gaan ook voor ons 1e kindje hier wilde ik het voor iedereen een verrassing laten zijn, maar een week voor mijn ma kwam mijn zus vertellen dat ze zwanger is (exact dezelfde datum) zelf wilde we het van ons pas vertellen met 10 wk dus heb het toen met moeite stil gehouden. we hadden de eerste echo 8 feb, kregen toen te horen dat de zwangerschap nog niet zo ver was (dacht zelf al dat dat niet kon ivm regelmatige cyclus) of dat het een ma was, nog steeds niets vertelt omdat er toch nog een beetje hoop was, maar begon 2 dagen later te bloeden. maandag 13 feb had me zus een echo, die belde s'avond helemaal happy (en terecht natuurlijk) dat alles goed was. toen brak ik en moest het kwijt en vroeg of ze langs wilde komen en heb het haar vertelt. woensdag 15e weer terug voor een echo, bleek dus een ma te zijn, gelijk vk gebeld daarna de gyn mocht de 16e langskomen en kon de 17e gelijk een curettage krijgen. heb toen nog steeds niets vertelt, ben wel samen met mijn man naar de nmdbeurs geweest (wilde heel graag zwanger of niet) en s'avonds kwamen mijn zus en man ook naar de nmdbeurs, dat was trouwens precies een week later. toen is het bloeden ook gestopt dus voor ons begon daar eigenlijk "een nieuwe start" het ging allemaal weer redelijk lekker totdat we 29 feb onze hond ook nog moesten laten inslapen naar 12 jaar, was echt ons "kindje". voor ons was toen feb echt officieel een kl*te maand. hoeveel verdriet kan een mens aan in een maand dachten we nog. nu zijn we onszelf weer een beetje aan het herpakken, maar er moet niet veel meer gebeuren. maar we willen het nog steeds voor de rest een verrassing laten zijn sorry voor mijn lange verhaal we gaan er weer helemaal voor deze maand al zie ik wel weer op tegen dat wachten xx
Lotus wat vreselijk voor je! Februari was echt een kl*te maand voor jullie! Wel knap dat je nog naar de 9mnd beurs bent geweest. Wij wilden daar ook heen maar hadden de echo op woensdag en die was dus niet positief dus wij hadden geen zin meer. (hetzelfde als bij jou, of nog vroeg zwanger of mk) Het is ook zo dubbel dat je zus wel zwanger is gebleven, natuurlijk gun je het haar van harte maar ik kan me voorstellen dat je soms ook wel jaloers bent. Ik heb dat met mijn nicht. Die is nu twee weken verder als ik zou zijn.... ik vond het behoorlijk confronterend toen ik haar zag. Zij wist nog van niets maar heeft het wel aan me kunnen zien en geraden. Heb jij nu geen behoefte om de mensen om je heen te vertellen wat er is gebeurd? Ik had dat wel heel sterk omdat ik helemaal niet mezelf ben. Normaal ben ik vrolijk en open minded, nu ben ik down, zelf beetje depressief en heb nergens zin in. Ik moest het mensen om me heen wel vertellen omdat ik anders constant gevraagd zou worden wat er was. Ik hoop voor je dat de rest van het jaar positief is! Je hebt je portie ellende wel al gehad! Wij gaan vanaf vandaag weer beginnen met klussen. Schildklierwaardes waren goed (tsh 0,88) en vanochtend negatieve zw test gehad. Dus alle hcs hormonen zijn mijn lichaam uit. Nieuwe ronde 1 dus weer. Zo vreemd om weer van voor af aan te beginnen. Sterkte Lotus!
misschie. een rare vraag maar moeten alle hcg waarden.uit je lichaam zijn voordat je weer opnieuw gaat klussen?
Hoi Kel, dat weet ik eigenlijk niet zeker. Krijg je wel een eisprong met HCG in je lichaam? Volgens mij niet. Het lichaam denkt dat je nog zwanger bent. Misschien dat andere dames dat weten? En het is wel makkelijker als je weet dat je hcg uit je lichaam is dat wanneer de volgende x als je een postieve test hebt dat het niet van je mk kan zijn. PS: je banner doet het niet?, ik zie alleen letters en tekens...
dan zal ik toch ff n testje halen morgen om te zien of t er nog in zit! ja ben aant prutsen geweest met mn banner maar t lukt nog niet helemaal
@flashyfly aan de ene kant wil ik het wel vertellen maar wil het eigenlijk ook als verrassing houden.mijn zus is jonger als mij dus heb ik heb al wel vaak op mijn tanden moeten bijten om reacties als "jullie nog niet? " "begint het nu nog niet te kriebelen" "o had het bij jullie eigenlijk eerder verwacht" dan denk ik mens je moest eens weten. maar heb me wel voor genomen als het straks zover zou mogen zijn en ik krijg reacties als bijv. "jullie nu toch ook" dan stel ik aan hun de vraag: hoe pijnlijk zou deze vraag nou zijn, als ik net zo ver had kunnen zijn als haar. miss gaat er dan is een belletje rinkelen bij sommigen dat ze is niet van zulke opmerkingen moeten plaatsen. ze bedoelen het miss niet altijd zo maar komt wel hard aan. ja blijft raar opnieuw beginnen maar gewoon weer voor gaan als het goed is volgende week rond maandag me ei dus wij ook weer fanatiek van de week veel succes en plezier van de week xx
@ kell geen idee heb na de curettage een aantal testen gedaan we wilde niet wachten op de volgende menstruatie maar wilde ook niet twijfelen of hij dan positief zou zij door ma of zwangerschap hier was het 17feb curettage 24 feb gestopt met bloeden maar posi zw test 1 mrt licht posi ovu test en een licht posi zw test 2 mrt knal posi ovu test 3 mrt licht posi ovu test en een nega zw test dus wel een ei gehad neem ik aan terwijl nog niet alle hcg eruit was en tussen door gewoon geklust hoor xx
ik zal vd week eens een test doen al lijkt t mij dat pas over een maandje als je ongi uitblijft en je dan een test doet dat t dan niet t oude hcg is en nog in je lichaam zat, maar zal eens opzoeken hoelang zoiets in je lichaam blijf. maar idd tussen door gewoon lekker blijven klussen, kan nooit kwaad
kan zo niks terug vinden, naja iedereen zegt wat anders! morgen de HA of VK even bellen, is toch een betrouwbaarder antwoord.
Flashyfly, heb je de gyn gister nog gesproken? Ik ben sinds zaterdag ook gestopt met bloeden. Maar heb nog wel dagelijks rosige slijmslierten. Hoop maar dat het niets te betekenen heeft, wel blij dat ik nog wel een echo krijg om te kijken of echt alles weg is.
Mijn 1e curretage was op 14nov 2008. maar 2 dagen gevloeid, daarna netjes ongi geworden en in januari was ik zwanger. Mijn laatste curretage 29/11/2011 heb ik echt 2 weken gevloeid, daarna na 32 dagen pas mijn 1e ongi, ook nog niet zeker of dat een ongi was want het was maar 2 dagen, maar zodra het rood weg was hebben we geklust. We zitten nu weer in een nieuwe ronde, en ik hoop dat ik aankomende week een smiley op mn ovu test krijg. En dan goed klussen. We klussen zowieso al om de dag, maar ben nu wel even mn ovu testjes aan het bijhouden.
ik heb net een zwangerschaps test gedaan en er is nauwelijks een streepje te zien!ga er nu iig uit dat het hormoon toch al bijna uit mijn lichaam is! we wilden niet bewust gaan klussen maar ben er toch gewoon echt heel erg mee bezig. dus ga ws toch ovusticks bestellen