wanneer klussen na curettage?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Flashyfly, 10 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    @ runner, de gyn heeft gister terug gebeld en heeft inderdaad antwoord kunnen geven op mijn vragen. Kan zijn dat ik nog geen eisprong krijg en wel menstruatie maar dat was voor iedereen anders. We mogen meteen weer gaan proberen om zwanger te worden. :D Hoeven geen menstruatie af te wachten. Hij had het vruchtje ook opgestuurd voor onderzoek (dat wist ik niet eens!) en daar was niets bijzonders uitgekomen.
    Verder wordt er geen controle echo gedaan, ik moest er vanuit gaan dat ik schoon was. En we hebben afgesproken dat ik de volgende keer bel met goed nieuws!
    Wanneer krijg jij ook alweer de controle echo?

@ kel, ik had manlief gevraagd om zw testen te kopen, komt hij thuis met ovu testen :p Deze maand proberen we gewoon, en mocht het niet raak zijn volgende maand dan maar de ovu testen eens proberen! Jij ook succes!

@ lotus, die frustratie over die opmerkingen snap ik ook heel goed! Ik ben 28 jaar en in mijn familie wordt iedereen al vroeg moeder. Aan mij wordt elke x gevraagd: zeg, wordt het niet eens tijd? Dadelijk ben je te oud en lukt het niet meer! :x
    Pffff hoe ongevoelig kunnen mensen zijn?!?!
    Nu durf ik na mijn MA een aantal tantes ook niet meer onder ogen te komen, bang dat ze gaan zeggen: zie je wel, je hebt te lang gewacht en nu kan het niet meer!

Gister trouwens ook goed nieuws van de internist gekregen, mijn schildklierwaarden zijn goed nu en dus geen enkel bezwaar om meteen weer zwanger proberen te worden! Overal groen licht gekregen dus. Wij gaan er weer voor! Gister voor het eerst weer echt geklust en ik moet zeggen dat het toch een beetje vreemd was, wel fijn maar ook raar omdat we nu dus weer opnieuw ervoor gaan. En het was ook wat gevoelig maar dat zal wel over gaan hoop ik. Het was ook pas 10 dagen geleden dat ik de curettage heb gehad. Als ik de curettage als de eerste dag van de menstruatie bereken zou ik nu in mijn vruchtbare dagen zitten, extra klussen dus. Maar ik merk nog niets aan mijn lichaam (normaal altijd witte afscheiding). Dus ik moet er niet vanuit gaan dat ik nu een eisprong heb. Maar zoals al eerder gezegd: extra klussen kan nooit kwaad en is niet onprettig :D

2. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Haha dat van mijn schildklier had ik al gezegd :) Maar ik ben er ook best blij om dus herhaal ik het voor mezelf heel vaak!:):)

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    hallo dame's

hoe gaat het met jullie?

ik ben gisteren gecurreteerd en heb echt verschillende gevoelens.
    van de eene kant blij dat alles achter de rug is en wij ook gewoon weer meteen zwanger mogen worden.
    van de andere kant erg verdrietig en steeds denken aan die zwangerschap...waarom?

nu vroeg ik mij net als jullie af hoe ik nu mijn cyclus moet berekenen.
    is de dag van de curretage de eerste dag van de cyclus?
    ik vloei al sinds donderdag en raar genoeg vloei ik vandaag bijna niks meer, 1dag na curretage!!!
    Ben er opzich wel blij mee maar weet nu niet in welke dag van mijn cyclus ik zit!

hopenlijk kunnen jullie mij verder opweg helpen.
    heb iniedergeval al net ovutesten besteld, hopenlijk komen die snel binnen want wil me ei echt niet missen deze maand!!!

succes allemaal!

4. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    wat ik begrepen heb is idd de 1e na curettage weer begin van cyclus maar dat weet ik niet zeker.
    want volgens mij is bij mij de dag na de toch spontane miskraam de 1e dag van mijn cyclus. vk zei iig dat als ik toch al volgende maand weer zwanger blijk te zijn dat ze van die datum uitgaan.
    bij 123zwangerschapstesten heb je goedkope ovusticks!

5. lotus79

lotus79 Actief lid

28 jan 2012
    151
    0
    0
    hoi meiden
    snap er niks meer van 14 netjes ongi geworden 3dgn, toen een dag niks, die dag erna weer licht bruinverlies:)->sorry), gister weer niks en vandaag weer licht bruinverlies.
    zouden dat nog restjes van de menstruatie zijn? heb dat nooit gehad zo

@flashyfly
    gelukkig dat je goed nieuws heb gekregen nu kunnen jullie ook een nieuwe start maken:)
    en wat betreft die gevoelloze mensen die mogen een hele hoge boom in:D wij weten beter toch
    en die eerste x weer vond ik ook raar en was ook gevoelig maar dat was alleen bij de eerste 2 x ;) komt allemaal goed!
    als mijn cyclus klopt dan mogen we van het weekend weer :D, vraag me eigen altijd wel af wat nou het beste is om de dag of juist extra op die dagen?

@melanie
    ik herken die gevoelens, die zal je voorlopig nog wel hebben.:(
    heb me aan de gedachten vastgehouden dat het dan waarschijnlijk echt niet goed is geweest.
    de vk heeft tegen mij gezegd dat je de dag van de curettage als je 1e dag van je cyclus aan moet houden.
    veel sterkte!

xx

6. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    hallo dames,

hoe gaat het met het klussen?
    vrijdag een echo gehad en schoon verklaard!
    gyn zei toch even een menstruatie af te wachten en vk zei dat dat niet hoefde.
    we gaan er gewoon meteen weer voor en we zien wel!
    mijn vriend wil liever geen ovu sticks gebruiken of verplichte seks.
    heb gezegd dat ik ze al dus ze ook wel gebruik, daar hoeft niks van te merken ;). alleen de hoeveelheid seks die ik dan ik n 1 keer wil maarja daar klaagt hij vast niet over.
    gisteren voor het eerst seks gehad zonder voorbehoedsmiddel.
    nu begint voor mij de spanning al weer, want elke keer zou raak kunnen zijn!
    wel fijn dat we nu lekker van het weer kunnen genieten en buiten bezig kunnen zij.!dit lijdg de gedachten een beetje af.

succes iedereen

7. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Kell, heb je mee gekeken op de echo?
    Bij mij zat er wel iets maar dat kan blijkbaar geen kwaad.
    Ook had ze het over verdikt slijmvlies. Is daar bij jou nog naar gekeken?
    Succes met opnieuw zwanger worden!

8. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    ik had de 1e echo een dag na de miskraam.
    zou die dag nl een curettage krijgen.
    ik kon deze alsnog krijgen om me helemaal schoon te maken.
    er voor gekozen dit niet te doen, als de miskraam toch uit zichzelf was gekomen zou de rest ook nog wel komen dacht ik.
    daarom vrijdag nog een echo gehad.
    heb idd meegekeken.
    in het midden zag ik een soort wat dikkere streep/sliert.
    gyn zei dat dit het slijmvlies was, hij heeft verder niks gezegd over verdikt slijmvlies ofzow. neem dus aan dat verder alles gewoon goed is!

vind nu echt het wachten en zelf het klussen zelf weer erg spannend en eng!
    ben bang dit keer erg teleurgesteld en verdrietig te zijn als mijn menstruatie toch komt. ookal weet ik dan wel dat mijn lichaam weer werkt zoals het zou moeten.

9. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    @Kell fijn dat je schoon verklaard bent! Ik hoop voor je dat je cyclus snel op gang komt.

Hier nog niets te ontdekken. Heb wel al een paar ovuteste gedaan maar geen streep te zien helaas.. geen menstruatie ook niet.
    Bedankt voor de tip van 123zwangerschapstesten, ga er zo een paar bestellen.

@Lotus, dat kunnen misschien nog restjes zijn? Ik heb echt geen idee! Mss even de VK of Gyn bellen? Of een innesteling? :(
    Ik heb zelf ook maar 1 dag gevloeid, nou alleen wat afscheiding eigenlijk. daarna na een paar dagen weer opnieuw.Was volgens de Gyn normaal.

Verder gaat het hier even minder goed, gister echt een behoorlijke dip gehad. Huilen, brullen eigenlijk... Ik voel me zo labiel, echt vreselijk! De ene dag gaat het prima, de andere dag echt helemaal niet. Herkennen jullie dit?

Een vriendinnetje van me heeft me gister verteld dat de 6 weken zwanger is. Ik ben natuurlijk heel blij voor haar maar ook zo verdrietig weer! Ik wil ook zo graag!
    Ik hoop dat het ook voor ons is weggelegd!
    xx

10. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    @flashyfly, ik hoop natuurlijk dat mijn cyclus helemaal niet op gang komt ;)!
    en anders hoop ik dat die een beetje normaal verloopt!

ik heb alle ovutests nog negatief gehad!ook teststreepje was slecht te zien.
    of ik doe het niet goed of het zijn prutdingen.
    volgens mijn app moest gisteren mijn ei zijn maar volgens de strip niet.
    heb toch erg last onder in mijn buik en heb wel het gevoel dat het mijn ei is.

vriendin van mij is in febr. gestopt met de pil.
    ze zit dan nu pas in ronde 2, ik nu in ronde 8 of begin je dan weer overnieuw?
    ik vind het erg vervelend om te zeggen want zo ben ik niet maar als zij eerder zwanger is dan voel ik me zwaar kut.
    ik gun het haar wel maar toch vind ik dat ik eerder zou moeten zijn.
    zelfs voordat we ervoor besloten te gaan wilde ik altijd al vroeg kinderen.
    ik was meer aan het wachten totdat mijn vriend er ook aan toe was.
    bij iedereen in de omgeving is dit algemeen bekend en iedereen gaat er dan ook vanuit dat we de 1e zijn. natuurlijk wil ik niet dat haar wat ergs overkomt, als ze maar wacht tot zwanger worden totdat het bij mij goed gaat.

erg he dat ik dit allemaal zeg, maar zo voel ik me van binnen en moest het toch even kwijt.

bij mij gaat het verder over het algemeen goed, ik ben eigenlijk wel positief.
    soms heb ik een dip en gaat het wat minder.
    vooral als ik zwangere vrouwen tegen kom, een leuk kindje en zelfs bij een aanbieding van pampers ed dan denk ik er aan.
    ik moet ook zeggen dat ik erg slecht slaap. ben er ws in mn onderbewuste dan nog erg mee bezig. hoop dat dat snel beter wordt.

11. lotus79

lotus79 Actief lid

28 jan 2012
    151
    0
    0
    hallo dames,
    hoe gaat het allemaal
    bij mij waren die restjes idd van mijn ongi denk ik, na die laatste dag nergens geen last meer van gehad, alleen wel weer een blaasonsteking tijdens en rond de dagen van me ei. dus hopelijk heeft dat niet beinvloed en de medicijnen ook niet, wachten, wachten, wachten........;)

@kell fijn dat je schoon verklaart bent:) kunnen jullie er ook weer voor gaan!

@flashyfly ik herken het idd heb ook van die dipdagen vandaag ook weer gehuild om de kleine en de hond.
    terwijl ik gister weer vrolijk met mijn zwangere zus (exact dezelfde datum die ik ook had) naar prenatal mamamazzeldagen ben geweest.
    heb net zo vrolijk meegeshopt:D
    je kan het alvast maar hebben denk ik dan (erg he)

en bij ons allemaal komt het heus nog wel het heeft alleen wat meer tijd nodig.
    positief bijven meiden!
    onze tijd komt nog!:)

xx

12. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Fijn dat je zo positief bent! Ik heb vanmiddag verlof genomen en bloemen gekocht voor in de achtertuin, nu is de tuin weer wat vrolijker en hopelijk ik snel ook.

Krijg nu ook echt de kriebels, ik wil mijn ei! Die stomme ovusticks werken niet ! :( Mijn NOD op 3 april ga ik niet redden denk ik. Dan had ik allang een ei moeten hebben.

Welke sticks gebruiken jullie?
    De cassette, midstream of dipsticks?

We wachten maar weer....

13. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    ik gebruik dipsticks, ik doe het nog niet zolang.
    misschien dat ik toch verkeerde tijdstip test ofzow!
    heb hele tijd negatief gehad maar volgens mijn app en mijn gevoel heb ik mijn ei gehad of ja bezig!

14. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Hallo,

Hier nog geen menstruatie gehad. Wel al een ei-sprong ( 2 wkn na curretage ovutesten gedaan) Gyn heeft ook gezegd dat dat idd mogelijk is en dat we er gewoon voor gaan.

15. lotus79

lotus79 Actief lid

28 jan 2012
    151
    0
    0
    hallo

ik gebruikte eerst midstream maar dat werd een dure hobby dus ben na mijn curettage overgestapt naar de cassette

xx

16. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hoi dames,
    Ik heb net de ovu dipsticks met de post ontvangen. Wat een kleine staafjes... haha geen wonder dat ze maar 0,50 cent per stuk kosten :)
    Ach ja, als ze maar werken...
    Nog geen ei te ontdekken. Nu dag 22 na curettage. Volgens mijn normale cyclus zou ik over 2 dagen ongi moeten worden. Ga ik niet redden denk ik...

Morgen beginnen met tempen, ik wil er niet teveel mee bezig zijn maar ik kan ook niet rustig afwachten! Herkennen jullie dit?

Inmiddels wel weer vol aan het klussen, ook al heb ik nog geen ei. Oefening baart kunst zeggen ze :)

Hoe is het met jullie dames?

17. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    lees elke dag dit topic maar schrijf erg weinig!
    14 mrt mijn miskraam gehad.
    lichamelijk was ik eigenlijk vrij snel hersteld maar emotioneel duurt t even.
    ik dacht dat het vrij snel ging, we zijn erg positief ingesteld.
    we zijn ook eigenlijk gewoon weer verder gegaan voor een volgende zwangerschap. ik kan er gelukkig goed met vriendinnen, collegas en familie over praten. toch merk ik dat ik het juist steeds moeilijker krijg.
    er gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan denk of mee bezig ben.
    ook babyspulletjes of dingen op tv kunnen me even emotioneel maken.
    ik mis mijn kindje gewoon heel erg. ik voel me soms leeg en alleen, al ben ik natuurlijk niet alleen!gelukkig weet ik dat mijn vriend er ook elke dag nog aan denkt. maar de rest van de wereld en het leven gaat gewoon verder.
    wilde dit toch even ergens kwijt.

ben idd ook met de ovu sticks begonnen, ik dacht dat ze niet werkten maar ik keek er gewoon veel te vroeg op. dus nu nog maar een poging wagen.
    heb ook op mn telefoon n app erop zitten waar ik kan zien wanneer vruchtbaar, ei en menstruatie. vindt dit denk ik fijner.
    volgens mn app heb ik mn ei gehad, en voor mijn gevoel kan dit ook wel kloppen!had een soort ongi gevoel en steken onder id buik!
    als het klopt is 11 april mn menstruatie

18. lotus79

lotus79 Actief lid

28 jan 2012
    151
    0
    0
    hallo dames

hier was het gister of vandaag "innestelingdag" volgens de calculator hier. heb wel een dip en stijging gehad met tempen maar weet niet of dat een goed teken is?
    vorige x na de curettage was het niet zo duidelijk met tempen maar denk dat dat ook kwam van al die stres van de curettage en dan ook nog stres met de hond die we moesten afgeven. alletwee de keren wel posi ovutest gehad.
    ik schommel alle dagen tussen 36,3 en 36,4
    zit nu op dag 18 en het is vanaf dag 12 tot nu dus zo
    36,3 36,1 36,4 36,6 36,7 36,7 36,7
    wat denken jullie??

weer wachtend op het wachtbankje.........;)

@flashyfly dat denk ik ook elke maand "ik ga er nu niet te veel mee bezig zijn" nou dat lukt dus echt niet ben volop aan het tempen, testen, op dit forum lezen. word af en toe gewoon gek van mezelf:p
    en ik denk dat het bij mij nog erger is geworden na de curettage, je hebt het gevoel van zwanger zijn al gevoeld! en ik mis het zo, zelfs het misselijk zijn. we hebben vandaag zelfs een kinderwagen gekocht konden hem voor een prikkie kopen,:) erg he. hopen dat bij jou of je ei nog snel komt of dat je snel ongi word en aan een nieuwe ronde kan beginnen en een ei kan spotten toch.

@kell fijn dat je er in ieder geval met mensen over kan hebben:)
    je zit dan ook weer op het wachtbankje, dat vind ik echt het ergst dat wachten elke maand;) maarja er zit niks anders op
    succes:)

xx

19. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    @ Kell, het is zo herkenbaar wat je schrijft en voelt! Ik ben ook erg positief ingesteld maar ik heb er heel veel moeite mee. Ik dacht dat het na een week alweer beter ging. Maar daarna ben ik echt ingestort. Dezelfde dag dat jij dit bericht geplaatst heb, heb ik mijn blog geplaatst. Staat bijna hetzelfde in als jij beschrijft. Ik moet nu goed naar mezelf luisteren en geen dingen doen die ik niet zie zitten. Gelukkig kan ik er ook goed over praten met vrienden en fam. Steun en begrip is erg belangrijk!
    En hier van je af schrijven helpt!

@ lotus, ik hebnog niet veel ervaring met tempen, pas 2 dagen geleden begonnen maar als je temp hoog blijft is dat een goed teken toch?! spannend zeg... ik hoop het zo voor je!

Hier nog steeds niets.... dat wachten is zo frustrerend! Ik heb er totaal geen controle over...

20. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    flashyfly, waar heb jij je blog geschreven?zou t leuk vinden deze ook even te lezen!
    ik ben ook steeds bang dat ik een keer instort, maarja als je dat denkt dan gebeurd dat vaak ook heb ik gehoord!ben bang dat t misschien gebeurd als ik voor t eerst weer ongesteld wordt.
    gelukkig wordt ik door werk en de rest van het dagelijks leven wel weer afgeleid.

ik ga ook gewoon door met dingentjes kopen, niet bewust maar als ik toevallig iets tegen kom!grote dingen laat ik nog wel even staan.
    heb als het goed is een paar dagen geleden mijn ei gehad.
    heb sindsdien erg last van mijn buik!krampen en steken.
    maar ik haal me verder niks in mijn hoofd want het kan overal mee te maken hebben.

Deel Deze Pagina