wanneer klussen na curettage?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Flashyfly, 10 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Mag ik ook meeschrijven?
    Mijn verhaal: op 28 november vorig jaar gecuretteerd na er bij 8 weken achtergekomen te zijn dat het hartje bij 6,5 week al gestopt was met kloppen. Het duurde daarna enorm lang voordat ik weer ongesteld werd: pas op 2 februari van dit jaar weer...
    Hierna weer ongesteld geweest op 9 maart en nu net weer op 10 april. Ik wordt enorm gefrustreerd van mijn veranderde cyclus, voorheen was ik precies om de 28 dagen, nu is het elke keer afwachten...

Het was ons eerste kindje en het hele gebeuren is me enorm zwaar gevallen: zowel lichamelijk, want die hele nasleep duurt dus eigenlijk nog steeds voort, maar ook psychisch. Mijn zus is nu 12 weken zwanger van hun 2e en ik ben zo ontiegelijk jaloers...

2. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hoi Roan, wat vreselijk voor je! Sterkte met dit verlies.
    En wat rot dat je cyclus nu zo in de war is. wat zeggen de gyn of VK ervan? Is dat normaal? Doe je temperaturen of ovutesten gebruiken om een beetje zicht te krijgen op de cyclus?

Over jaloezie kunnen we meepraten... :x
    familie, vrienden, collega's lijkt wel of iedereen probleemloos zwanger raakt. We het is niet dat we het anderen niet gunnen, maar we willen zelf ook zo graag!!!
    Ik weet sinds gister dat ik weer zwanger ben, direct na curettage 9 maart dus ik mag van geluk spreken. We zijn ook erg blij, en bang tegelijk....

Ik voel me soms ook een beetje schuldig dat ik dit hier met jullie deel terwijl we elkaar zo gesteund hebben de afgelopen periode. Ik hoop dat jullie er wat positieve energie uit kunnen halen.
    liefs

3. lotus79

lotus79 Actief lid

28 jan 2012
    151
    0
    0
    @flash je hoeft je niet schuldig te voelen hoor we zijn allemaal blij voor je en gunnen het jou :) bij ons komt het ook nog wel alleen bij de 1 is het sneller dan de ander. en het geeft ons ook wat hoop dat het dus wel kan na de curettage:)
    probeer er van te genieten!

@victoria welkom en sterktemet het verlies, hopen dat je over een week een positest heb maar dat is altijd maar afwachten, het kan snel gaan na een curettage zeggen ze

@roan welkom en sterkte met het verlies
    hopelijk blijft vanaf nu je cyclus een beetje gelijk:)
    dat van je zus snap ik heel goed, mijn zus is zwanger van haar 1e kindje en die was exact gelijk met mij uitgerekend (morgen is zij en ik was 17 weken):x is zo'n dubbel gevoel je gunt het haar wel maar je wilt zelf ook zo graag. je hoort ook niks anders meer dan baby hier baby daar (ook 1e kleinkind) af en toe word ik er best gefrustreerd van:$
    hoop dat het bij ons allemaal maar weer snel raak mag zijn :)

xx

4. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    hallo,

even een snel en stiekum berichtje vanaf mn werk.
    Roan en victoria helaas welkom. Sterkte met jullie verlies.
    Hopelijk kunnen jullie je verhaal bij ons kwijt.
    We zijn allemaal nog druk bezig om het verlies te verwerken en gelijktijdig zijn we bezig met nieuwe rondes.

Misschien is het wel leuk om ook jezelf even voor te stellen.

@flash, je hoeft je idd niet schuldig te voelen.
    Het is juist er leuk om ook dit soort dingen te horen.
    Hoop dat je ons een beetje op de hoogte blijft houden.

jaloezie dat snap ik helemaal.
    Ik heb een oudcollega/vriendin, tevens vriendin van mijn vriend zn collega. Zij moet deze maand bevallen en staat al op knappen.
    Vind het toch wel moeilijk om in haar aanweizgheid te zijn.

Andere vriendin in wat directere omgeving is ook bezig.
    Zit nu pas in ronde 3. Maar zou het echt niet leuk vinden als zij eerder zwanger zou zijn.

Hoop niet dat ik ook zo lang op mn ongi moet wachten, of met een andere reden.

Had gisteren opendag van mijn vriend zn werk. Veel collegas vroegen hoe het met me ging. Terwijl mijn vriend het 2 mensen maar verteld had. Aan de ene kant wel fijn om dit toch te kunnen delen. Zaterdag ook weer een feestje met dezelfde mensen, heb er wel zin in. even genieten.

Nu weer aan het werk hierzo

5. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    toch vanmorgen even een testje gedaan.
    werd gewoon misselijk van de spanning.
    Helaas negatief. Maarja zit nu ook pas op dag 31 van cyclus.
    Hoop nu dat de ongi snel doorzet om met een nieuwe ronde te kunnen beginnen

6. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Kel, wat balen! Mss moet je 2 dagen na NOD nog eens testen als je ongi niet doorgezet heeft? Ik teste dus ook op nod negatief bij beide zwangerschappen. Succes op t wachtbankje!

Hier gaat t goed, ik merk dat ik erg moe ben. Vandaag heb ik verlof en heb tot 10uur geslapen! Echt erg! Gister gesport en ik kwam echt niet vooruit! Haha
    Zondag heb ik wedstrijd maar ik wil niet meer meedoen, is te gevaarlijk en ik wil geen risico lopen. (Ik voetbal)
    Maar we hebben t nog tegen niemand gezegd (alleen hier op dit forum :) ) dus ik weet niet welk smoesje ik moet gebruiken. Tis nl een belangrijke wedstrijd en ik ben aanvoerder. Wat zouden jullie zeggen?

We willen het dinsdag na de gyn tegen onze ouders en broer en zus gaan vertellen. Ik wil deze vreugde graag delen. Vorige keer heb ik het pas verteld toen we al wisten dat we een MA hadden dus dat was erg verdrietig. Nu wil ik ook proberen te genieten, maar ik ben zo bang en onzeker...
    Liefs

7. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    ik zit al op dag 2 na nod, als het mn nod wel is!
    ik heb de 1e x gezegd dat ik rugklachten had en zware pijnstillers ivm drinken.
    misschien tijdens je werk erin geschoten of met sporten?
    ik wacht nu idd nog tot maandag of iets langer en dan doen we dr opnieuw weer 1

8. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Oeps, ik d8 dat je maandag 2dagen NOD had. Sorry!
    Vervelend dat wachten. Gelukkig heb je morgen een gezellig feestje, hopelijk kun je even wat leuke afleiding krijgen. Probeer te genieten!

Rugklachten kan ik wel gebruiken of knie klachten. Maar t liefst wil ik eerlijk zijn, omdat ze me allemaal zo goed hebben gesteund de afgelopen maanden. Maar ja, eerst dinsdag afwachten.. Xx

9. Sunshine3

Sunshine3 Lid

11 apr 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    #109 Sunshine3, 13 apr 2012
    Laatst bewerkt: 13 apr 2012
    @kell: oh wat spannend!!!! Ik hoop echt voor jou dat het raak is :)

@flash: jij moet nu vooral genieten dat het raak is en tuurlijk dat wij je dat gunnen! Je hebt ook al een lijdensweg afgelegd... Voetbal zou ik ook niet meer doen, maar je niet opsluiten in een glazen kastje hé!

Ik weet niet of ik jullie dit al verteld heb, maar maandag had ik een smiley op mijn clearblue test staan: duidelijker kon dus niet!!! :)
    Ik heb nu wat zeurende "pijn" in mijn onderbuik, zo wat trekken en spanning. Ik durf helemaal niet te hopen dat er wat aan het gebeuren is...

Grtjs S x

10. Sunshine3

Sunshine3 Lid

11 apr 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    @roan en victoria: veel sterkte met jullie verlies. Na mijn MK zag ik het ook totaal niet meer zitten, heel veel verdriet en onbegrip. Het wordt wel allemaal trug beter hoor. Die hormonen van de zwangerschap zitten ook nog in je lijf en doen je eerder moe en depri voelen... Maar dat verdwijnt hoor :) alles komt terug in orde!!!

Grtjs S x

11. Miek25

Miek25 Lid

20 jan 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames, wat leuk dit forum, ook ik heb 3 maart een miskraam gehad, na een missed abortion, het heeft me meer gedaan dan ik verwacht had!vind het nu soms nog moeilijk, daarom wel lekker om hier te praten met meiden die in zelfde schuitje zitten, ik ben vorige week weer ongesteld geweest(bijna een week) en zit nu denk ik op dag 11 en ik gebruik nu voor eerste keer ovulatietesten! want mijn hele lichaam is van slag helaas!!terwijl ik alles zo regelmatig had! iedereen succes en voor degene die al mogen testen ik help jullie hopen!!!zou super zijn, denk dat voor iedereen die miskraam heeft gehad een nieuwe zwangerschap een groot lichtpunt zou zijn!

12. lotus79

lotus79 Actief lid

28 jan 2012
    151
    0
    0
    @kell spannend!! hopen dat je ongi weg blijft en over een paar dagen een posi test heb of dat je ongi snel komt en je weer verder kan

@Flash zou ook niet gaan voetballen zeg je toch dat je last heb van je rug of knie?

@sunshine hoop het voor je maar je lichaam kan je goed voor de gek houden daar ben ik ondertussen al wel achter;) ongi klachten en zw klachten lijken veel op elkaar! succes

@Mieke25 welkom miss is je cyclus deze x al wat regelmatiger hopelijk kan je je eitje spotten:) succes

hier is de ongi weer voorbij dus komen de klusdagen er weer aan:D
    ben benieuwd wat ons deze ronde weer brengt;) nog steeds aan het tempen en wilde het eigenlijk zonder ovutesten doen maar van de week toch maar weer besteld:) lukte echt niet om het te laten:D

xx

13. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    welkom mieke,
    leuk dat je hier mee komt praten.

Heb idd ook wel zin in het feestje morgen.
    weet nu iig dat het tot nu toe negatief is dus dat ik me niet schuldig hoef te voelen ivm drinken en roken.
    daarna weer drukke werk weken.

verder geen bz hier vandaag.
    Ben druk met van alles en nog wat.
    Vanmorgen eerst op zoek geweest naar een overkapping in de tuin.
    Nu zo de hond uitlaten en de boodschappen doen.
    Daarna denk ik een klein dutje.

14. Miek25

Miek25 Lid

20 jan 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je kell en lotus
    @lotus idd dat heb ik zelfde kan het nu niet laten die testen!nu wil ik toch zo snel mogelijk weer zwanger zijn!ik heb ze overigens nog nooit eerder gebruikt,jij wel?

@kell84 lastig is dat weer he! ik heb dat ook steeds na eisprong, ik drink en rook vaak toch wel alleen met mate,(probeer ik)vorge maand deed ik bijna niets en was het weer voor niets, dus wil er nu het nog kan ervan genieten, misschien duurt het ook nog wel lang!
    geniet van je feestje morgen!:D

15. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    ben de 1e keer wel gestopt omdat ik na 7 rondes dacht van goh misschien bevorderd het de vruchtbaarheid ed en moet toch stoppen. Was toen achteraf net 1 week zwanger en heb hele zwangerschap niet gedronken. Na de mk ben ik weer begonnen met roken.
    Ik weet het, het is erg. Ik ga ook weer stoppen maar dit keer denk ik echt pas als ik weer zwanger te zijn. Of het moet weer echt zo lang duren. Ik merk gewoon dat ik het nu toch gewoon weer ff "nodig" heb.

Als ik maandag nog niet ongi ben ga ik misschien even naar drogist.
    Heb toch ook vitamines ed voor een regelmatige menstruatie.
    Misschien dat dat helpt en het opwekt?
    of iemand anders daar andere ervaringen mee?

16. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    @Lotus wat is je BLT eigenlijk? Ik was dus begonnen met tempen op 1 april (toen ik stiekem als zwanger was) en ik vond het al zo vreemd dat mijn temp altijd rond de 37 of iets hoger lag.
    Ik ken mijn BLT dus nog niet. Succes met de ovutesten. Ik heb die van sensitest, cheap en goed.

@Miek welkom en jij veel succes met tempen. Geeft je wel een goed inzicht van je cyclus.

@Kell, drinken vind ik ook moeilijk om te laten. Nu heb ik een goede reden maar bij het zwanger worden wilde ik nog wel eens wat alcohol drinken. Met roken ben ik 5 jaar geleden gestopt. (astma gekregen :x)

Ik heb na de curettage vanalles gegeten en gedronken wat eigenlijk niet kan als je zwanger bent. Carpaccio, brie, mosselen, filet americain, rode biefstuk etc. Nu maak ik me zorgen of dat geen kwaad kan voor mijn frumeltje... :(

Pff ik wou dat het dinsdag 18:00 uur was....

17. lotus79

lotus79 Actief lid

28 jan 2012
    151
    0
    0
    :$net maar weer langs de dokter geweest, en ja hoor zoals ik al weer dacht weer een blaasonsteking:( dat was vorige maand precies rond me ei en deze maand net naar ongi daarvoor nooit veel last van gehad;)
    hoop dat het echt geen invloed heeft die medicijnen op de eisprong.
    ze zeggen dat het geen kwaad kan bij eventuele zw schap maar hoop toch ook niet voor het eitje anders word het nooit wat:(

@kell geen idee anders ff bij de apotheek vragen? en anders eerst nog een test doen maandag, wie weet

@miek jawel heb ze eigenlijk vanaf de 2e rond gebruikt en de 4e ronde was het raak toen een ma gehad en sinds de curettage ben ik gaan tempen en gebruik ik testen:) (eigenlijk slaat het nergens op om te testen want tot nu toe is het bijna 1 a 2 dagen later dan dat hij volgens de calculator hier aangeeft) mijn cyclus is dus vrij regelmatig maar ik kan het echt niet laten:) heb maar 1 x en dat was in de 3e ronde voor de ma een cyclus gehad van 19 dagen en geen ei gespot daar snapte ik niks van;)
    achja dan hebben we wat om ons bezig te houden;)

xx

18. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    toen ik zwanger was had ik na 5 weken wat meer moeite met niet roken en drinken.
    Na de mk heb ik dit dan ook meteen weer gedaan.
    Zat helemaal in een dip en dacht echt van boeie.
    heb nu bij drogist van a.vogel menstruasan gehaald.
    ter ondersteuning van een onregelmatige cyclus.
    Heb dat niet dan was er nog wel wat anders.
    Heb ook veel goede dingen gehoord over etos zwanger worden maar dat zou in moeten werken.
    en de etos zit hier nou niet om de deur.

19. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Fijn om al jullie verhalen te lezen, veel herkenning.
    Met mij gaat het vandaag echt slecht. Het verbaast me dat ik er nog zo'n verdriet van heb: de curettage is alweer bijna 5 maanden geleden, en ik was 'nog maar' 8 weken zwanger. Maar ik sprak net mijn zus, die de 12 wk echo heeft gehad en ze vertelde dat er een heel beweeglijk baby'tje te zien was. Ze was natuurlijk hartstikke blij maar toen ik de telefoon ophing, kon ik mijn tranen niet meer bedwingen..

Goed beschouwd konden we pas vanaf begin februari weer aan de slag, toen kwam mijn 1e menstruatie pas weer. Toen zijn we aan het klussen gegaan, maar 2 dagen later begonnen er opeens kleine bloedingen..Ik snapte er niets van, dus toch maar even naar de gyn. Bij een inwendig onderzoek zag ze een wittig stukje, waarvan ze dacht dat het nog een restantje kon zijn. Ze wilde mn lijf de kans geven het zelf weg te werken, anders moest ik nog een keer gecuretteerd worden.

De bloedingen hielden na een dag of 4 op, en op 9 maart werd ik dus weer ongesteld. Toen dacht ik: mooi, nu is alles wel weer back to normal, dus aan de gang maar. Wij geklust op de juiste momenten (tenminste, voor zover ik dat kon voorspellen met mijn veranderde cyclus) maar helaas dus: afgelopen maandag ongesteld geworden..

Nu maak ik mezelf helemaal gek: zit er toch nog niets, waardoor het niet lukt? Of is het gewoon pech? Ik heb ovutesten in huis maar met mijn vage cyclus heb ik geen idee of ik daar iets aan heb. Jullie horen het: ik weet het ff niet meer...Nog tips of adviezen voor me?

20. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    ik niet echt, ik wacht nog op mn eerste ongi en hoopt niet dat dit lang duurt.
    misschien ook bij de drogist wat halen voor een onregelmatige cyclus?
    hoor over dat etos zwanger worden wel positieve verhalen voor een kortere cyclus

Deel Deze Pagina