Nou ik snap het ook niet hoor waar deze vervelende reacties vandaan komen. Ik heb echter niet kunnen zien wat er voor de wijziging in het topic stond. Het klinkt idd als de timings - settles methode. Ik heb hier zelfs al hele schema's van gezien met wanneer je je voor een meisje en wanneer je het beste voor een jongen moet klussen. Twee dagen klussen , twee dagen rust bijvoorbeeld. Alhoewel hier vast een kern van waarheid in zit, want het is wetenschap he, zijn hier zoals overal ook uitzonderingen op. Maar het punt blijft wel dat je nooit met 100% zekerheid van te voren weet wanneer je eisprong is.
bah waarom zijn vrouwen toch van die kattenkoppen soms..is het zo moeilijk om iemand in de waarde te laten? waarom al die meningen van: waarom zou je er zo mee bezig zijn? SO WHAT als zei dat wil moet ze dat lekker zelf weten...echt zwaar triest! en ik hoop dat je nog meer normale reacties krijgt met ervaringen! ik ben nog geen mama dus kan er nog niet over mee praten helaas. veel plezier met zwanger zijn!
Haha! Fabel! Er zijn mensen die denken dat het milieu van de baarmoeder verschilt per dag rond de eisprong en dat dat de overlevingskans van de zaadcellen bepaalt die x of y chromosomen hebben. Feit; rond de eisprong is het milieu gunstig voor ALLE zaadcellen. Daarvoor en daarna niet meer.
Oh, ik dacht dat dat over mannelijke en vrouwelijke zaadcellen wel klopte altijd en dat je het dus zou kunnen timen als je zou willen. Nooit te oud om te leren
Klopt. Maar het x chromosoom is veel groter en zwaarder dan het y chromosoom. Zaadcellen met een x chromosoom kunnen daarom minder snel zwemmen dan zaadcellen met een y chromosoom. (Zie het als een wedstrijdje sprinten, waarbij de helft van de deelnemers een zware rugzak draagt en de andere helft niet. ) Daardoor zijn zaadcellen met een y chromosoom gemiddeld sneller in de eileider - waar de bevruchting plaatsvindt - dan zaadcellen met een x chromosoom. Als je dus seks hebt vlak voor of na je eisprong, zullen er in verhouding meer zaadcellen met y chromosoom in de buurt van je eitje komen en is de kans dat een zaadcel met y chromosoom je eitje bevrucht groter dan de kans dat een zaadcel met x chromosoom je eitje bevrucht. Kortom, de kans op een jongetje is dus groter. Als je wat langer voor je eisprong seks hebt, is de verhouding tussen zaadcellen met x chromosoom en zaadcellen met y chromosoom ongeveer fifty-fifty (als je maar lang genoeg wacht halen ook veel sprinters mét zware rugzak die eindstreep ), dus wordt de kans op een meisje groter dan op het moment van je eisprong. Het blijft natuurlijk altijd een kwestie van kansen. De kans op beide geslachten is er altijd. Je kunt dus nooit zeggen dat de theorie niet klopt omdat jij dan nu een meisje had moeten verwachten. Dit is dus zeker geen onzin, fabeltje of bakerpraatje, maar gewoon wetenschap. Ik snap werkelijk niet waarom dit belachelijk gemaakt wordt of waarom hier zo heftig op gereageerd wordt en zelfs ts' miskramen erbij betrokken worden, terwijl nota bene - zoals eerder genoemd is - het ene na het andere forumlid haar pendels in haar handtekening heeft staan... Overigens heb ik de onaangepaste OP niet kunnen lezen. Dat maakt misschien verschil.