Hallo, Ik ben 22 jaar en heb al bijna 7 jaar verkering met mijn vriend van 24 jaar. We wonen samen in een mooi huisje. Hebben allebei een vaste full time baan. Nu heb ik een hele grote kinderwens. Is dit normaal op je 22ste? Veel van mijn leeftijd genoten vinden namelijk van niet. Mijn vriend wil ook nog geen kinderen dit vind ik ook heel erg jammer. Hij kijkt erg naar zijn vrienden die er nog lang niet aan toe zijn ( dit begrijp ik aan de ene kant ook wel) .Soms denk ik wel eens dat ik met iemand moet gaan praten omdat, het mij zo vaak dwars zit dat ik graag kinderen wil. Misschien een rare vraag maar wat is jullie mening hierover. gr
Hoi Zwollenaar, Bij mij was het juist andersom. Iedereen in mijn omgeving kreeg juist heel jong al kinderen. Ik ben juist een laterik (hihi)vergeleken bij hun allemaal. Je moet doen waar jullie je goed bij voelen en je moet je niet teveel aantrekken van anderen. Ik zeg altijd zo; als je het kindje maar liefde, kleertjes en een dak boven het hoofd kan geven, dan komt alles goed! Je hebt je leven al aardig goed voor elkaar, dus why not? Groetjes Banjabes
Tja ik was 21 toen ik Bryan kreeg, geheel gepland overigens. Ik merk wel dat vrouwen steeds later aan kinderen 'beginnen', zelfs ik was 5 jaar geleden al bijna een uitzondering en haast ouderwets en het lijkt nu nog meer die kant op te gaan. Wel erg lastig dat je vriend zich zo laat beïnvloeden door zijn omgeving. Ik zou het er samen toch goed over hebben, want als het je zo dwars zit gaat het op een gegeven moment tussen jullie in staan.
Ik was net 21 toen ons eerste kindje geboren werd. Helemaal "gepland" en erg gewenst. Mijn vriend is 4 jaar ouder en had dat nog niet zo. bij mij kriebelde het al veel langer. Uiteindelijk ging hij om, geprobeerd zwanger te worden en dit lukte best snel. Inmiddels ben ik 27 en zwanger van ons derde kindje. Bij de een kriebelt het al snel en bij de ander niet. Je hoeft je hier niet voor te schamen. Latig is het wel als je partner het nog niet wil.
Vrienden van mij hebben vorig jaar een kleintje gekregen, zij was toen 21 en haar vriend 24. Maar ze zijn ook al 8 jaar samen, mooi huis enz. Ik vind als je gewoon goed zit met huisje,baan en relatie dan ben je niet te jong hoor. Wel jammer dat je vriend nog niet wil, dat komt denk ik omdat die nog teveel dingen wilt doen of niet? Stappen enz? Dus ik vind je niet te jong
hallo, ik ben ook 22 en wij zijn ook bezig om zwanger te worden. er is helemaal niets mis mee hoor. als jullie er klaar voro zijn . waarom niet? groetjes en succes
Ik heb ook al zeker 2 jaar een echte kinderwens. Mijn vriend niet. Die is pas sinds een half jaartje overtuigd na heel veel praten. Hij was er nog niet aan toe en nog te veel bezig met 'andere' dingen en hij wilde altijd de zaken goed op orde hebben voordat we eraan begonnen. Terwijl we dat toch wel hebben. Allebei vaste baan, vorig jaar huisje gekocht en we hebben nog een eigen bedrijf daarnaast. Nu zijn we sinds 3 maand 'bezig' en hij kan niet wachten tot 't zover is. Denk dat hij ook een beetje van mening veranderd is doordat er in onze omgeving heel veel mensen zwanger zijn die het veel slechter hebben als ons en die het ook kunnen veroorloven. Er is meer in het leven dan die paar rotcenten. Er is altijd wel een reden om het uit te stellen. Praat er goed over met mekaar, je moet niet op hem aandringen maar hij moet jouw wens ook in acht nemen...
Hoi, Ik kreeg op mijn 21ste niet helemaal gepland/maar wel gewenst mijn 1ste kind, we hadden alles voor elkaar, kende elkaar al 6 jaar, dus dat ging goed. Sommige mensen zeiden toen het fout liep tussen mij en mijn ex, dat het toch wel jammer was voor het kind en dat we te jong waren, maar ik denk niet dat leeftijd er veel toe doet. De 1 is al eerder volwassen en legt prioriteiten ergens anders dan de ander. Wat je zegt over je vriend van niet willen daar heb ik 2 jaar tegen aan gelopen met mijn huidige vriend, ik werd soms ziek van de gedachte, vooral als iemand in de omgeving zwanger werd. Uiteindelijk heb ik een jaar geleden met hem afgesproken dat hij binnen een jaar een keuze zou maken, we hebben de datum zelfs in de agenda gezet, zo kon hij aan het idee wennen, hij heeft uiteindelijk bedacht dat het toch wel leuk is. Misschien is dit voor jou ook een idee (je hebt in dat jaar dan ook zelf een overdenkingsperiode om te kijken wat je belangrijker vind je kinderwens of je relatie) en neem eens samen met je vriend door wat zijn ideaal is, misschien wil hij nog niet zoveel verantwoordelijkheden of misschien voorziet hij andere problemen. Bedenk ook dat het uiteindelijk ook fijner voelt als je zeker weet dat hij er ook voor 100 procent achter staat. Als je er niet samen uitkomt ga dan eens praten bij bijv. je HA of het Maatschappelijk werk, je bent echt niet de enige die tegen dit soort problemen aanloopt. Maak bijv. eens een lijstje waarom je zo graag een kindje wilt maar ook wat de negatieve gevolgen daar van zijn, waar positieve kanten zijn, zijn ook negatieve, daardoor komt er misschien ook wat minder druk achter te staan om een kind te willen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Grtjs Fem
Ik vind het niet raar hoor.Ik was 24 toen ik mijn dochter kreeg,dat vonden de meesten wel vreemd maar wij hebben t zo geplanned.Nog geen seconde spijt van gehad. Overigens kregen de meeste van mijn vriendinnen wel hun eerste kind rond hun 30e.
ik ben zelf 22 en ook bezig om zwanger te worden, we zitten al 2 jaar in de mmm dus op mn 20ste waren we er ook al meebezig.
ik kreeg mijn eerste toen ik net 22 was wij zijn dus begonnen toen ik 21 was ik had het ook al langer dat ik wilde mijn man eerst iet maar zo ineens op een dag zei hij weet je wat stop maar met de pil. nou ik heb de strip afgemaakt en ben gestopt. hij is wel al wat ouder en dat scheelt denk ik ook hij was 28 en wilde graag voor ijn 30e papa worden en das dus gelukt. het is natuurlijk ook zo dat de meeste mannen wat later volwassen worden als je begrijpt wat ik bedoel die zijn met begin 20 nog met hele andere dingen bezig. met idd stappen ed. het ligt echt aan de persoon zelf de een is er eerder aan toen dan de ander en als er de ruimte voor is (en als ik dat zo lees kan het makkelijk bij jullie met huis en werk ed) zou ik het er gewoon eens seriues over hebben. waarom hij het bijv ook niet wil miss is hij wel bang dat zijn vrienden hem rar aankijken ofzo. en je hoeft echt niet te wachten totdat iemand in vriendenkring begint. pff dan zou het bij ons nog wel erg lange geduerd hebben want zijn nog steeds de enige. en ik moet zeggen dat ik dit ouderwetse zoals ze nu vaak zeggen wel prettig vind. ik was ook al vroeg getrouwd (19) maar heb dr vrede mee en de rest van fam en vrienden ook. dan maar lekker ouderwets.
Ik was van de eerste ook zwanger op mijn 22e .. we waren net getrouwd en t was niet gepland.. maar zeker gewenst.. de kinderwens was bij mij ook al sterk aanwezig en bij manlief nog niet zo sterk.. we wilden graag nog een paar reizen maken en een ander huis enzo (woonden toen in zwolle 4 hoog zonder lift.. niet handig met kind) maar goed.. zoonlief kondigde zich snel aan en we waren dolgelukkig...op mijn 23e is hij geboren..nu ben ik mama van 3 en 28 jr.. krijg wel s een opmerking van zoooo.. jij bent rap..maar ik vind het heelijk.. heeft ook wel voordelen hoor...als de kids straks uit huis gaan (ik geniet nu nog heeeeeeeeeeel erg hoor.. ) dan ben ik nog geen 50 en kunnen we nog heel veel leuke dingen doen...whahahaha...(volwassendingen dan he..)nu doen we ook leuke dingen hoor.... Ga op je gevoel af.. wel samen natuurlijk..als hij er nog niet aan toe is dan zul jij dat ook moeten accepteren.. hoe moeilijk ook.. weet hoet het is...maar als hij er dan klaar voor is dan zul je er extra van genieten.. praat er wel met hem over.. en dat met iemand er over praten.. blijf lekker hier kletsen op t NOD forum bijvoorbeeld.. doe je voor spek en bone mee, maar t heeft mij toen wel erg geholpen...ik kon lekker wegzwijmelen en van me af kletsen en manlief werd niet gek van mijn "gezeur" en voelde zich niet gepusht... IDEAAL!.. buiten dat heb ik nu vriendinnen voor het leven door zw.pagina...
wij zijn ook beide 22 en bezig om een kindje te krijgen. je weet natuurlijk nooit wat je te wachten staat, maar als je vind dat je leven er nu goed genoeg uitziet om er een kleintje bij te hebben is er niks waaraan je zou moeten twijfelen.
hoi zwollenaar ik en mijn vriend zijn allebei 19 en wij zijn ook aql bezig ik vind er niks raars aan liefs
En hier nog zo een verhaal... Ik ben ook 22 jaar en ook wij zijn bezig voor een kindje... Maar je vriend moet het er idd wel mee eens zijn... Mijn vriend is 3 jaar ouder als mij en we hadden het er ook al over dat we samen kinderen wilde toen kwam het steeds vaker ter sprake en toen zei hij als het aan mij ligt mag je vandaag nog stoppen met de pil en toen heb ik er even goed over nagedacht pilstrip afgemaakt en nu hopen op een wondertje... Alleen jullie moeten er toch echt allebei klaar voor zijn en tja je leeft maar 1 keer waarom dan niet op je 22 ste...
Hoi hoi Ik ben ook 22 jaar en nu 33 weken zwanger van ons eerste kindje. Ook wij hebben hier bewust voor gekozen. We zijn al 6 jaar samen waarvan we 5 jaar samenwonen en afgelopen juni zijn we getrouwd. Wij hebben ook allebei een vaste baan en wonen in een mooie koopwoning. Wat ik wil zeggen is dit: ik ben dan wel 22 maar ben wel volwassen. Het ligt aan hoe je zelf bent ingesteld. De een is met 18 volwassen en de ander met 30 jaar nog niet. Bij mij zal het er ook wel van komen omdat mijn ouders beide niet meer leven sinds mijn 15e, dus ik moest vanaf dat punt volwassen worden. Wij hebben trouwens wel samen voor ons kindje gekozen en zijn ook allebei dolgelukkig. Ik zou er goed met je vriend over praten, want anders komt dit inderdaad tussen jullie in te staan. Maar het is heus niet raar om op je 22e een kinderwens te hebben Groetjes
Tjah..iedereen heeft een andere kijk op wat "normaal"is. Ik wist altijd wel voor mezelf dat ik vroeg kinderen wilde. En ben op mn 22e gestopt met de pil. Als jij er klaar voor bent, is dat een gevoel van jou. En dat kan je niet veranderen omdat dat niet in het "plaatje"past
Mijn zus kreeg op haar 19de de eerste. Ze is nog steeds heel gelukkig met de vader en heeft ondertussen alweer 5 jaar een tweede