voor degenen die voor de eerste gaan

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door fafa, 16 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

ik las net op een site nav je kinderwens iets van: "stel je eens voor dat je een kind hebt, wat is dan het eerste beeld dat bij je opkomt? Daarin lees je veel over wat voor soort ouder je zal/wil zijn"

Ben wel benieuwd naar het beeld dat bij eenieder hier opkomt als je denkt aan je toekomstige kind: zie je een pasgeboren babytje in een wiegje, of zie je man/vriend voor je, die met een peutertje eendjes voert of zie je jezelf samen met je kind met een kopje thee zijn (of haar?) schooldag doorspreken? Of....?

2. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Hihi, ik zie mezelf steeds voor me met mijn gezin in Disneyworld Florida. Als mijn kinderen een jaar of tien zijn.

3. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Hi

Ik zie voor mij, dat ik ons kind in een rustige, ontspannen, veilige omgeving laat opgroeien. Met ouders die heel veel om het kind geeft, en vertrouwen creert zodat ons dochter of zoon bij ons kan komen, met zijn/haar problemen, met de fouten die hij/zij gemaakt heeft. Spontane knuffels geeft en respect toont voor mensen die anders zijn.

ook hoop ik dat ons kind een leergierige ontwikkeling krijgt.

Misschien is dit een ideale beeld, maar dit heb ik niet in mijn jeugd gehad, en sommige dingen wel, maar niet veel. Ik hoop dat ik dit waar kan maken. Maar ik denk dat dat wel goed gaat komen. Als ons dochter/zoon maar bij ons aandurft te kloppen met problemen of fouten...

en verder heb ik natuurlijk nog wel beelden.
    Maa ja eerst zorgen voor een zwangerschap....

4. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik zie alleen een pasgeboren baby in een wiegje. Verder dan dat kan ik niet kijken, dat lijkt wat zwart nog. Ik voel een soort afstand, alsof het nog heel lang duurt voordat het zover is, iets onbereikbaars. Nog heel onwerkelijk, zou het niet kunnen geloven als het zover is. Stom he? Zo lang ben ik nog niet bezig.. :S

5. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Als ik eraan denk, zie ik voor me dat ik net bevallen ben, en iedereen op visite komt, en ik mijn mooie kindje aan iedereen mag laten zien.
    En ook dat ik samen met mijn vriend en ik samen bij het wiegje staan te kijken en vertellen hoe trots we wel niet zijn:D

Heel gek, maar daar denk ik dan aan..

6. fafa

fafa Niet meer actief

@mammacharlotte: da's toch niet zo gek? Denk dat het voor iedereen moeilijk voor te stellen is hoe het zal zijn, en volgens mij is er niks mis met het gevoel van one-step-at-a-time :)

@Ir3n3: ik zie mezelf ook meteen met een wat ouder kind. Heb niet zoveel met babies. Het eerste wat altijd bij me opkomt is dat ik ze leer lezen :)

7. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Nee, dat is waar. Stapje voor stapje. Ik zie vanzelf wel wat er uitkomt, een kruising tussen mij en mijn vriend :p Maar kan ik me nog niet voorstellen, whaha!

Wel droog dat je niets met baby's hebt, haha! Hoe moet dat dan straks, als er eentje in je buik zit? ;)

Ik vind baby's geweldig, maar ook als ze peuter worden. En kleuter. Ik zit in het onderwijs, dus vind het wel mooi om al die verschillende leeftijden mee te maken! Maar dat ik zelf zo'n koter heb kan ik me dus weer niet voorstellen dan.

8. fafa

fafa Niet meer actief

Zolang ie daarbinnen zit is het prima, :D maar dat gehuil en gepoep en gekwijl, terwijl ze verder nog niks 'kunnen'... ben wat dat betreft net een man, die vinden hun kinderen ook vaak pas leuk als ze een beetje gaan praten en lopen. Hoewel, misschien word ik straks onwijs dweperig met mn baby... zou niet de eerste zijn bij wie dat gebeurt tenslotte ;)

9. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Haha! Ik kan me er van alles bij voorstellen hoor ;) Ach, het zal vast wel wennen. Het wordt volgens mij echt leuk als dat kind een jaar is, of anderhalf. Dan gaan ze lopen en brabbelen, een beetje meepraten. Superlief!

10. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Dames,
    Wij stellen ons meestal ook een peutertje voor wat op ons allebei lijkt.
    Vind het verder ook niet zo vreemd als mensen zeggen niks met baby's te hebben, dat geeft toch niks, als het je eigen baby is, zal dat wel anders zijn.

Soms als we tv kijken, en van die ontspoorde brutale teenagers zien, proberen we ons dat ook wel eens voor te stellen.
    Hopelijk gebeurt dat natuurlijk niet, we doen er alles aan om ons kind een goede opvoeding te geven, maar het kan op zoveel punten mis gaan...

Op het moment probeer ik me meestal zwanger voor te stellen, ben altijd slank geweest, en kijk er zo naar uit een bolle buik te hebben, en te voelen hoe het is als er een beebje in je buik groeit, wat voor de eerste keer schopt, of andere dingen doet...

spannend allemaal...

11. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hehe.. Heb je ook naar Generatie 2010 gekeken soms?? :D
    Ik heb me kapot gelachen! Aanrader om daar eens naar te kijken. Even terugkijken op uitzendinggemist.nl oid :)

12. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Mamacharlotte86...

Nee, ik woon in Duitsland maar daar heb je ook zulk soort programma's...Teenager ausser kontrole of die Ausreißer bijvoorbeeld...

13. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ahh oke, nee dat zegt mij dan weer niets :D

14. mii1989

mii1989 Bekend lid

15 feb 2010
    625
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekkere rustige zondagen.. dat je wakker word en met je kindje en je ventje lekker op bedje licht en daarna lekker gaat ontbijten en dan lekker samen met ze alle wat leuks doen :D dat lijkt me het mooiste!!

15. MissT

MissT Niet meer actief

Ik zie mezelf achter de kinderwagen lopen en heerlijk met mijn kleintje knuffelen!

16. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Dit weekend was mijn twee jarige nichtje te logeren. We gingen samen koken, wat in hield dat ik ging koken en zij een bakje water kreeg waar ze in mocht roeren en op haar manier praten ze honderduit met me. Zo gezellig! Ik had gelijk het gevoel van ja dit is het helemaal!

17. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    zo zie ik het ook voor me.
    en het kindje de mooiste kleren aantrekken.:D

18. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Haha, ja dat van die kleertjes zie ik ook voor me. Mijn kinderen worden gewoon een soort levende paspoppen. Haha.

Hoewel ik vooral voor me zie dat de kinderen wat ouder zijn en we samen met de kids op vakantie gaan enzovoort, zie ik het ook wel voor me dat we kraamvisite krijgen en de kaartjes versturen. Het kamertje leuk maken en dat ze naar baby tv kijkt. Ook lijkt me het zwanger zijn op zich al een hele bijzondere ervaring.

19. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Mijn eerste droombeeld is een hele dikke buik! Zwanger zijn lijkt me zo geweldig! Dit heb ik al 11 weken mogen ervaren maar helaas ben ik grof van de roze wolk geduwd...

Overigens zie ik de box in gedachten al staan in onze kamer en ik zie me ook echt al lekker door de straten wandelen achter de kinderwagen. Zucht, was het maar zo ver....

Deel Deze Pagina